Režie:
Pascal PlanteScénář:
Pascal PlanteKamera:
Vincent BironHudba:
Dominique PlanteHrají:
Juliette Gariépy, Laurie Babin, Maxwell McCabe-Lokos, Charlotte Aubin, Guy Thauvette, Frédérick De Grandpré, Sebastien Beaulac, Pierre Chagnon (více)Obsahy(1)
Přišel den, na který Kelly-Anne čekala. Začíná soudní proces s Ludovicem Chevalierem, obviněným z brutálních vražd tří nezletilých dívek. Na rozdíl od většiny lidí nachází Kelly-Anne v muži fascinaci, stává se jím posedlou a nevynechá jediné soudní slyšení v naději, že jí věnuje aspoň jeden pohled. Hranice mezi realitou a fantazií se ale ztenčuje, až Kelly-Anne přestává být jen pasivní pozorovatelkou. Pascal Plante se opět zajímá o ženskou subjektivitu, tentokrát však přichází s artovým thrillerem o nebezpečné přitažlivosti zla. Hra s viděným a skrytým, explicitním i tušeným přitom ústí až ve fyzický divácký zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (49)
Neskutečně zajímavý film ve všech směrech s tématikou dark webu o tom nejhorším možném obsahu co se tam dá údajně najít ba dokonce i koupit se zajímavou hlavní představitelkou a ještě zajímavějším charakterem její postavy a motivací. Dvakrát proběhla husí kůže (zejména proměna u soudu) - takto hustou scénu jsem dlouho neviděl. Z dvaceti filmů co jsem letos viděl ve Varech byl tento pro mě nejlepší. Ve velkém sále ihned za štábem s dlouhým závěrečným potleskem pro mě splněný sen. ()
Co lidi fascinuje na sériových vrazích a plodí blízké zkoumání zla také zlo? Odpovědí na tyto otázky se nám (ne nutně) dostane prostřednictvím dvou ženských protagonistek, v jejichž psychologii se střídá dětská naivita se skoro až ďábelskou tajemností a nejednoznačností. Tento hypnotický, audiovizuálně opojný thriller o fascinaci brutalitou člověka je silnou žánrovou podívanou, jakých se do soutěžní sekce Varů moc nedostává. Rovnou několik scén (zejm. cosplay v soudní síni) bylo opravdu mistrně vystavěných a vlastně bych si to celé docela rád dal velmi brzy znovu. [KVIFF 2023] ()
Film vtáhne do tematiky pochmurného světa šíření snuff videí na dark webu a do soudního procesu s vrahem tří dívek, který své makabrózní “dílo” natáčel na kameru. Ale ani jedno z toho pořádně nerozvine a nejvíce času věnuje krátkodobému přátelství mezi dvěmi divnými holkami, které se kvůli fascinaci vrahem účastní procesu jako divačky. Nadšené reakce z filmu nechápu. Sice je precizně natočený a dobře zahraný, ale obsahově naprosto míjí veškerý potenciál silného námětu. [Sitges FF] ()
Pokud by obsahová stránka filmu byla alespoň částečně zajímavá, jako ta formální, nebyl by problém s lepším hodnocením. Bohužel dějová náplň mne minula mílovým obloukem. V podstatě tu máme ujeté duo nesourodých úchyláků a ve zktratce nastíněnou machinaci s bitcoiny a sdílením dobytčího obsahu na netu. Vlastně žádný aspekt filmu není dostatečně rozvinut a celý film působí jen jako zabiják zajímavého potenciálu. Po hutném úvodu v podobě zahájení soudního procesu přišel další, za pozornost stojící okamžik až po hodině a půl, což mne jen utvrzuje, že v tomto případě nemá smysl hledat důvod k jinému hodnocení. ()
Divácky atraktivní pokus o artový thriller, jenž vyústil jen v bulvárně vyznívající, formálně nesourodé a psychologicky nepřesvědčivé pojednání o přitažlivosti zla a o řadě dalších témat, s nimiž však pracuje příliš povrchně. Pokud měla být jedním z oněch témat i kritika zjevně zaujatých a citově manipulativních soudů, pak nebylo šťastné rozhodnutí pojmout jej z perspektivy asociální a bizarně motivované hlavní hrdinky, která je fascinovaná deviací. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (4)
- „Red rooms“ jsou fiktivní webové (TOR) stránky, které údajně hostují živé přenosy krutého a násilného zacházení s lidmi za účelem zábavy nebo voyeurismu. Naleznout je lze pouze na deep webu a mezi podobnými undergroundovými komunitami. Je důležité si uvědomit, že existuje mnoho kontroverzí ohledně existence reálných „red rooms“ a jejich existence se považuje za urban mýtus. Nicméně nelze s jistou říci, zda neexistuji. (Kailo)
- Na haveibeenpwned.com je sice možné zjistit, jestli z nějakého emailu unikly údaje, ale Kelly-Anne (Juliette Gariépy) na něm používá i možnosti, které ve skutečnosti nemá. (cooldo)
- Režiséra Pascala Planta zaujaly fanynky sériových vrahů, které se zčistajasna objeví u každého sériového vraha, který se dostane do zpráv, a fandí mu při soudních procesech. Zajímalo ho, co jsou tito lidé zač, ale protože zkoumal kybernetické zločiny, rozhodl se do svého thrilleru promítnout technologický aspekt naší společnosti, čímž z hlavního hrdiny udělal velmi moderního psychopata. (Kailo)
Reklama