Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

VojtaMarek00 

všechny recenze uživatele

Trocha překvapivě dobře zpracovaného SKAMu počesku. Dopadnout to mohlo všelijak, zejména nekoukatelným cringe festem, který jsem i já osobně smířeně očekával. A hele, ono vůbec! Ono je to dokonce docela dobrý! Respekt ČT za to, že do něčeho takovýho vůbec šla. To by byla sama o sobě skvělá zpráva - i v případě, že by to bylo nekoukatelný. A ono je to ještě k tomu velmi solidní dvou-a-půl hvězda. Mám radost. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

TBH, WTF by byl výstižnější název, protože tenhle ultimátní cringefest šel horko těžko přežít...... Teenage seriálů na poli český televizní tvorby je jak šafránu, ale tohle určitě není ideální způsob, jak odpovědět na poptávku po tomto žánru. Mě nesere relativně laciná dramaturgie, příšerný dialogy, bídnej scénář, anebo panoptikum nesympatických postav – jmenovitě Ester Geislerová z Lidlu, woke Mája, chudák Tonda, bisexuální pokrytec, florbalisti s IQ florbalovýho míčku, toxický pipiny, etc. Mě sere naprosto stereotypní, absolutně nepřirozený, vyumělkovaný, až karikaturní vyobrazení mojí generace, který by mělo triggerovat nejednoho zoomera. Svoje fanoušky si to možná najde, ale jestli takhle chtěli tvůrci reprezentovat současnou mládež, tak se jim to fakt nepovedlo. No a jestli má nějak 'TBH' vypovídat o kvalitě scénáristů z FAMU, tak ať si rektoři co nejdřív vytáhnou hlavu z prdele...... jediný štěstí že to má tak krátkou stopáž a chytlavej soundtrack. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tematy zde jsou hierarchie v kolektivu, kybersikana, nemilosrdnost kolektivu na strednich skolach, hledani vlastni identity. Kapitan florbaloveho tymu je okrajova postava. Hlavni je alfazena Nessa. Teen postavy jsou sobecke, nejsou schopne se zajimat o pocity ostatnich dokonce ani ve sve parte. Ti mimo partu jsou podezreli. Neheterosexualni postavy nejsou stereotypni. Postavy jsou uveritelne. Vubec zajem o postavy, jejich pocity apod. je tu hlubsi, nez vidime v nasich serialech, ktere se dnes pro mnoho lidi staly hlavni zabavou ve volnem case. Divak jako ja se v tomto serialu pouci jak se soucasni teenageri chovaji, jaky maji slovnik, traumata, psychozy. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Nápad přiblížit se vším všudy svět dnešních teenagerů jistě dobrý (i když třeba konverzace ze sociálních sítí, co se divákovi promítají přímo na obrazovce, už po Marty is dead a dalších počinech propojených s kyberprostorem, přece jen dnes už také nezaujmou tolik). V mladých neokoukaných hercích bych viděla velký potenciál. Ale někdo by jim musel napsat dialogy, kterým by se dalo věřit, v příběhu, kterému by se dalo věřit. Tohle na mě působilo hrozně překombinovaně, nuceně. A fakt si nemyslím, že by to bylo jen tím, že jsem jiná generace (občas s nějakým teenagerem jako do styku i přijdu :D). Ač rádoby to mělo být asi celé hrozně přirozené, ono asi není potřeba (a právě nepomáhá té věrohodnosti) narvat do jedné školy mezi pár mladých lidí veškeré myslitelné problémy dospívajících dneška od šikany, přes coming outy až po ekologický aktivismus a do toho to okořenit opravdu velmi pravděpodobným střeleckým útokem (a to ty problémy rozhodně nechci jakkoli zlehčovat, pouze vyjadřuji, že když se všechny koncentrují na jedno místo, stává se z toho možná spíš trochu parodie)). Nevím, možná by to právě třeba s těmi lépe napsanými dialogy a chytřejším scénářem prošlo, takto toho ale bylo prostě nějak moc a málo (vzhledem např. k takovému rozplizlejšímu rozuzlení) zároveň. Trochu blbé také je, když nedokážete jako divák sympatizovat s žádnou postavou a vlastně vás tam jeden vedle druhého více či méně štvou nebo vám jsou jedno. Je to asi z různých důvodů, zejména ale proto, že se k sobě prostě chovají, až na světlé výjimky, hnusně a značně to už podle mě překračuje nějaké meze "obyčejných" výstřelků mladých lidí, co neví, co se sebou. A také působí hrozně neuvěřitelně tím, jak se v příběhu několikrát dle potřeby se svými postoji, charaktery atp. otáčejí o 180 (nebo klidně i 360) stupňů. Co vám pak vlastně v té minisérii k tomu dívání zbývá? Po pravdě moc nechápu ty superlativy, co se okolo toho vyrojily, podle mě to prostě není moc dobré a své dvě hvězdy dávám za přece jen do značné míry originální nápad a talentované herce (bez nichž by to bylo možná úplně nedívatelné). 40 %. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Tak pro mě je to celkem zajímavý WTF. Za mých časů jsme se takhle nechovali, drželi jsme spolu a držíme dodnes a co mě dostalo nejvíc je ta šíleně sprostá mluva. Já jsem si myslela, že my jsme mluvili hodně sprostě ovšem totok se nedá překonat. Mám pocit, že dnešní puboši si vytváří problémy, které vůbec nemají. Já, kdybych se chovala tak jak zdejší protagonisti, bych dostala přes držku a letěla bych skrze celou předsíň. Jasně, není to dobrý návod jak vychovávat děti, ale toto bych já osobně doma nesnesla. Dnes viděné Krásné bytosti se můžou TBH akorát vysmát.  Fuuuuck všichni rozmazlenci světa. Pokud si nehrábnete rypákem do země, tak nevíte o čem ten život vlastně je. Za mě úsměvných 88% ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno