poster

Přiznání

  • USA

    Tape

  • Slovensko

    Priznanie

Drama

USA, 2001, 86 min

Scénář:

Stephen Belber (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Maryse Alberti
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Jedna místnost, zprvu dva, později tři herci vedoucí dialog o zdánlivě všedních věcech, který přeroste v nepříjemnou hádku o tom, kdo spal s kým. I přes svou spontánnost působí Přiznání stále jako dobře promyšlený film, ne jako bezprostřední záznam jednoho setkání. Téměř neomezených možnosti improvizace si užívá hlavně Ethan Hawke, akorát se jako zkouřený chová ještě před tím, než se zkouří. Kdyby něco podobného kolovalo po internetu jako setkání tří celebrit po letech pořízené tajnou kamerou, jednalo by se o lákavou kuriozitu, takhle je to jeden z těch méně zdařilých Linklaterových experimentů s filmovým vyprávěním. 60% Zajímavé komentáře: kleopatra, Radko, RAiken, arkie(16.8.2006)

  • ad-k
    ***

    Richard Linklater (Před úsvitem = nádherný film) si pohrává s třemi herci a přisuzuje jim (resp. scénář) destruktivní a poněkud zmatenou úlohu. Nezávislý pokus odehrávající se ve výsledku jen v jednom motelové pokoji a vystavěný primárně na konverzaci/dialozích s absencí hudby nenabízí tolik, jak by se zprvu mohlo zdát. Psychologie i cynismus postav, resp. určitých z nich, sice má něco do sebe a digitální kamerové hrátky napomáhají civilnímu obrazu, ovšem divák není nijak šokován, není uveden v omyl, není fascinován a nedá se ani říct, že by té konverzační hře tak úplně věřil. Pro mě osobně mírné zklamání (ještě že přišla Uma), ovšem zasloužených │60%(15.8.2006)

  • nascendi
    **

    Moje druhé stretnutie s Linklaterom a Hawkeom. Zatiaľ čo Before Sunset ma dostalo do kolien a vkráčalo do mojej Top 100, u tohto filmu som bol rád, keď už odkráčal. Aj preto, že odkráčal so skladbou malej-veľkej Brendy Lee. Filmy s dvoma-troma hercami sú nesmierne náročné na kvalitu scenára. Ale tu mi viaceré dialógy pripomínali amarouny z Návštevníkov, kamera poletujúca od jedného k druhému zasa domáce video a musím sa priznať, že ani Uma Thurman mi nepripadala dvakrát presvedčivá, a to sa na ňu pozerám celkom rád.(3.9.2009)

  • Toj
    *****

    Já se bavil! Vlastně si plně nevybavuji, kdy mě nějaký film tak bavil, tak nakopnul a potěšil... Možná jsem přespříliš ujetý na tenhle typ filmů, kde se víceméně dodržuje trojjednota (interview, provaz, dvanáct, 12 rozhněvaných, telefonní budka...), možná to znamená, že bych neměl ztrácet čas s filmem a víc chodit do divadla (jistě by mnoho filmových teoretiků přitakalo, protože film je přece od toho, aby plně využil své možnosti a od divadla se maximálně odlišil) a možná prostě dokážu ocenit kvalitní nezávislý komorní drama, s propracovanou psychologií a naprosto úžasnými hereckými výkony. Ethan byl geniální, Uma jakbysmet a ten legrační mužík z Dr. House sice působil stejně jako v seriálu, ale na škodu to taky nebylo... Chápu, že leckdo mohl být otrávený z dlouhých odstředivých dialogů (některé druhy otázek museli padnout snad stokrát), ale že postava odpoví vyhýbavě neznamená, že z toho divák nic nema - naopak! Přes (nebo právě pro něj) svůj minimalismus na mě film zapůsobil neskutečně pravdivě... Doufám, že narazím ještě na mnoho podobných...(3.9.2009)

  • Listeroman
    ****

    Zajímavě natočená scénka z jednoho motelu, která v podání těchto herců rozhodně zabavila. Příběh rychle graduje a postavy začínají odhalovat svá pravá já. Natočené je to trošku jak nějaký studentský film, ale po chvilce si na to člověk zvykne a začne se hlavně zaměřovat na skvělé dialogy a přesvědčivé herecké výkony.(15.2.2017)

  • - Film se nenatáčel v opravdovém motelovém pokoji, jak se často uvádí. Stephen Beatrice byl pověřen pečlivým sestavením co nejautentičtěji vypadající kulisy - výsledný "pokoj" tak obsahuje vybledlé obdélníky na zdi, které prozrazují chybějící obrazy, nebo záclonu vystříhanou podél klimatizace. (Morien)