Reklama

Reklama

L'etrusco uccide ancora

  • Západní Německo Das Geheimnis des gelben Grabes (více)

Počas vykopávok v Taliansku objaví archeologická skupina, vedená osobným problémami zmietaným profesorom Porterom (Alex Cord) nezvykle zachovalú etruskú hrobku, v ktorej vnútrajšku sú vyobrazené maľby starobylého boha smrti Tuchucha. Po tom, čo je v hrobke následne brutálne zavraždená dvojica mladých ľudí, padne podozrenie polície práve na Portera. (Karamanlis)

(více)

Recenze (17)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tvůrci ranných '70 let, byli stále více vynalézavější a své filmy obohacovali a spestřovali o nejrůznější nové prvky. Tady to kupodivu opět vyšlo na jedničku a mě samotného zaujalo. Tohle nebylo vůbec špatné. Film se tváří jako nadpřirozený horor, atmosféra je značně gotická, je zde i pár typicky žánrových elementů z gialla nebo poliziesca (divoká automobilová honička, skvělá choreografická práce). Všecky ty temné hrobky, nástěnné malby, spolu se starověkým Etruským démonickým bohem, navozují v divákovi zvláštní creepy pocit. Nadpřirozený, ctižádostivý, ale jinak docela spletitý příběh i co se týče samotného námětu v podobě starověkých Etrusků (předchůdců Římanů) je rozhodně zajímavý (zpracování ať už každý posoudí sám), celý film je převážně temný a tmavý, atmosféra velká a víceméně přesvědčivá, je tu dost různých spikleneckých bodů a mnoho podivných charakterů a podezřelých osob, vraždy jsou gruesome a krvavé, práce maskéra velmi přesvědčivá (první surová vražda mladého páru v hrobce asi nejlepší). Riz Otrolaniho decentní operetní skóre (jedna z nej věcí ve filmu), dělá film ještě více napínavější a v divákovi samotném patřičně navozuje a zvyšuje pocit strachu a zděšení. Film trochu snižují slabší a méně známé herecké obsazení a jimi ztvárněné a již zmiňované jednotlivé charaktery, slabší konec, kde zabijaká už pomalu znáte, a pomalejší tempo, kde se čas od času nic neděje. Jinak good. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Více mysteriozní krimi, než klasické giallo, i když základní znaky jsou splněny - vrah je maskovaný tak, že z něj není vidět vůbec nic, a používá chladnou zbraň, jíž je zde fotografický stativ. Zpočátku se zdá, že by za vraždami mohl stát etruský bůh z podsvětí Tuchulcha. Brzy je ale jasné, že vraždí člověk, který se inspiroval freskami s bohem smrti. Podezřelými se postupně stávají všichni a mrtvoly přibývají. Gore v rámci italské tradice umírněné, byť krví se až tak nešetří a v jednom momentě šplíchne až na kameru. Půvabné ženy, trocha nahoty a napínavá naháněčka v kostele. V typické žánrové hudbě zazní i krátký motiv, který R. Ortolani naplno rozvinul v Kanibalech. Film osloví především fanoušky italské produkce. Děkuji za titule PetruPanovi. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Výborná kriminální story, která svým názvem sice slibuje minimálně mysteriozní hrátky, stojí však pevně v mantinelech reality a pro mnohé "mystériachtivé" diváky může tedy býti i mírným zklamáním. Nadpřirozeno je spíš jemnou dekorací, nezaměňovat však se zbytečností. V závěru ona ozdoba totiž nabude zásadního významu (i působivosti) a i fanoušek tajemných sil a zázraků musí být alespoň částečně uspokojen. Obvyklá slabina italských kriminálních filmů v podobě detektivního vyšetřování tu naopak funguje docela slušně, k tomu působivé vražedné útoky, byť jich tedy není zrovna moc a dobrá Ortolaniho hudba, spokojenost. S Argentem či Martinem se tohle opravdu nedá srovnávat, ale to se dá v tomhle žánru opravdu máloco, čili žádná míra. Čtyři zcela bez uzardění. ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Archeologický tým najde starodávné etruské malby, mezi nimiž nechybí zobrazení démona Tuchulcha, který si ještě téhož dne vybere své první oběti... Režisér Armando Crispino umně vychází z odnože gialla, která staví zápletku mimo jiné na narušené psychice jedince, (je jedno, jestli je jím oběť nebo vrah). K tomu přidal lehkou porci nadpřirozena a vychází z toho celkem příjemná a zábavná podívaná. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Juhoslovanský názov Etrurac jos ubija znie foneticky vcelku výstižne, nakoľko sa jedná o doslova ubíjajúci film s tematikou etruskej kultúry v pozadí príbehu. Po celú dobu sa tu prakticky nič interesantné nedeje a keď sa napokon niečo aj zomelie, tak je to divákovi priblížené iba v náznakoch, pričom výskyt hororových elementov je tu s výnimkou trochy krvi, ktorá je zo dvakrát preliata len minimálny. Sledovať 105 minút alkoholických výlevov nesympatického fúzača a zmäteného diania v istom milostnom trojuholníku častokrát za prehnane dramaticky znejúceho hudobného doprovodu nebolo nič pre mňa. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama