poster

Grázlové

  • USA

    Bottle Rocket

  • Slovensko

    Grázli

  • Velká Británie

    Bottle Rocket

  • Kanada

    Bottle Rocket

  • Austrálie

    Bottle Rocket

  • Irsko

    Bottle Rocket

Komedie / Krimi / Romantický

USA, 1996, 92 min

  • Janek
    ****

    Podle Scorseseho jeden z deseti nejlepších snímků devadesátých let, ale podle mě Anderson překonal svůj debut zatím všemi nadcházejícími snímky. Ovšem už zde je jasně čitelný režisérův styl - Andersonovy trademarky, specifická kamera, nadsázka... Na tomto snímku mi nejvíce podařený přišel samotný konec, kdy dochází k "naplánovanému" přepadení. Jinak v podstatě souhlasím s Eddardem. 70%(4.2.2006)

  • shantim
    ****

    Přestože tento snímek ještě nedosahuje kvalit Života pod vodou, je z něj jasně cítit typický andersonovský humor, jež je založen na nadsázce, nadhledu a pořádné dávce praštěnosti hlavních hrdinů. Ná scénáři Wes Anderson pracoval, tak jako i u dalších svých filmů, s Owenem Wilsonem. Mark Mothersbaugh jako hudební skladatel se velkou měrou podepsal pod celkový výsledek nejen tohoto filmu, ale i všech dalších, které Anderson režíroval. 75% hvězdiček(2.7.2009)

  • Radek99
    ****

    Celovečerní debut Wese Andersona si ještě nenese zcela typický rukopis tohoto kultovního režiséra, jde spíše jen o trochu atypický americký nezávislý film, přesto se už tady dá nalézt několik styčných ploch s později tak nezaměnitelným a lehce rozpoznatelným tvůrčím stylem, minimálně se tu rodí okruh režisérových hereckých oblíbenců (Wes Anderson tu pro film objevil bratry Wilsonovy), snaha o parafrázování zažitých konvencí, slabost pro netypickou hudební složku (obvykle staršího data - zde navíc hispánského původu), kterou má na svědomí Wesův dvorní skladatel Mark Mothersbaugh, exponování absurdně konotovaných postav, cit pro silnou nadsázku a nepopiratelný vypravěčský talent, bohužel ještě tu není patrný ten úžasně propracovaný styl a cizelovaná vizuální stránka.(16.7.2012)

  • gudaulin
    **

    Nejsem znalcem díla Wese Andersona a jeho Grázlové jsou teprve druhým snímkem z jeho dílny, který jsem měl možnost vidět. Viděl bych to tak, že Anderson natáčí zábavné hříčky, pracuje s nadsázkou, ironií a prvky grotesky, jenže zatímco jeho Grandhotel Budapešť považuju za vyzrálé dílko, kde všechno souvisí se vším a ve výsledku funguje, u Grázlů je znát určitá nedotaženost a nezkušenost - konec konců natočil je na počátku své tvůrčí dráhy. Potenciál byl každopádně mnohem větší než výsledek. Jednotlivosti se mi líbily, ale jako celek Grázlové u mě prohráli. Celkový dojem: 45 %.(1.2.2015)

  • Slarque
    ***

    Bratři Wilsonové začínali s herectvím a Anderson s režií. Roztažení jejich vlastního kraťasu na celovečerní stopáž nedopadlo špatně, ale Wes měl našlápnuto k lepším filmům. Scény jako romantika přes tlumočníka nebo báječně zpackané loupeže jsou samy o sobě výborné. Trojice hlavních postav je dobře napsaná i zahraná, vlastně je to lepší, než jsem čekal (70%).(3.11.2012)

  • - Vlajka, ktorú možno vidieť zavesenú v suteréne motela, je štátna zástava Kolombie. (m.a.t.o.)

  • - Wes Anderson bol s prácou hlavného kameramana Roberta D. Yeomana tak spokojný, že s ním spolupracoval na všetkých nasledujúcich filmoch, ktoré režíroval. (m.a.t.o.)

  • - Keď film po komerčnej stránke prepadol, Owen Wilson (Dignan), pre ktorého to bol herecký debut, uvažoval o tom, že narukuje k námorníctvu. Myslel si totiž, že jeho herecká kariéra nemá žiadnu budúcnosť. (m.a.t.o.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace