Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V komunistickém Československu přišel režisér Jaroslav Soukup s novým, drzým a neotřelým žánrem pro mladistvé, kterým předběhl svou dobu, a stvořil hity jako Láska z pasáže, Kamarád do deště či Discopříběh. V současnosti, se statutem legendy svého řemesla, uzavírá další významnou tvůrčí dekádu na Šumavě. Ta jej inspirovala ke tvorbě fenoménu jménem Policie Modrava, který láme rekordy sledovanosti. Kariéru i soukromí Jaroslava Soukupa odhalí dokument Policie Modrava Jaroslava Soukupa režiséra Adama Hobzika. (TV Nova)

(více)

Recenze (5)

milwaukee 

všechny recenze uživatele

Na to, že pořad je z dílny Soukupa, byť Jaroslava, to v konečně fázi zase tak špatné nebylo. Samotnou Modravu jsem hodnotil níž. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Celkem nedobrovolně (při vaření) jsem zhlédl tento dokument. Ne že by se člověk nechtěl podívat do zákulisí natáčení seriálu, ale na mluvící hlavy to bylo moc dlouhé, občas tam zazněly skutečné nesmysly (něco o tom, že Policie Modrava je nový žánr, Petra Martincová a nejmladší pan Hrušínský byli teda taky dost mimo) a s přibývajícím časem šlo to neustálé poplácávání po zádech pěkně na nervy. Jinak co s tím, že Jaroslav Soukup přiznal průšvih s Dagmarou, když nezmínil ty ostatní z 90. let. Aspoň že se dokument věnoval i ostatním filmům pana režiséra a kromě hrůz typu Discopříběh zmínil i ten nejlepší, a to Pěsti ve tmě. Takže kromě klasických věcí, že se záběr několikrát opakuje (a pro mě neuvěřitelnou věc, že si i začátkem 21. století někdo plete herce a roli a posílá Taťjanu Medveckou prodávat do sámošky), byla nejcennější informace to, že důvodem prodlevy mezi pilotním dílem a dalšími byly zas a jen peníze. Což je fakt docela málo. 50%. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Dokument v první řadě překvapí svou otevřeností. Jaroslav Soukup se otevřeně přiznává k filmovému průšvihu jménem Jak ukrást Dagmaru. Také popisuje, jak ho Nova naštvala při slibotechnickém chování k vzniku seriálu. Nebývale otevření jsou i herci při popisu, jaký nervák umí rejža být. Je to velmi zajímavý dokument, jen je škoda, že nepopisuje víc. Řada herců v něm vůbec nevystupuje, taky bych ocenil více zajímavostí o seriálu a klidně bych naopak vynechal, že se Filip Tomsa ožral a zprasil celý hotel. Za to, že se chová jako celebrita bych se naopak styděl. Možná by stálo za to udělat závěrečný film. Takový potenciál fanoušků je škoda nevyužít. ()

Reklama

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Dokuemtn byl docela fajn. Líbí se mi, jak se postavil Z. Soukup k Dagmaře. Takovou sebereflexi oskarový režisér Menzel neprojevil nikdy u žádného ze svých pokleslých opusů a měl jich taky docela dost. Například Kdo hledá zlaté dno (normalizační agitka, na které se podílel i Z. Svěrák), Čokoládoví čmuchalové, nepovedený Obsuhoval jsme anglického krále a zejména jeho poslední film Donšajni. Ti, co tady ze Sizkupa blijou by se měli seznámit s CELOU jeho tvorbou, zejména pak filmy z osmdesátých let (nejen Discopříběh). Lze je rozděli na filmy, ukazující realitu pozdního socialismu s pozoruhodnou otevřeností (Vítr v kapse i Láska z pasáže), ale také filmy typy Romaneto a zejména Záchvěv strachu. Kdo je průměrně chápavý a myslící, po shlédnutí posledního jmenovaného mu dojde, proč tenhle film na poslední chvíli nesměl do kin. No a co se týká Pěstí ve tmě, je to celkově jeden z nedokonalejších českých filmů, co znám. Perfektní, do naprostých detailů zvládnuté retro, kde každá scéna má svůj smysl a přitom se podařilo zachytit dobu v celé té tísnivosti a nervozitě. No a k Modravě, i s přihlédnutím k oné kvalitní větvi Soukupovy tvorby, kterou zmiňuji (a s tím, že Diskopříběhy nejsou můj šálek kávy a u Meixnerů a Dagmary jsme pochopil, o co jde, takže ani jeden z těch to filmu jsme neviděl zdaleka celý), tak zopakuji, co v tom dokuemtnu bylo řečeno. Je to POLICEJNÍ POHÁDKA, nakonec stejná, jako mraky nejrůznější domácích i zahraničních kriminálek a tak je třeba ji brát. Šumava je nádherná a ty příběhy jsou takové dost čapkovské. A že se to spoustě lidí líbí, i když je tam samozřejmě řada nepřesností a omylů mně absolutně nevadí. Že satora rozčiluje, že policie Modrava láme rekordy sledovanosti by ho měla vést k zamyšlení - nad sebou samým. ()

Reklama

Reklama