Režie:
Rob SavageKamera:
Eli BornHudba:
Patrick JonssonHrají:
Sophie Thatcher, Chris Messina, David Dastmalchian, Marin Ireland, Vivien Lyra Blair, Madison Hu, LisaGay Hamilton, Shauna Rappold, Maddie Nichols, Han Soto (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Středoškolačka Sadie Harper a její mladší sestra Sawyer se vzpamatovávají z nedávné smrti své matky a od svého otce Willa, terapeuta, který se potýká s vlastní bolestí, se jim nedostává příliš podpory. Když se u nich doma nečekaně objeví zoufalý pacient hledající pomoc, zanechá za sebou děsivou nadpřirozenou bytost, která se přiživuje na rodinách a živí se utrpením svých obětí. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (204)
hororová jednohubka postavená na těch nejzákladnějších klišé (smrt rodiče, druhý rodič lékař/psycholog. dítě kterému se nevěří, bubák využívající smutku/slabosti), která ale neurazí a dá se bez větších problémů vydržet. Bát se sice divák úplně nebude, nicméně scény kde se lehce straší mají minimálně ze začátku celkem fajn atmosféru. Je každopádně škoda, že většina z nich byla opět propálená v trailerech a dojem z nich je tak poloviční. Finále je standard, který nemá čím překvapit, ale ani vyloženě nezklame, což se nakonec dá říct o celém Boogeymanovi...60% ()
... aneb když se řekne průměr. Český název je zase od nějakého fiškuntálka, který od maminky slyšel frázi "kostlivec ve skříni " a aniž by tušil co to znamená, tak s vtipem a ignorancí sobě vlastní strašáka přejmenoval na symbol starých hříchů. Což zejména u klasickýho strašidla pro děcka fakt dává smysl. Kingovo jméno je taky spíš jen marketing, ale panu Králi asi stačila nějaká ta koruna, ostatně jako v poslední době pořád, a bylo vymalováno. Film je to pak zejména snesitelný, přeloženo nenudíte se, a jako horor by se dalo užít slova obstojný. Příběh se dá tedy shrnout větou: máme tu strašidlo, děcka, uááá, musíme ho porazit, uááá. Dozvíme se o něm, že tu bylo vždycky a že straší slabší kusy, oslabené třebas smrtí blízké osoby. To je pak celkem fajn, ale zároveň je to bubák mentálně zaostalý, poněvadž každej normální a průměrně inteligentní paranormál přece ví, že mámy se vracejí a můžou mu tu žranici pěkně překazit. Kolikrát stačí i jen fouknout do zapalovače, pche. Ale jinak vlastně slušná filmařina a povedený řemeslo s neokoukanými tvářemi, o nichž se zase nedá říct, že by to byla trdla či motovidla. Čili když se řekne průměr... ()
Hezky přímočará a atmosférická hororová podívaná, která bravurně pracuje se světly a stíny, takže výsledný děsivý dojem je ještě o pořádný kus umocněn. Za zmínku samozřejmě stojí i ústřední “bubák”, který je i navzdory skromnému rozpočtu velmi pečlivě zpracovaný. Jsem vážně velmi rád, že i v dnešní době, až po okraj napěchované průměrnými a zbytečnými “horory”, ještě stále vzniká něco tak vydařeného. Skvělá práce! ()
Tak se mi zdá, že se často opakuju, ale co mám hernajs k podobným otřepaným ba totálně provařeným šablonám furt dokola psát? Další tuctový a zapomenutelný rádoby horror o bubácích a dětičkách, jakých jsem už viděl ani nevím kolik. Dvacet? Třicet? Nuda k... uzoufání. Jistě, místy se hraje i na temnější, nedětskou notu. Ale komu jsou pak tedy podobné pseudohorrůrky určeny, když ne dětem? Maminám v domácnosti? Svíčkovým bábám? Narušeným jedincům, kteří mají strach ze tmy? Jděte se už s tímhle stereotypním horrorovým středoproudem bodnout. ()
To pravé hororové vlastne ani nepríde, ale blížime sa k tomu tak v druhej polovici, kedy niektoré scénky sú celkom fajn. Ale príde to až také detinské, miestami groteskné, no nenudí a nepotrebuje k cieľu "zaujať" hektolitre krvi. Každopádne náš Kostlivec nestraší viac než kostlivec v skrini akéhokoľvek slovenského politika. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Film mal pôvodne vyjsť len na streamovacej platforme Hulu, ale po dobrých výsledkoch s testovacím publikom sa 20th Century Studios nakoniec rozhodli pre uvedenie v kinách. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v New Orleans. Natáčacie obdobie trvalo od 21. februára do 13. apríla 2022. (Arsenal83)
- Niektoré scény boli také intenzívne, že sa museli po skúšobnom premietaní zmeniť. Publikum kričalo tak hlasno, že dôležité dialógy po scéne vytratili. Úpravy boli zmenené tak, aby sa po scénach vložila pauza a získal tým čas vypočuť si dialógy. (Arsenal83)
Reklama