Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (69)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Antonioni zaměňuje erotiku za nahotu a jeho nesmyslný blábol s debilními dialogy je k neukoukání. Soderbergh vytěsňuje erotiku na vedlejší kolej a jeho hříčka je nečekaně zábavná. Wong Kar-wai je naprostým opakem první povídky – nenechá krásné Gong Li ani rozepnout vysoký límec u jejích šatů, a přesto celou dobu vytváří erotické dusno. Emocionálně nejsilnější část filmu, která má blíž ke Stvořeni pro lásku než k odcizenému 2046. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Toto dielo vzniklo ako pocta režisérovi Antonionimu a on sám si zrežíroval svoju erotickú predstavu. Celkovo ma tento film sklamal a to tým že erotika ako taká o ktorej bol hlavne tento film je tu absolútne nevyužitá a režiséri si natáčajú SVOJE vlastné filmy bez nejakeho akceptu EROSU čo s tohoto filmu robí síce slušnú prehliadku kraťasov ale v rámci žánru a EROSU sú neopodstatnené a tak ich aj budem hodnotiť. Antonioni - 3* . Antonioni sa využíva v neskutočne pôsobivých záberoch, ktoré sú typicky talianské a kto má rád talianske filmy rozhodne sa tu nájde. Postavy sú charakterovo nevyužité ale režisér si to vynahrádza celkovým pojímaním scén a kompozíciou ktorá je najdokonalejšia s trojice filmov. Erotika je tu mierne samoúčelná a oproti iným snímkam pridaná nasilu ale ako jediná spĺňa svoj účel. Scénar je absolútne odfláknutý až na dve tri perličky. Soderberg - 2* - Tento film je o všeličom ale rozhodne nie o erotike aj keď hlavný hrdina má erotický sen, ktorý sa mu opakuje ale už samotný sen je cenzurovaný vo všetkom čo sa dá tekže ani nemôžme posúdiť celkový dopad sna na hlavnú postavu, plus prirátajte zmätenosť, prechody s čiernobielej na farebnú a riešenie niečoho nepodstatného až to vyzerá ako psychologické štúdium o psychike a snoch ako film o erotike. Herci sú kvalitný ale nemajú čo ponúknuť čo je u Arkina aj Downeyho jr. škoda. Wong Kar-wai - 3* - Waia mám rád ako režiséra ktorý vie chodiť v tých krásnych príbehoch o láske a presne taký natočil. Kompozícia pekná, takisto postavy a dialógy a celkovo sa jedná o najlepší snímok celého filmu, ktorý na svoju škodu mal erotický nádych ale dĺžkou snímku a neskôr striedmosťou si ho skazil. Neustále sledujeme scény ktoré majú niekam viesť a aj asi vedú ale rozhodne nevedú k blaženosti alebo úchvatnosti spracovania. ()

Reklama

Ephemeris 

všechny recenze uživatele

Traja veľkí režiséri sa rozhodli vzdať poctu láske, najušľachtilejšiemu citu. Výsledok je rovnako rozpačitý ako láska samotná a dokazuje, prečo je také ľahké pomýliť si lásku s úplne inými pocitmi. Večný alienátor Antonioni tentoraz zaujal len neholenými bobrami kyprých hrdiniek, pritom jeho príbeh je vlastne najlepší. Aspoň má dosť erotického náboja. Druhý príbeh je totálny nezmysel, no a najviac priestoru na záver dostáva Wong Kar Wai. Ten dodal len akúsi variáciu svojho ulepeného Hua Yang Nian Hua, ktoré samo osebe nestálo za veľa, takže výsledok je jasný. V tomto prípade je sledovanie takmer strata času. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Z trojice slavných režisérů vychází nejlépe Antonioni - první povídka sice po obsahově stránce dost zvláštní, ale po formální stránce výtečná. To byl asi úmysl velkého pana režiséra. Pěkné záběry, hudba, občas pozoruhodné myšlenky vložené postavám na slovo skoupým. Zaujala mě věta - "Na konci léta na mě dolehla tradiční melancholie". Když jsem tu větu zaslechl, podivoval jsem se nad ní, ale nyní, 31.srpna musím uznat, že je nesmírně trefná a pravdivá. Druhá povídka byla otřesná, uvědomil jsem si, že od Soderbergha se mi vlastně líbili jen Dannyho parťáci. Třetí povídka zpočátku poutavá, posléze nudná, Wong Kar Wai u mě nakonec vede s reklamou na Dior - Midnight poison. Sečteno a podtrženo - Antonioni - 60%, Soderbergh - 10% a Wong Kar Wai - 40%. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Povídkový film, který se zabývá základním lidským pudem. Sexualita v sarkastickém nadhledu k vyniknutí drobných perliček rozkošných životních absurdit. Zdařilou povídkou je RUKA (WONG KAR-WAI), kde krejčí Malý Čang (Čchen Čchang) je svědkem postupného úpadku luxusní prostitutky Chuy (Li Gong), do které je platonicky zamilován. Nenaplněná láska se přes letmost dotyků dočká pouze slabé náplasti v podobě dvou honění a jednoho vášnivého objímání. Další je povídka ROVNOVÁHA (STEVEN SODERBERGH), kde v mystickém a symbolickém snovém příběhu psychiatra dr. Pearla (Alan Arkin) a jeho pacienta Nicka Penrose (Robert Downey Jr.) je ozdobou pouze jejich herectví. Italská povídka má název NEBEZPEČNÝ VÝVOJ UDÁLOSTÍ (MICHELANGELO ANTONIONI) (upraveno v červnu 2018). Éros je silným pudem a lidskou potřebou. K anotaci by se hodil Seifertův verš o loučení, bílém šátku, utřených slzách, úsměvu uplakaných očí, každodenních krásných koncích a každodenních krásných počátcích. Trojúhelník Christopher (Christopher Buchholz), Cloe (Regina Nemni) a Linda (Luisa Ranieri) rozehrávají odcizení, touhu, osamělost i škodolibé zakončení. Ale je poznat, že Antonioni byl již stár. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama