Režie:
Martin CampbellScénář:
Mark KasdanKamera:
Phil MéheuxHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Gary Oldman, Kevin Bacon, Tess Harper, Karen Young, Joe Don Baker, Sean McCann, Ron Lea, Michael Sinelnikoff, Aidan Devine, Tyrone Benskin, Elizabeth Shepherd (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Trestní zákon je právnický thriller, ve kterém se specialista na trestní právo, advokát Ben Chase rozhodne dokázat, že jeho klient Martin Thiel je sériový vrah, i když mu Ben nejprve vyhrál soud. Když jsou totiž spáchány další vraždy, Ben vezme věci dosvých rukou a pustí se s Martinem do psychologické bitvy dvou silných vůlí. Gary Oldman se skvěle zhostil role advokáta se svědomím, zatímco Kevin Bacon jako vrah opravdu působí intrikánsky a nejednoznačně. Akční scény - především ta, kde Ben za deště najde tělo v opuštěném parku - jsou výborné stejně jako rychlé tempo režie Martina Campbella. Některé scény ze soudní síně možná vyžadují trochu nadhledu, nicméně celkově tento snímek zajistí více než slušnou porci filmové zábavy (oficiální text distributora)
(více)Recenze (27)
Bacon a Oldman svojí zoufalostí připomínají souložící osmdesátiletý pár. Ze začátku je všechno fajn, dveře do ložnice jsou svůdně pootevřené, svíčky navozují mladistvou atmosféru, jakmile však vlezou do postele, zjistí, že to nejde...a nejde....a nejde...a nejde. Ale přesto se snaží dál, dokud nepřijde vyvrcholení, na plátně nespočine pár orgazmických kapek semene a krve a oni mohou s klidným svědomím zalehnout a oddat se dalšímu filmu se stejnou vervou... ()
Hatlapatla pseudopsychologizující blábol o tom, jak maminčino povolání může traumatizovat chlapečka natolik, že z něho v dospělosti nevyroste zcela kladný člověk. Je to až nechtěně směšné, jak se film urputně snaží být drsný a šokující, přičemž vzbuzuje pouze smích. Jediné, co se fakt povedlo, byla rvačka dívky se psychopatem, protože holka do toho šla s pořádnou vervou. Žádná ufňukaná oběť, která to po pár ranách vzdá. Blondýnka bojovala jako pravý berserkr! ()
Možná by nevadilo, že scénář zpracovává skrz naskrz modelovou situaci (samolibý obhájce vyseká od soudu samolibého psychopata, který nejenom začne obratem znovu vraždit, ale ještě si s právníkem, ve kterém se hne svědomí, hraje (na kamarády)), jen že to dělá nezáživně, polopaticky, thrillerově povrchně. Nevěřil jsem natupírovanému Garymu Oldmanovi otočku o 180° ani jeho rozpolcenost mezi právem a spravedlností a zlovolně zírající Kevin Bacon vypadal spíš než hrozivě jako politováníhodný ubožák (jímž ve výsledku byl, viz jeho za vlasy přitažená traumatická motivace). ()
Obvyklý úvodní Nietzsche s monstry a propastmi jako by naznačoval, co obligátního nás čeká. Scénáristicky slabě ošetřené téma nesouladu práva a spravedlnosti, které při své thrillerové tváři nabídne pár laciných lekaček a v té dramatické oxymóron provinile se cítícího obhájce na hraně alkoholismu. Naštěstí se najde pár věcí, kterých se dá chytit. Campbell občas vyrukuje s nějakou vychytávkou (třeba scéna drsného sexu a squashe), Oldman je charismatický chameleon, který nějakým záhadným způsobem dokáže, že ve dvou po sobě jdoucích záběrech nevypadá stejně a pochopitelně Kevin anglická, který by se mohl z fleku přihlásit do soutěže v zírání. V téhle disciplíně každého správného psychopatického maniaka je bezesporu přeborník.. ()
Pri pohľade na režiséra a ústrednej dvojice hercov sa čudujem prečo nie je, resp. nebola filmu venovaná väčšia pozornosť v tuzemských vodách. Scenár je však zaujímavý. Popri nespočetných fintách a obmieňačkách, ktoré sa snažia vymaniť divákovu pozornosť na kvalitný a premyslený thriller, je stále vidieť pomerne jednoduchú štruktúru dejovej línie, ktorej koreň som po nespočetných zvratoch na škodu hodnotenia odhalil. Celkom poteší mraziaci, priam až hororový nádych. Faktom ostáva aj to, že dvojica Oldman-Bacon síce predvádza skvostný výkon, no ostaní herci podávajú výkony na úrovni komparzu. A chcelo by to skrátiť. 70%. ()
Galerie (53)
Photo © Hemdale Film Corporation
Reklama