Režie:
John CarpenterScénář:
John CarpenterKamera:
Douglas KnappHudba:
John CarpenterHrají:
Austin Stoker, Darwin Joston, Laurie Zimmer, Martin West, Tony Burton, Charles Cyphers, Nancy Kyes, Peter Bruni, John J. Fox, Henry Brandon, Kim Richards (více)Obsahy(1)
Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (152)
Chtělo to trošku rozvažování, ale nakonec jsem se rozhodl pro tu čtvrtou hvězdu. Co mě zdrželo? Chtěl jsem přijít na to, jestli vůbec, a když, tak proč se na 13. Okrsek chci podívat znovu. Odpověď na první část otázky zní ANO. Ta druhá část mohla spočívat ve zkratce politická nekorektnost, jenže to by nebylo zdaleka všechno, co Carpenter do Přepadení dostal. Především je tu poměrně nečekaný vývoj příběhu, nebo alespoň osudy některých postav, ze kterých si nelze nezapamatovat především sympatického vrahouna Napoleona Wilsona. Potom je tu (i přes nablble nejen nastříhané obléhání stanice) báječně dlouho chutnající hutná atmosféra doplněná mrazením v zádech, kdykoliv se na obrazovce objeví ta ústřední feťácká čtveřice v čele s blonďákem-smrťákem. Úprk tmou před neběhajícím zpodobněním zla pan režisér naplno rozbalil až v Halloweenu, ale i tady má svoje kouzlo. Přidáme si pár slušných hlášek a pak si uvědomíme, kdy že byl tenhle film natočen. A pak až přijde na řadu ta nejen politická nekorektnost. Postavení tichého kultu se rázem zdá zcela zasloužené. ()
Mile mě to překvapilo. Moc jsem od toho nečekal, ale nakonec je to celkem slušný akční (ačkoli akční to začne být až v druhé půlce) thriller, který i přes pomalé vyvíjení děje a atmosféry na mě dokázal působit dost napínavě. Je vidět, že už i v téhle době Carpenter prostě uměl. Sice tohle je jeho první film ze sedmdesátek, který se mi líbil, ale o to líp, že jsem takový konečně našel. Škoda jen toho, že ty postavy v tom nejsou líp zapojené a že ke konci už ta silná atmosféra krapet opadla. Ale jinak jsem dost spokojený, nemám co víc vyčítat a navíc je tady jedna scéna, která mě fakt hodně překvapila, jelikož jsem ji absolutně nečekal... 4* ()
Připomíná mi to chudšího bratříčka pozdějšího Carpenterova Útěku z New Yorku a Válečníků Waltera Hilla. Chybí tu svérázné postavy ve stylu Snakea Plisskena nebo alespoň finále, které vám vykouzlí mrazivý úsměv na rtech. Takhle je to solidně odsýpající béčko, ve kterém se sice objeví pár solidních hlášek, ale vinou nevýrazných herců a odfláknuté druhé půle ve vás nezanechá silnější dojem. Spíše mdlou pachuť promarněné šance, které se Carpenter naplno chopil o pár let později. ()
Počáteční klid před bouří ve vylidněném městě, kde se v káře projíždějí psychopati za zvuků zlověstné hudby, made by Carpenter, se mi velice líbil. Jenže to pomyslné vyvrcholení vůbec nemělo šťávu. Postavy těch hodných byli jaksi bez emocí a na to, že čelili jisté smrti hráli dost prkenně. Obléhající gangsteři se zase na nic moc nezmohli a celá ta situace mi přišla jako vystřižená z nějakého zombie hororu, kde jsou ale zombie najedené a dobýjet barák plný mozků se jim ani moc nechce. Každopádně ten film stojí za zkouknutí, už jen protože Carpenter prostě točí jinak a člověku to chvíli zůstane v hlavě. Možná, až se na to někdy kouknu znovu, bude se mi to líbit o dost víc. ()
Carpenter v akčných vodách pláva rovnako dobre ako v horrorových. Pomerne prevratný akčných film, ktorý sa zaslúžil aj o rozvoj žánru, ale zároveň nastavil latku veľmi vysoko. Je tu síce pár momentov, ktoré v scenári reálne absolútne nesedia, hlavne v závere, no inak to je akčná jazda ako má byť, so skvelou hudbou a bez zbytočných kecov a omáčok. 75%. ()
Galerie (66)
Photo © Turtle Releasing
Zajímavosti (22)
- Adresa okrsku, kam se policejní stanice měla přesunout, byla 1977 Ellendale Place. Na téhle adrese bydlel režisér John Carpenter, když se poprvé přestěhoval do Los Angeles. (HellFire)
- Zatímco hlavní hrdina je na začátku poslán na 9. okrsek 13. obvodu, film se jmenuje Přepadení 13. okrsku. (Lorge)
- Ve scéně, kdy policista Bishop (Austin Stoker) dorazí na místo přidělení, visí nade dveřmi cedule s nápisem „division 14“, nikoliv „division 13“, jak by správně mělo být. (Lorge)
Reklama