Režie:
Eugenio MartínKamera:
Alejandro UlloaHudba:
John CacavasHrají:
Christopher Lee, Peter Cushing, Alberto de Mendoza, Telly Savalas, Ángel del Pozo, George Rigaud, Helga Liné, Víctor Israel, José Marco, Silvia Tortosa (více)Obsahy(1)
Co se stane když milion let stará fosilie není tak uplně mrtvá a nachází se zrovna v jednom z největších vlaků na světě, plném lidí?? Herecký koncert hororové legendy Christophera Lee a Petera Cushinga v hororovém příběhu, plném zvratů a houstnoucího napětí! (matestlust)
Videa (1)
Recenze (84)
Působivý sci-fi horor ze 70.tých let. I když kvalita tohoto snímku už není nejlepší,tím spíš mu to nic neubralo na obsahu.Je to velice nápadité a tak trochu průkopnické na tu dobu. Propojit několik milionů let starou fosílii s mimozemšťanem,která díky němu ožije a když o svého hostitele přijde,není pro něj žádný problém vtělit se do někoho jiného a snažit se jeho očima vysávat dál z lidských mozků,vše pro něj potřebné. Do toho všeho se tu zjeví několik zombíku,ale jen na chvíli,protože v tu chvíli je na scéně ruský bohatýr (Telly Savalas),který přispěchá na pomoc pasažérům vlaku transsibiřské magistrály a děj se začína vyhrocovat. ()
Další z řady nezáživných a po právu zapomenutých hororů. Film chvílemi trochu přípomíná novější "Věc" ale svému mladšímu bratříčkovi nesahá ani atmosférou ani zábavností po kotníky. Výsledný dojem nezachrání zajímavý scénář ani velice dobří herci v čele s Christopherem Lee jelikož film oplývá nulovou hororovou atmosférou a po většinu stopáže spíše nudí. ()
4,5 Mojí oblíbenci Lee a Cushing v jednom filmu a tentokrát nestojí proti sobě, ale musí spojit své síly proti milion let staré fosílii, která terorizuje cestující ve vlaku :-) Když to řeknu takhle, tak to zní jako pěkná hovadina, ale není tomu tak. To, jak je ten nápad rozpracovaný se dost povedlo. Příběh má skvělou atmošku a napětí a na konci jsem si říkal, že by mi vůbec nevadilo, kdyby to bylo trochu delší :-) ()
Radikální ideologické křídlo zastává názor, že žánry jsou nástroje pro šíření hodnot a idejí americké kapitalistické ideologie, s výjimkou hororů, filmů-noir nebo exploatačních B-filmů, které jsou naopak subverzivní a nabízejí alternativní čtení proti systému. Expres hrůzy jistě hororem je, ovšem žádné dvojité čtení nenabízí, protože celý konflikt zužuje na věčný souboj společnost vs. jedinec aka padoušský mnich „Rasputin“. Jedinec musí být napraven ve prospěch zachování řádu. Souvisí to s konzervativním politickým smýšlením Velké Británie, v níž film vnikl, a s faktem, že my všichni prostě souhlasíme se zobrazováním násilí, které potvrzuje naši verzi světa a odmítáme jako škodlivé nebo nebezpečné obrazy násilí, které ji popírají nebo relativizují. Expres hrůzy může s násilím experimentovat bezostyšně, protože staví na univerzálním náboženském mýtu, který je nabourávám evolucionistickou fosílií a který je třeba vymýtit za jakoukoliv cenu - i za cenu toho, že úzkostlivého diváka překvapí detail mozkové kašičky. Námět samotný je sice dobrý, jen hrozně fórově natočený, pročež laciný a bezcenný, přesně po vzoru italské Argento / Fulci školy, s výjimkou důmyslných ejzenštejnovských prostřihů mezi očima a vlakem v závěru. ()
Saruman, Sherlock Holmes, inspektor Kojak a "kopie" Rachel McAdams coby legendy na jednom plátně, cestující v jednom vlaku, v příběhu o oživlé fosilii/mumii, jejíž skutečný původ se teprve v průběhu filmu dozvíme. A odhalení je to nakonec velmi zajímavé. Po trikové stránce je zobrazení monstra spíše k pousmání, ale co...:) A Telly Savalas je zde opravdu chlap od rány:) ()
Reklama