Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj filmu se odehrává v kruzích současných univerzitních intelektuálů, kteří si příliš nepřipouštějí existenční starosti, zato mají spoustu starostí existenciálních. Trápí se vlastní nedostatečností, citovou mělkostí a nestálostí, hledají své místo v životě. Devětadvacetiletý vysokoškolský učitel Paul dosud nenapsal dizertační práci a zaostává v kariéře za bývalými spolužáky. Trauma mu způsobí setkání s dřívějším přítelem Rabierem, který se právě opájí svým úspěchem. Důležitější však pro něj je, aby si uspořádal soukromý život: miluje Ester, s níž chodí už deset let, ale s níž se chce rozejít, ale zároveň tajně miluje krásnou Sylvii, která však patří příteli Nathanovi, a naváže poměr s podivínskou Valérií, která je však družkou Sylviina bratra Jeana-Jacquesa. Podobné intimní starosti mají i jeho další přátelé. Všichni své pozice neustále rozebírají a hodnotí. A tak jim uplývá život... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Pre všetkých, ktorým snáď vadí, že na vzťahovú drámu je to snáď príliš uťahané a zdĺhavé, je potreba pripomenúť, že tu ide o UČENÚ ROZPRAVU. A tá býva málokedy zábavná, krátka alebo uzavretá. Naproti tomu, ak prijmete jej zákony za svoje, môže vás naplno pohltiť, rovnako ako rozosmiať alebo zahlušiť. Francúzske vzťahové filmy vždy radšej iba na vlastné riziko ! - a hlavne keď sa tvária artovejšie... ()

amirgal 

všechny recenze uživatele

Jak mne Arnaud Desplechin přesvědčil o tom, že to skutečně nemyslí vážně, a začala zábava: Pravda, už na začátku mě zarazil nástup hodný Chabrolových filmů, včetně originální hudby (velmi podobné té od Maurice Chabrola), a překvapilo několik scén, které jakoby odkazovaly k Bergmanovi, pak mi to zase připomínalo Venturu Ponse. To mne poprvé napadlo, že jde o šprým, pak se ovšem děj proměnil v šlichtu absurdních dialogů, které nedávaly smysl intelektuálně, psychologicky ani samy o sobě a které mi přičinlivě lezly na mozek a na nervy. Teprve v polovině filmu mne až godardovská gradující absurdita a vytrvalá nesmyslnost replik přiměla s konečnou platností k názoru, že se na film dívám úplně špatně. Jsem to ale jouda:) je to šprým! Ještě teď se stydím za to, že jsem si mohla na chvíli myslet, že to myslel vážně a natočil špatně. ()

Reklama

xerno 

všechny recenze uživatele

Je to děsně dlouhý, kdyby to nacpali do dvou hodin, nevadilo by to. Taky mi to přišlo trochu přehnaný (když jí na tu školu nevezmou, je to blbý, protože bych se s ní nemohl rozejít), jinak to byl celkem pěkný zážitek, až na tu vysílací dobu !!! V ČT se snad zbláznili, dávat pěkný filmy o půlnoci ! Mimo jiné to shánim na DVD... ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Ach ty věci citové sexuelní intelektuální niterné... Ach ty filmy nudné zábavné intelektuálské titěrné... Francouzské k tomu navíc... A ještě nehorázně drze dlouhé! A ještě si tam k tomu všemu citujou toho svého (!) Kunderu. ;-) ... Tři hvězdičky za film - a jednu navíc za tu fakt sofistikovanou nudu... :-) A kdo ví... C'est la vie... ;-)) - - - P.S. Kdyby náhodou někdo nevěděl, co je to ta Epistemologie - tak: (Citace) Poznání, vědění, schopnost. Část filosofie zabývající se poznáním. Studuje zejména postupy a možnosti poznání ve vědě a otázku pravdivosti poznání. Ani vědecké poznání není možné bez předpokladů - vychází vždy z předběžného porozumění tématu (pojmy, kladení otázek, rozlišení důležitého od nedůležitého), pro něž se nověji užívá termín paradigma (Kuhn). Když paradigma vyhovuje, mluvíme o kumulativní fázi vědy (stačí hromadit nové poznatky). Ty se však často dostávají do sporu s paradigmatem, až nastane krize a paradigma je třeba změnit. Obtížím s odpovědí na otázku pravdy se dnešní epistemologie snaží vyhnout tím, že zdůrazňuje kritizovatelnost (vyvratitelnost) vědeckých tvrzení (vědecká teorie musí poskytovat možnost vyvrácení čili falzifikace)." (Konec citace) - Tož tak to pro ty neintíky... :-) ()

3497299 

všechny recenze uživatele

Velice, velice, velice (3 hodiny!!!) vtipné. A taky tam byl Kierkegaard a Hegel a Heidegger, i když se tam jen tak mihli a s nikým nesouložili (škoda). A ty vzpomínkové scény: Lesní jahody a Podzimní sonáta (haha). A ještě Ventura Pons (zkratkovité komentáře dějových kudrlinek). K vytržení mě uvádějí ti, kteří to vzali vážně a v hrdinech se dokonce zhlédli (to musí být u vás doma fakt dost husté...). Jinak: celý film byl o tom, jak jeden intelektuál mluví o tom, že by si chtěl pořádně zaš*kat, ale nemůže, protože potřebuje napsat knihu, a jiný si skřípne ruku do dveří, po-té, co zabije svoji opici (skutečnou, ne alkoholové reziduum). Suma: "American Pie" pro hysterické intelektuály a duševní exhibicionisty. Jdu si přivřít ruku do dveří... ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

  • Herec Mathieu Amalric za roli mladého profesora vyhrál Césara pro nejslibnějšího herce. Na festivalu v Cannes byl pak film nominován na cenu Palme d´Or. (Roman.Ticka)

Reklama

Reklama