Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
Filmu po tlaku Ukrajiny zmenili názov z pôvodného "Z", čím neoddiskutovateľne naveky poškodili meno Zorra, ktorý sa po novom bude musieť už volať "tvrdé Y". Film je japonským remakom a mnohí možno zo začiatku nepochopia, že tá celá lacnosť a béčkovosť je hraná a má byť paródiou na zombie horory. Ide o film vo filme, kde sa tvorcovia snažia byť za každú cenu vtipní a ono to je strašne vidieť, takže v konečnom dôsledku kontraproduktívne a nič , čo by si zaslúžilo byť v červených číslach. Ani originál v nich nie je. ()
Pokladám sa za diváka nanajvýš tolerantného voči akejkoľvek blbosti a dávam šancu filmom i nemálo podpriemerným, častokrát idem tiež proti prúdu hodnoteniam, no tentokrát som film po polhodine takmer vypol, čo sa mi nestalo ani nepamätám. Našťastie som z úcty k tvorcom dal tomu šancu a v druhej polovici sa tento bizár rozbehol veľmi slušne. Je naozaj potrebné počkať si na druhú polovicu, kedy bude divák vidieť film z inej perspektívy. Prvá polovica je ukrutne nudná a ničnehovoriaca sračka, ale palec hore za odvahu vôbec niečo také natočiť. Mohlo to byť oveľa údernejšie a originálnejšie. 50%. ()
„Chci upřímnost. Žádný umělý slzy, chci pravý!“ Ach, ty remaky. Často jsou jen o chamtivosti producentů, kteří si všimli úspěchu jiného filmu, obvykle natočeného v jiném než anglickém jazyce. A jdou do toho s tím, že nechápou/ignorují to, co způsobilo právě úspěch originálu. Třicet předchozích scén je podle rejžy na nic, kvůli filmu se hodně zadlužil, herci jsou bez života, na place je cítit napětí. Romain Duris měl totiž za úkol natočit předělávku japonského filmu – a to beze změny jakýchkoliv prvků. Tvůrce oscarového Umělce tentokrát vřele objímá béčkové filmy, s katastrofálními kulisami, uječenými hereckými výkony a kýčovitými efekty. Improvizace na filmovém place fajn, ale celé se mi to velmi brzy začalo zajídat, určitě to chtělo pár scén nechat ve střižně a humoru mělo být rozhodně víc. ()
„Bude to něco mezi Scorsesem a Coppolou.“ . . . Skoro nic jsem si před dnešní návštěvou kina nezjišťoval a mohl být tak hodně zaražen i ještě víc překvapen – a pokud chcete zažít co největší překvapení, dále můj komentář nečtěte. Michel Hazanavicius přináší doslova fajnšmekrovskou cinefilní jízdu, v níž si přes půlhodinu musíte projít odsledováním naprosto šíleného, trapného a nepříliš povedeného pokusu o béčkovou zombie „komedii“ z prostředí natáčení filmu, abyste pak plně docenili ten zbytek i celý tvůrčí záměr. Možná se chvílemi budete ptát, proč oscarový režisér točí nechutný zombie brak? Proč nám vyústění celého příběhu ukázal již na začátku? Ach, nemohl ten dlouhánský prolog alespoň zkrátit? Jenže jak plynuly minuty, film se mi stával stále sympatičtějším, vtipu postupně přibývalo, jeho sledování jsem si stále více užíval a když jsem si už myslel, že teď už ničím nepřekvapí, začal z něj teprve sypat gejzír vtipů, nápadů a dílčích point v stále závratnějším tempu, šílená úvodní část dostala zcela nový rozměr a... máme tu důmyslnou parodii nejen na zombie subžánr, ale ještě i na „špatné špatné“ béčkové filmy (použiji-li klasifikaci špatných filmů od honajze2 :o)). Po skončení mohu poznamenat jen: byla to nesmírně originální a zábavná jízda! **** A já se od Michela H. se složitým příjmením musím podívat na Umělce (2011), jehož jsem už sice s vesměs pozitivními dojmy jednou viděl, ale neohodnotil, a konečně i na Obávaného (2017) ze života a natáčení slavného Godarda, protože mám pocit, že francouzská kinematografie tímhle získává nejen dalšího osobitého režiséra, ale zároveň unikátního specialistu na ojedinělý žánr – hraných filmů o filmech. [80%] ()
V porovnání s tou japonskou sračkou, která mi osobně přišla zcela nesnesitelná, mi tohle francouzské podání přišlo kupodivu docela zábavné (a to hlavně v druhé půli, kdy už se rozběhne natáčení). Má to celkem fajn obsazení a místy je to docela chytré (dokonce mi to připomnělo můj oblíbený film Ve stínu upíra, a sice tím motivem režiséra ochotného jít kvůli svému filmu přes mrtvoly), téměř dvouhodinová délka mi ale vadila a sneslo by to zkrácení. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Japonská herečka Yoshiko Takehara je jedinou, ktorá sa objavila aj v pôvodnom filme Naneživo (2017). (Arsenal83)
- Michel Hazanavicius tu okrem svojej manželky Bérénice Bejo režíruje aj svoju dcéru Simone a neter Raïku Hazanavicius. (Arsenal83)
- V apríli 2022 Ukrajinský inštitút vyzval Hazanaviciusa, aby premenoval francúzsky názov filmu Z (comme Z), keďže písmeno Z sa stalo militaristickým symbolom na podporu ruskej invázie na Ukrajinu. Hazanavicius najprv povedal, že na zmenu názvu je príliš neskoro, ale zabezpečil, aby sa film počas festivalu v Cannes označoval výlučne pod medzinárodným názvom Final Cut. Avšak 25. apríla 2022 bolo oznámené, že francúzsky názov sa mení na Coupez!. (Arsenal83)
Reklama