poster

Přiznání

  • USA

    Tape

  • Slovensko

    Priznanie

Drama

USA, 2001, 86 min

Scénář:

Stephen Belber (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Maryse Alberti
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Od dob studií se vždy několik věcí razantně změní, tudíž ani přátelé Vince a Jon nejsou těmi stejnými adolescenty. Požitkář Vince pracuje jako dobrovolný hasič a občasný dealer drog, z Jona je ambiciózní dokumentarista, který na právě probíhajícím filmovém festivalu očekává ohlasy ze svého posledního díla. V hotelovém pokoji rozpomínají na školní bezstarostná léta, když se k jejich vzpomínkám nelítostně přidá jedna krutá pravda. Nezávislý tvůrce Richard Linklater rozehrává drama (dle divadelní hry) s dokonale rozestavěnými dialogy; užívá pouze tři herce, hutnou atmosféru, ruční kameru a jediný interiér. Zdánlivě všední povídání se změní na snůšku krutých skutečností. Celá realizace tohoto přirozeného, ultralaciného dílka vypovídá o profesionalitě zúčastněných (Hawke je režisérovým dvorním hercem), o dokonalé souhře, důvěře a cílevědomosti režiséra.(5.9.2006)

  • ad
    ****

    škoda toho zbytečně nevěrohodného a evidentně z prstu vycucaného závěru... být jiný, byl by zážitek z této cynicky kruté hry (která samozřejmě patří daleko více na jeviště než do filmu) určitě intenzivnější.. Ale i tak nelze než smeknout, především před všemi herci, kteří ze sebe vymáčkli maximum (a pokud ne, jenom dobře :) )...(14.8.2006)

  • kleopatra
    ***

    Kdybych nebyla od pana Linklatera rozmazlená filmy Before Sunset a Before Sunrise, možná, že bych se utrhla výš, ale protože jmenované filmy jsou ukázkou toho, jak si dva lidé vystačí v podstatě s jedním rozhovorem, který ale NENÍ jen : "jaks to myslel? Jak myslíš, že jsem to myslel? No, to cos říkal? A myslíš to předtím nebo to potom? A co myslíš ty?" - což byla velká část scénáře tohoto filmu ( a já už jsem rostla), nešlo to, přestože v půlce přišla Uma a dostalo to švih a situace začala zadělávat na pointu.(15.5.2005)

  • nascendi
    **

    Moje druhé stretnutie s Linklaterom a Hawkeom. Zatiaľ čo Before Sunset ma dostalo do kolien a vkráčalo do mojej Top 100, u tohto filmu som bol rád, keď už odkráčal. Aj preto, že odkráčal so skladbou malej-veľkej Brendy Lee. Filmy s dvoma-troma hercami sú nesmierne náročné na kvalitu scenára. Ale tu mi viaceré dialógy pripomínali amarouny z Návštevníkov, kamera poletujúca od jedného k druhému zasa domáce video a musím sa priznať, že ani Uma Thurman mi nepripadala dvakrát presvedčivá, a to sa na ňu pozerám celkom rád.(3.9.2009)

  • Nos
    ***

    Zajímavý snímek popisující náhodné setkání tří lidí, kteří se znají z mládí a mají spolu tak trochu nevyřízené účty. Jednoduché drama, odehrávající se na několika čtverečných metrech, které přeroste v upřimnou hádku ohledně hříchů z mládí. I mě v závěru rušilo švenkování kamery z jednoho na druhého, ale celkově to byl docela průměrný filmík s dobrými hereckými výkony.(30.5.2007)

  • - Film se nenatáčel v opravdovém motelovém pokoji, jak se často uvádí. Stephen Beatrice byl pověřen pečlivým sestavením co nejautentičtěji vypadající kulisy - výsledný "pokoj" tak obsahuje vybledlé obdélníky na zdi, které prozrazují chybějící obrazy, nebo záclonu vystříhanou podél klimatizace. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace