Reklama

Reklama

Ještě nejsem, kým chci být

  • Slovensko Ešte nie som, kým chcem byť
Trailer 2

Obsahy(1)

Libuše Jarcovjáková je legenda světové fotografie a nespoutaná žena, která se vzepřela všem konvencím. Její život je mozaikou fascinujících setkání a divokých příběhů – od drsného undergroundu komunistického Československa, přes exkluzivní focení pro módní špičky v Tokiu, až po dramatický útěk do západního Berlína, kde byla svědkem pádu Železné opony. Z tisíců analogových fotografií a stránek osobních deníků vznikl v režii Kláry Tasovské formálně jedinečný dokument, který nadchl publikum na festivalu Berlinale. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (19)

Fin_429 

všechny recenze uživatele

Nic jsem nečekal, ale po úvodu jsem byl nadšen. Sice je celý film složený jen a pouze z fotek, ale v žádném momentu nebyl nudný, ale až občas i dojímavý. Scénaristicky perfektní, uchopení příběhu také, krásná režie a vedení děje jak by smet. Naprosto zasloužený standing ovation.  [KVIFF 2024] Dodatek:  Asi to tak nebude fungovat u všech, ale i po dvou měsících mi film prochází hlavou. Stále přemýšlím nad svým životem a tak trochu cítím, že mi Libuše Jarcovjáková změnila pohled na vše. Od doby vidění si tak říkám, že poselství filmu je tak trochu třeba naplnit i u mě. A nejen životní, ale i co se týče umění. ()

horovska 

všechny recenze uživatele

Pecka! Nekompromisně upřímná zpověď umělkyně a jako důkaz obraz z tančících fotografií, dokumentující její životní cestu. Zajímalo by mne, zda alespoň před ve stoje tleskajícím publikem ve velkém sále Thermalu se alespoň trochu cítila být tím, kým chce být. Každopádně pro nejednoho z nás se stala velkou inspirací. A to vše se z plátna přeneslo do sálu díky netradičně a výjimečně pojatému dokumentu. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Z předpremiérové projekce s debatou v Bio Oko, zařazené v rámci cyklu Girl Power, kurátorovaného skvělým ženským tandemem Annou Krejčířovou a Zuzanou Černou, jsem byla nadšená. Libuše Jarcovjáková, v rozhovoru se Zuzanou Černou otevřená stejně jako ve filmu, ještě mnohé doplnila a spolu s Klárou Tasovskou zodpověděly otázky diváků, na které samotný dokument nestačil. A její fenomén se vyloupl v nakažlivém espritu a kráse. *** Nicméně dokument samotný nějaké chyby má. Diváci se právem ptají, proč tak uťatý končí zrovna po roce 89 a nepokračuje dál, co dělala Jarcovjáková v devadesátkách a v prvních dekádách 21. století, jak si získávala důvěru tak specifických skupin na okraji, ať už ve vietnamské nebo romské komunitě nebo v pověstném T-klubu, kde se scházeli příslušníci LGBT+ z lepších vrstev... teprve doplněním Jarcovjákové vzniká plastičtější a věrnější obraz ženské, která se s těmi lidmi autenticky sžívala, chodila k nim domů do rodin, jezdila s cikány na východní Slovensko a stejně důležité jako fotit pro ni bylo nefotit, dokud nebyla přijatá a její focení se nestalo přirozenou součástí soužití... Vybrat 3000 fotek ze 72.000, které Kára Tasovská s A. Kashcheevem dostali k dispozici, se zdá jako nadlidský úkol, ale trochu jinak se na to pohlíží s informací, že to už byl Jarcovjákovou digitálně zpracovaný archiv, tedy i chronologicky seřazený - a dostali k němu i její podrobné každodenní zápisky z deníků. Naopak po r. 89 Jarcovjáková archiv zpracovaný ještě nemá, což bylo pro autory filmu velkou překážkou. A když člověk poslouchá živá vyprávění Jarcovjákové, neubrání se dojmu, že se z toho všeho dal složit i o dost jiný obrázek, který by Jarcovjákovou nejspíš vyobrazil ve značně jiném světle, než jaká z hotového dokumentu vychází - např. ještě ne tak zcestovalá a vyrovnaná, příliš samotářská, depresivní a sebedestruktivní - Jarcovjáková je ale mnohem plastičtější, sebevědomější a vitálnější osobnost, než jak to z dokumentu vyznívá. Po roce 89 se vrací do Prahy, začíná partnerský život s Magdou, v němž setrvávají i po dvaatřiceti letech, začíná učit na Hellichovce, na výpravách s Katsuyukim procestuje západní Evropu a dál osobnostně bohatne a "stává se, kým chce ještě být". *** Doporučuji nenechat si ujít její velkou výstavu ve Veletržním paláci, která minimálně nějaký další rozměr do mozaiky přidává (cyklus stárnutí těla, cyklus s umírající matkou apod.). *** S O.R.L.*~ ()

Othello 

všechny recenze uživatele

[vzpomínky na LFŠ] U fotografky, která co půl hodinu vyfotí dva snímky (jak jsem se mohl přesvědčit, když jsem popíjel poblíž stolu, kde po projekci seděla) není lepší metody vyprávění o jejím životě, než skrze její fotky. Sic moje nezálibu v overvoicech nepřekonalo ani jeho svěření neučenému (leč velmi srozumitelnému) hlasu protagonistky, tak tahle procházka neutěšeným životem a prostředím nabízí syrovost, detail a autenticitu, kterou mě těší, že je schopné publikum tak intenzivně ocenit. Tohle byla moje první projekce totiž s oním mýtickým několikaminutovým potleskem publika v závěru. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Film složený jen z fotek, ale vyprávění a emoce v něm fungují dokonale a je to výborná výpověď o době, ve které se odehrává a paní fotografka je osobnost (potvrzeno i diskusí po projekci). Fotky vypadají obyčejně, ale mají svůj styl, kterého se drží po celou dobu. Ve filmu jich je prý tři tisíce. Tohle bych poslal na Oscary, na rozdíl od Vln to může zaujmout i v zahraničí, ale to asi chci po ČFTA moc (na Lvech bohužel tipuju nominaci jen na dokument). ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • Libuše prozradila, že ji překvapil stříhač Alexander Kashcheev tím, že sledoval snímek ve Varech společně s diváky, přesto že už ho musel vidět nespočetněkrát, jestli snad už nemá „úchylku“. (griph)
  • Zvuk k fotografiím ve filmu byl využit z veřejně dostupných hudebních bank na internetu, popřípadě dotočen. (griph)
  • Libuše Jarcovjáková na premiéře filmu uvedla, že stále fotí lidi, ale v dnešní době už to není tak volné jako kdysi. (griph)

Související novinky

Finále Plzeň láká na exkluzivní premiéry

Finále Plzeň láká na exkluzivní premiéry

10.09.2024

Filmový festival Finále Plzeň nabídne divákům exkluzivní možnost zhlédnout řadu premiér a předpremiér českých filmů. Od 20. do 25. září se v západočeské metropoli představí snímky, které teprve čeká… (více)

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

07.07.2024

V sobotu 6. července skončil 58. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. V rámci slavnostního zakončení byly samozřejmě rozdány festivalové ceny, a jak jsme zde psali, hlavní ocenění… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno