Reklama

Reklama

Strašák

Trailer

Na prašné silnici kdesi na jihozápadě se potkají dva tuláci. Propuštěný trestanec Max (Gene Hackman), který má rád teplo (a proto má na sobě několik vrstev svetrů) a taky hospodské rvačky, kvůli nimž se často dostává do konfliktu se zákonem, a bývalý námořník Lion (Al Pacino), křehký důvěřivý mladík, který cestuje za svým dítětem, jež nikdy neviděl. Oba muži spojí své síly a cestují ve dvojici, stopem, na nákladních vlacích, jak se dá. Nejdřív do Denveru za Maxovou sestrou, pak do Detroitu za Lionovou ex-manželkou a nakonec do Pittsburghu, kde má Max našetřené peníze a hodlá si za ně otevřít umývárnu aut. Jejich tragikomická anabáze za štěstím v netečném světě má však víc zákrut, než oba předpokládali. Nakonec to nejcennější, co na své cestě získají, je vzájemné přátelství... Snímek Strašák (1973) režíroval bývalý fotograf Jerry Schatzberg (nar. 1927), jenž předtím zaujal působivým portrétem narkomanů Panika v Needle Parku. Do hlavních rolí obsadil nastupující herecké hvězdy Hackmana a Pacina, kteří se mu odvděčili mistrovskými výkony, překonávajícími i slabší místa v původním scénáři Garryho Michaela Whitea. Film měl svou mezinárodní premiéru na MFF v Cannes, kde byl oceněn Zlatou palmou (ex aequo s britským snímkem Námezdní síla). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (178)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Výborná road movie o dvou "loserech," kteří se jednoho dne potkají a vydávají se společně na daleké cesty. Skvělí mladý a nádherný:) Al Pacino a Gene Hackman. Al zde vypadá jako dvacetiletý kluk:) Z počátku má snímek odlehčenější atmosféru, postupem času se však mění na poctivé drama, stejně, jako se zároveň s tímto rozvíjejí i samotné charaktery postav. Sám příběh určité scény nerozebírá, ani nevysvětluje, předloží je v určité formě a interpretaci divákovi a na něm je, aby sám přemýšlel o jejich (skrytém) významu, podtextu, či samotném obsahu toho, co vlastně daná scéna vyjadřovala a proč. Příkladem momenty, kdy Gene v baru provádí striptýz a Al se na něj, jakoby melancholicky dívá (na co asi myslí, co v tu chvíli jeho pohled znamená?) a závěrečná vrcholná scéna ve fontáně. A scéna, kdy se Al sprchuje, poté vyleze ven, oblékne si tričko a má mokré, rozcuchané vlasy, je prostě fenomenální. Je zde prostě až k nevydržení krásný:) "Musíš bejt férovej, jinak ti zlomím vaz." - "Hlavně mi nerozbij tu lampu." :) ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Scarecrow vyznieva tak, akoby ani nemal scenár. Na začiatku sa ujetá dvojica pekne predstaví, v ďalších sekvenciách sa Al Pacino a Gene Hackman pretĺkajú cestami tak, že občas si vravím (o čom ako?). Dialógy sú také aké sú, no občas mám pocit, akoby bol scenár čisto len na hercoch. Záver má však svoju silu a jeho dôraznosť je tak silná, že som dala vyššie ako pôvodne mienené hodnotenie. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Schatzbergův snímek se snaží kráčet ve stopách Půlnočního kovboje a věnuje svou pozornost dvěma outsiderům na periférii města a společnosti, jenže něco tam skřípe. Podle mě nefunguje tak, jak by měla, dramatická rovina příběhu, protože film jsem sledoval v 10 hodin dopoledne a především v první půli jsem se nevyhnul mikrospánkům. Ten, kdo zná Schatzbergovu tvorbu, nemůže počítat s rychlým tempem, ale tempo není to, co bych Strašákovi vyčítal. Spíš sám příběh a jeho peripetie a možná mi i chyběl tak silný hudební motiv, jako Everybody's Talking at Me. S hereckým projevem Hackmana a Al Pacina problém nemám, přesto je výsledný dojem průměrný, tak na 55 %. Sympatická mi ale je volba tématu. Moc filmů s touhle tématikou ve Spojených státech nevzniká. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Hned od začátku mě napadl Midnight Cowboy a od té doby jsem viděla v Pacinovi Hoffmana a v Hackmanovi Voighta (a to i když jejich charaktery byly úplně odlišný). Film je totiž podobným příběhem o přátelství dvou totálních "hobos" a stejně tak přibližuje jejich prapodivné sny (sen o vlastnictví myčky kontra sen o zbohatnutí na bohatých paničkách) o kterých má divák pochyby hnedle jak se o nich doví. Ale film si hezky plyne, hudba je taková pohodová, sem tam klidné tempo naruší scénka ze který jsem se málem pochcala smíchy (běh v obchodě mě rozsekal) a pak je tu mladej Pacino ve svý snad jediný roli naivního a roztomile jednoduchýho "hoška" a musím upřímně říct, že jsem měla chuť taky si ho domů pořídit. Hackman vedle jeho živelnýho a dojemnýho projevu ani trochu nezapadl a jeho charizma a chlapáctví pro mě nejlíp vyniklo ve skvělý scéně striptýzu. Čekala jsem podobnej konec a taky se dostavil. Smutné, leč Midnight Cowboy je ve svém konci asi ještě zdrcující a silnější. I takhle ale silné 4* a film, co můžu s klidným srdcem doporučit. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Film o jemném, ale pevném přátelství dvou obyčejných vagabundů, natočený neuvěřitelně citlivým a příjemným způsobem, který by sám o sobě diváka zahřál a pohladil po duši, ať by byl konec příběhu smutný jakkoliv. A on, ačkoliv je smutný dost, je ze všeho nejvíce pravdivý, ale přece nějak zvláštní. Neocenitelná sonda do duše malého člověka. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (7)

  • Když se jdou Max (Gene Hackman) a Lion (Al Pacino) na začátku filmu nasnídat do jídelny, v jukeboxu hraje píseň zpěváka Michaela Nesmithe Silver Moon. (D3VIL)
  • Gene Hackman prohlásil, že role Maxe Millana v tomto filmu je jeho vůbec nejoblíbenější ze všech rolí, které kdy dostal. (D3VIL)

Reklama

Reklama