Reklama

Reklama

Film sleduje “dlouhý život ikonického podnikatele, od výroby traktorů na začátku jeho kariéry, přes vytváření vojenských vozidel během druhé světové války až po navrhování a výrobu automobilů Lamborghini, které v konečném důsledku definovaly jeho hluboký odkaz”... Příběh se odehrává  na pozadí poválečné Itálie a odráží složitou proměnu jeho vlasti. Lamborghini začínal skromně výrobou traktorů, během druhé světové války se věnoval vojenským vozidlům a když navrhl a začal vyrábět  automobily Lamborghini, jeho jedinečná genialita z něj udělala skutečnou ikonu automobilového průmyslu. Nechvalně proslulá byla jeho rivalita s Enzem Ferrarim. V osobním životě však zažíval citový zmatek, vášeň, romantiku i tragédii.. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (46)

dannyyy 

všechny recenze uživatele

Samotnému Grillovi patří až druhá půle filmu, ale ten exceluje snad všude. Kdo by ale čekal nějaký velkofilm, jako je Le Mans '66 (2019), tak ho zklamu. Tam byla rivalita mezi Fordem a Ferrarim, zde je rivalita mezi Lamborghinim a Ferrarim. Toto je "jen" životopisný film o Lamborghinim, který z traktorů přešel na auta (traktorům se ale věnují dodnes). První půle filmu se zaměřuje na jeho mládí po konci druhé světové války a druhá půle filmu zrod vůbec prvního Lamborghini 350 GTV alias Miura, který byl vymyšlen a postaven během rekordních 6 měsíců. Velmi pobavila kresba, kterou nechal předat Lamborghini Ferrarimu na autosalónu v Ženevě :)) ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Je zvláštne, že keď som nadobúdal pocit, že film konečne niekam ide a začíname sa dostávať k zaujímavejším momentom a nádherným športovým vozidlám, tak už ostáva do konca len pár minút. A to je celkom zvláštne. "Lamborghini" nevnímam ako zlý film, no myslím si, že ivacerí asi boli sklamaní z toho, že sa nedočkali toho, v čo dúfali najviac. A tam trošku patrím aj ja. Na druhú stranu je zaujímavé vidieť ako sa vlastne celá firma dala dokopy, v čom začínali a k čomu sa dopracovali. A myslím si, že finálna veta: "You buy a Ferrari because you want to be somebody. But you buy a Lamborghini because you are a somebody" je v mojich očiach highlight filmu a niečo, čo si asi najviac zapamätám. Pretože si pamätám ako som sa ako päť-osemročný chalan hrával so svojimi modelmy autíčok spolu s mojim bratrancom a obaja sme boli v tej dobe absolútne nadšený z Lamborghini. Nie Ferrari, ale Lamborghini. Takže v tomto smere je to veta, ktorá ku mne niečo dostala. Vo výsledku ale takýchto scénok je vo filme celkom málo. Skôr sa venujú iným momentom... ktoré sú síce zaujímavé, ale niečo im rozhodne chýba. Chcel som aby mal film viac energie a adrenalínu... a nie aby sme sa dočkali ďalšej klasickej životopisnej drámy so všetkým, čo k tomu patrí. Na jedno pozretie dobré, no tam asi skončím. Hodnotenie: B- ()

Reklama

majo0007 

všechny recenze uživatele

Aj takto sa dá dojebať film... a premárniť šancu v troch etudách.... Tomuto filmu proste chýba všetko, aby si ho niekto zapamätal - americká action a európska romantic... Aspoň že z Ferrariho urobili kokota (tá karikatúra jak mrdá býk koňa na autosalóne v Ženeve bol asi najlepším zážitkom z celého filmu) a z traktoristu miliardára. Film pobaví, na druhú stranu nechápem ten PRIJEBANÝ anglický jazyk s talianskym akcentom (tak buď to urobíme taliansky s titulkami), alebo jak pre kokotov, čo nevedia, že sa celý film odohráva v Taliansku tam nadrbeme komplet english (ono totiž je ťažko pochopiť, že nejakí kukuriční farmári z nejakého UmbriaDelCambriaCorleoneTuscany plynulo speak english). Odporučiť... já som to bez nehody dopozeral a v garáži Lambo nemám (ale budem mať - až našporím na hlinené prasiatko). Tomu filmu proste nejaký ten "gasoline drajv" esencia chýba.  Dávam suchých 3, pretože ma to bavilo, ale je to hodne odfláknuté, z toho sa dalo vyťažiť viac! Ináč, nenechajte si pred titulkami ujsť diabolsky vrčivé zábery na žltú MIURA a jej taxametre (v Múzeu moderných umení ho vystavovali ako najkrajšie auto na svete). ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Nie je to také dobré, ako napríklad kopu iných životopisných filmov, ktoré rozprávajú príbeh o slávnych a rýchlych autách (napr. Ford vs Ferrari). Je to skôr o prvom postavení auta. A nie hoci akého ako už názov napovedá. Takže strhujúce preteky nečakajte. Je to skôr dráma, kde Frank Grillo hra prekvapivo hlavnú rolu a hrá ju celkom dobre. Bavila ma aj táto nízko rozpočtová verzia, ktorá je celkom krátka a rýchlo to ubehne, takže sa človek moc nenudí, no v rukách Rona Howarda (Rivali) by to bolo určite oveľa pútavejšie. 65% -3* ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že jakmile nějaký významný režisér oznámí svůj nový film na určité téma, objeví se druho až třetiřadý režisér a splácá něco v lepším případě nudného, na obdobné téma. Takže ještě než dostaneme od Michaela Manna film s názvem Ferrari, na který se velice těším, dostali jsme tohle béčko Lamborghini, které je nudné, nezáživné, nepříliš dobře napsané a natočené a seč se Grillo snažil sebevíc, sám to prostě neutáhnul. Takže rychle na tenhle nepovedený životopisný snímek zapomenout a těšme se na Mannův film. ()

Galerie (102)

Zajímavosti (6)

  • V závodě mezi Enzo Ferrarim (Gabriel Byrne) a Ferruccio Lamborghinim (Frank Grillo) jede Ferrari v automobilu Ferrari Mondial z roku 1982 a Lamborghini v automobilu Lamborghini Countach z roku 1985. (sQelle)
  • Ve filmu je naznačeno, že Ferruccio Lamborghini (Frank Grillo) odmítl první návrh designu Franca Scaglioneho (Andrea Bruschi) ve prospěch konvenčnějšího designu, který se měl stát modelem 350 GT, prvním sériovým Lamborghini. Ve skutečnosti vypadal úplně první prototyp Lamborghini, 350 GTV, přesně jako „odmítnutá“ designová skica ve filmu. Byl představen na autosalonu v Turíně v roce 1963, tedy daleko před Ženevským autosalonem v roce 1964, kde bylo podle filmu představeno první Lamborghini. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama