poster

Smrt přichází v bílém

  • Francie

    Dead End

  • Slovensko

    Smrť prichádza v bielom

Horor / Mysteriózní / Thriller / Komedie

Francie / USA, 2003, 85 min

Kamera:

Alexander Buono

Scénografie:

Bryce Holtshousen

Kostýmy:

Deborah Waknin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ruut
    ***

    V podstatě se přetiskuju komentář jiného uživatele z fb, se kterým souhlasím na 100%: Potencial filmu byl celkem velky...atmosfera paradni, napad paradni, navíc vše správně temné a děsive. Ale hodně to sráželi herecke vykony podivné WTF rodinky v hlavní roli....SPOILER např: zemre pritel dcery, za chvilku uz zase vse v cajku, zemre člen rodiny, hned vše zase úplne v klidku. A všichni vtipkují, smějí se. Tahle odtrženost od reality (když mi umře někdo blízký, tak se chovám snad úplně jinak) mě hrozně iritovala. Takhle si černý humor nepředstavuju.(9.12.2010)

  • Isherwood
    *****

    Hodina a půl zručného hororové řemesla postaveného na nejotřepanějších žánrových klišé rodinky ztracené na neznámé cestě, je natočena s takovou elegancí a přímým tahem na bránu, až se divák nemůže divit, že vše, co zde mělo fungovat, také funguje na plné obrátky. Gradace napětí je přímo učebnicová a kamera společně se střihem přichystají několik chvil, kdy je nutné mít u sebe kardiologa připraveného poskytnout první pomoc. Co na tom, že těch trhlin v rodinných vazbách se na jeden Štědrý večer objeví nějak moc, přece ty nejpřekvapivější dárky si také dáváme zrovna v závěru tohoto šťastného dne. Tady ten závěr má sice do šťastné pohody daleko a z hlediska logiky by snad i pedant skřípnul zubem, ale účinek „huby otevírající chvíle“ to má opravdu silný, tak proč po dlouhé době nesmeknout před současným zástupcem tohoto žánru klobouk v podobě plného hodnocení?(12.8.2006)

  • kingik
    ***

    Debutující režisérská dvojka si nejdříve měla pořádně ujasnit, jaký film chce natočit. Nevyzrálý slepenec hororu, hororové parodie s prvky noir filmu a s naivně průhlednou pointou na závěr, obsahuje snad všechny neduhy začínajících režisérů, kteří chtějí být až tak důsledně originální, že si ani neuvědomují, že točí film se zoufale provařeným námětem, jen v trochu jiném balení s nelogickým chováním postav a tím pádem i s nelogickým vyzněním zápletky. Vše začíná relativně dobře. Mírně rozhádaná pětičlenná rodinka místo u štědrovečerního stolu jede za tmy(!) autem za svojí příbuznou, tak jako to dělá už řadu let, když jim náhle zkříží cestu vyděšená žena v bílém oblečení s mrtvým novorozenětem v náručí. Od té doby stihne rodinku sled zvláštních událostí a jednotliví členové osádky auta postupně umírají a hlavně chovají se zcela nelogicky, ačkoliv logikou nepříliš stiženému ději, by na to mohli mít i právo. Rodinní příslušníci neustále vybíhají a odbíhají z auta do nejtmavějších koutů lesa, aniž by tušili, nebo znali důsledek takového chování a vymlouvat se na paniku a celý děj na ni shodit, by bylo moc jednoduché a v rozporu s pravidly, která tvůrci stanovili. I když ani v nich neměli příliš jasno, když nesmyslně nechávají mimo záběr zmasakrovat rodinu, aniž by si uvědomili, že to vůbec není třeba a houstnoucí atmosféra si zasloužila decentnější zacházení. Jenže to je právě to, co tvůrci neodhadli a kombinovat více žánrů v jednom tak, aby vznikl celistvý tvar, si vyžaduje zkušený přístup k látce, který prostě režisérské dvojici chyběl. Je sice pravda, že několik scén je vynikajících, respektive film je skvělý, když se odehrává v autě a vyděšená rodina a s ní i rozrušený divák dostane několikrát za film takový stísněný pocit, že by ani za zlaté prase nevytáhl patu z relativně bezpečného interiéru auta, protože zkrátka neví, co je tam venku. V těchto scénách má film ryzí a hutnou hororovou atmosféru s předivem tajemna, ale pokud rodina vnitřek auta opustí, tak film se roztříští na miliony kousků, které se v té tmě kamsi poztrácí a pro samou tmu je není možné nalézt a poskládat je zase zpátky do důmyslného horor puzzle. Debutanti za kamerou měli dobrý úmysl natočit nezvykle komponovaný horor, vyhráli si s typickými hororovými finesami, ale s jejich postupně laciným přístupem a řídnoucím napětím, se jim to sotva mohlo podařit. Naštěstí film má solidní tempo a rychle uteče. Jako celek nefunkční, v jednotlivostech dráždivě strašidelné. A nic si z toho nedělejte, že pointa je tak trochu nešikovně vyzrazena už během filmu. 60%(4.11.2011)

  • J*A*S*M
    *****

    Velmi příjemné překvapení. Horor, který by byl takhle zajímavě nakombinován s komedií, to je docela rarita. Do naprosto husté atmosféry najednou skočí vtip, kteý vás donutí začít se smát, po chvíli už se ale budete zase bát. A nejpodivuhodnější na tom, že to dokonale drží pohromadě. K dobru přispívá i originální a vynalézavá pointa (titulkovou scénu neberu v potaz). Jediná opravdu špatná věc na tomto filmu je jeho český název. Horror movie of the year(15.8.2007)

  • Jordan
    ***

    síce už od štvrtiny filmu predvídateľné a jasné, predsa len to je milo low-fi. low-budget, low-profile priamočiare a svižné dielko s pár postavami, pár bubákmi a podľa mňa nesmierne vydarenou úvodnou pasážou (až po "nehodu"); miestami, hlavne ku koncu, to má naozaj solídnu, hutnú atmosféru - tento film dokáže vzbudiť klaustrofobické pocity na otvorenom priestranstve!(16.11.2014)

  • - V čase 37:35 při záběru ze zadu na zbytek rodiny pronásledující černé auto je na pravém okraji obrazovky vidět stín, který nevrhá nikdo z herců, ale jeden z členů filmového štábu. (FCBLFC)

  • - Film mimo jiné získal v roce 2006 hlavní cenu poroty na filmovém festivalu Fant-Asie. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace