poster

The Ghoul

  • USA

    The Ghoul

Horor

Velká Británie, 1933, 81 min

Režie:

T. Hayes Hunter

Producenti:

Michael Balcon

Střih:

Ralph Kemplen
(další profese)
  • liquido26
    **

    Tento film mě těžce minul. Tempo pomalé, nepovedená snaha o to, aby to vyznělo dramaticky, většina scén děsivě ukecaných a nudných, téměř všichni herci strašně toporní, příběh totálně o ničem. Boris Karloff měl sice dobrý make-up, ale byl tam tragicky málo. Některé scény měly skvělou atmošku a posledních cca deset minut bylo docela dobrých, ale kvůli těm předchozím sedmdesáti strašným minutám jsem si ho už nebyl schopnej užít. Bylo ale vidět, že to nebyla žádná levná béčková produkce, protože kulisy byly taky pěkný. Škoda toho děsnýho příběhu a scénáře.(8.4.2011)

  • Campbell
    **

    Nerad to říkám ale pro mě se jedná o hodně slabý starší horor. A při tom mám tyhle filmy tak rád. Pravda je že jsem čekal víc. Příběh je takový klasický. Karloff jako vždy výtečný společně s Hardwickem tvoří dokonalé duo. Ale prostě mi tam něco chybý. Film se neuvěřitelně táhne a tak divák čeká a čeká. No aspoň je tu pěkná Karloffova maska a celkem obstojná kamera a pěkná atmosféra. Ale atmosféra je totálně zabitá v prvních 50 minutách kde se prakticky jen kecá. No nic snad příště(11.9.2010)

  • kaylin
    ***

    „The Ghoul“ je pro mě na svou dobu průměr. V současné době se jedná o horor, který už prostě nemůže fungovat. Nikoli jen proto, že neobsahuje hororové scény, ale i proto, že je dějově velmi plytký a nedovede diváka ničím překvapit. Příběh se pak dokonce jeví i natahovaný. Ale vzhledem ke kontextu tehdejší doby považuji snímek ještě relativně za ucházející.(3.10.2017)

  • strougy
    *

    Hodně špatná záležitost, která kromě jednoho působivého záběru na obličej Karloffa zaujme maximálně tím, že téměř všechny postavy s výjimkou "monstra", které není monstrum, a zbabělé služky, která zde představuje pokus o komickou vložku, jsou poháněni čistou chamtivostí. Většinu snímku tak člověk sleduje, jak se arogantní mladík, rádoby kněz, naivní slepička či divný egypťan nudně hašteří a snaži se vytřískat z úmrtí titulního hrdiny co nejvíc peněz. Jelikož ani znovuožití profesora či závěrečné vyúčtování nepřinese nic zajímavého, je závěrečný velký nápis The End tím nejlepším, co mi film přinesl.(5.4.2013)

  • Oktavianus
    **

    Začátek byl jak z partesu: tajuplná atmosféra, posvátný klenot, který všichni chtějí, a umírající Karloff. Úvodních 15 minut nemělo jedinou chybičku a já si říkal, že zdejších 55 procent je těžce mimo. Jenže se smrtí Karloffa na strašlivě dlouho umírá i nějaký dramatický náboj. Než se profesor Morlant vrátí mezi živé jako ghúl (jak průhledná verze Mumie!), uteče 40 minut, kdy se každý vykecává víc jak v dílech Woodyho Allena a nic se neděje. Ale ani poté se to moc nezlepší: trošku jo, ale opravdu ne o moc, celé to táhne (nepřekvapivě) pouze Karloff, jehož ghúl je kombinací mumie a Frankensteinova monstra. A je využitý proklatě málo. Škoda škoda, kulisy, dekorace, atmosféra, všechno bylo, jak být mělo. Jenže chyběl nosný příběh.(24.9.2013)

  • - Ralph Richardson v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)