Reklama

Reklama

Expres hrůzy

  • Česko Panika na Transsibiřské magistrále (neoficiální název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Co se stane když milion let stará fosilie není tak uplně mrtvá a nachází se zrovna v jednom z největších vlaků na světě, plném lidí?? Herecký koncert hororové legendy Christophera Lee a Petera Cushinga v hororovém příběhu, plném zvratů a houstnoucího napětí! (matestlust)

Videa (1)

Trailer

Recenze (81)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Atmosféra je místy sice obstojná, ale to stáří se na snímku strašně podepsalo, jeho sledování pro mne dnes již žádný zážitek nepředstavovalo. Zde možná John Carpenter bral inspiraci pro svoji Věc, za což patří Horror Expressu dík, ale vyšší hodnocení než 3* nedám ani náhodou, protože by to bylo nespravedlivé vůči filmům, u kterých jsem se bavil víc. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Radikální ideologické křídlo zastává názor, že žánry jsou nástroje pro šíření hodnot a idejí americké kapitalistické ideologie, s výjimkou hororů, filmů-noir nebo exploatačních B-filmů, které jsou naopak subverzivní a nabízejí alternativní čtení proti systému. Expres hrůzy jistě hororem je, ovšem žádné dvojité čtení nenabízí, protože celý konflikt zužuje na věčný souboj společnost vs. jedinec aka padoušský mnich „Rasputin“. Jedinec musí být napraven ve prospěch zachování řádu. Souvisí to s konzervativním politickým smýšlením Velké Británie, v níž film vnikl, a s faktem, že my všichni prostě souhlasíme se zobrazováním násilí, které potvrzuje naši verzi světa a odmítáme jako škodlivé nebo nebezpečné obrazy násilí, které ji popírají nebo relativizují. Expres hrůzy může s násilím experimentovat bezostyšně, protože staví na univerzálním náboženském mýtu, který je nabourávám evolucionistickou fosílií a který je třeba vymýtit za jakoukoliv cenu - i za cenu toho, že úzkostlivého diváka překvapí detail mozkové kašičky. Námět samotný je sice dobrý, jen hrozně fórově natočený, pročež laciný a bezcenný, přesně po vzoru italské Argento / Fulci školy, s výjimkou důmyslných ejzenštejnovských prostřihů mezi očima a vlakem v závěru. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Komentář obsahuje SPOILERY. Rudé oči a chlupatá ruka, to jsou ty pravé formy mimozemské energie, která umí skrz oči vycucnout paměť, vyleštit mozek, uvařit oči a hýbat mrtvolama. I když jak kterýma, nejlepšejší jsou 2 000 000 let staré, v těch to jde jedna báseň, ale čerstvé prostřílené, ty musí hned opustit, jináč by bylo po Energii. Ale šlo by to číst i symbolicky - vždyť z Rasputinovského ďáblachtivého popa, evolucionisty, emzáka, bakterioložky a atamana Savalase lze seskládat tolik významů, kolik si zamaneme. Jeden hůř obhajitelný než druhý. Slabé **. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Cesta po Transsibiřské magistrále není žádný med i bez toho, aniž by s vámi ve vlaku cestovalo koncentrované zlo, pokud se však proti němu postaví dvojice Christopher Lee & Peter Cushing, bude to souboj lítý. V jednoduché lokaci vlaku jedoucího rozlehlou pustinou, kde vám nikdo nepomůže, se odehrává standardní hororová hra na téma „kdo jedl z mého talířku“, která je však natočena s maximální působivostí. Monstrum je dostatečně děsivé i dnes a i po dějovém zlomu s jednou důležitou likvidací se napětí nevytrácí, ale i nadále se jedná o výtečnou podívanou. Lví podíl na tom mají hlavně všichni herci, působivá je i hudba a taky rudé oči Zla sevřou divákovi hrdlo. A v závěru se pak dostane ke slovu i černý humor v podání Tellyho Savalase, který si svého vodkou napojeného důstojníka opravdu vychutnal. Nepřehlédnutelná stránka v tlusté učebnici hororu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Nepríjemne strašidelný horor s pochmúrnou atmosférou o vedcovi (Christopher Lee), ktorý preváža vo fascinujúcom transsibírskom exprese dva milióny rokov starú fosíliu, čosi medzi človekom a opicou. Avšak počas dlhej cesty naprieč mrazivým sovietskym kontinentom (Transsibírska magistrála má 6000 kilometrov a jazda ňou vtedy trvala niekoľko týždňov) pribúdajú mŕtvi medzi ničnetušiacimi cestujúcimi a personálom. Silný zástup plusov (kvalitný scenár, mrazivá atmosféra, Peter Cushing) dopĺňa šialene zábavný kozák (!) Telly Savalas (!!), ktorý si to razanntým spôsobom cleé kradne pre seba a chytľavý, nákazlivý ústredný hudobný motív. Ku koncu sa to zvrtne troška iným smerom, než som čakal, ale i tak 4*. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se v Madridu v letech 1971 - 1972. (Chatterer)
  • Film nebyl paradoxně úspěšný ve Španělsku, domovské zemi režiséra Eugenia Martina. (Chatterer)
  • Peter Cushing odmítl film natáčet, jelikož mu těsně před natáčením zemřela žena. Nakonec se však ke spolupráci nechal přemluvit od Christopera Lee. (Chatterer)

Reklama

Reklama