Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (831)
OldBoy v sobě nezapře zjevnou inspiraci komiksovým stylem manga, ze kterého konec konců vzešla předloha, a režijní školu režiséra, který vyšel z klasické komerční tvorby akčních kriminálních dramat. Zároveň je to ale vizuálně provokativní dílko plné zajímavých střihů a rafinovaných vychytávek fincherovského stylu. Dílko, které zprostředkovává tvorbu pokleslých žánrů festivalovému divákovi. Kdo by neměl rád násilí, perverzi a morbiditu, pokud se mu podá poněkud komplikovanějším způsobem a tváří se jako umělecký film? Po emocionální stránce mě ale východoasijská tvorba dlouhodobě neoslovuje (až na řídké výjimky) a OldBoy v tomhle ohledu není výjimkou. Pro mě přeceňovaný snímek, který mi svým stylem připoměl Lynchův film Zběsilost v srdci. Pokud by podobné téma zpracoval právě Lynch, měl bych k němu asi blíž. Už proto, že Zběsilost v srdci je přece jen trošku blíž parodii, lépe řečeno, netváří se tak vážně. Celkový dojem: 25 %. ()
Tarantino na obalu tvrdí, že to je Tarantinovějští než všecky jeho filmy. Z toho jsem trošku měl obavy, protože jeho jako režiséra zrovna příšli v lásce nemám. Jenže jsem si neuvědomil, že Korejci nejsou Tarantino a že jejich filmy za to většinou stojí, včetně Oldboye, který je prostě pomstou numero uno, která se nakonec zvrhne tak zvláštně, že ten konec mi docela zásadně zkazil celkový dojem z filmu, přitom celou dobu se na to tak suprově kouká, svižně, zajímavě se zaujetím a hlavně jak to nakonec dopadne. Já teda čekal jasný konec, i když to jsem asi neměl čekat, protože to překvapení nebylo ohledně konce vůbec malé. ()
Čím dál více se utvrzuji ve své myšlence, že současná nejlepší světová filmová tvorba pochází z Asie - co film, to klenot. A Old Boy je jen další kousek do výtečné asijské kinematografie. A kousek je to parádní. Asi takhle nějak si totiž představuji očistec; téměř nikdy není vidět krev, přesto je Old Boy jedním z nejbrutálnějších a nejkrutějších filmů, co jsem kdy viděla. Skutečnou bolest totiž nepůsobí fyzické utrpení hlavního hrdiny Oh Dä-su, ale slova - ať už jeho nebo věznitele U-džina. Režisér Chan-wook Park buduje drsnou atmosféru od prvních titulků a všichni herci mu svými perfektními výkony pomáhají tvořit dokonalý celek. Vyzdvyhnout musím ještě hudbu, která se směle může měřit například s vždy tolik opěvovanými soundtracky Quentina Tarantina. ()
Jeden z mála původních filmů co jsem viděl až po remaku a nevím jestli i proto, ale Americká verze mi sedla o něco víc. Samozřejmně, že tenhle film přišel z tímto příběhem a Amíci z něj čerpali to je jasný. Jinak moc pěkně se na to kouká bezva atmosféra, ale není to takovej nářez a nemají Sharlta Copleyho. I tak kvalita.75% ()
Film, který má hrdinu. Film, který má charizma. Film, který má charizmatického hrdinu. Od jihokorejské romantiky pomalu přecházím i na něco ostřejšího. Jistě, že Old boy byla ta nejlepší volba. Nabízí totiž všechno... od fakt tvrdých rvaček přes pojídání chobotnice zaživa... až po úžasnou (ale opravdu úžasnou hudbu) a fantastické hlášky. Takže můj vzkaz všem: Bez ohledu na to, jestli jsi kluk a nebo holka, tohle musíš vidět! ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Quentin Tarantino o snímku prohlásil: "Ten film je tarantinovštější, než cokoliv, co jsem kdy natočil já sám." (cubajz)
- Pro scénu v sushi baru byly zkonzumovány celkem čtyři živé chobotnice. Scéna vyvolala mimo Asii kontroverzní reakce, nicméně v Korei jde o oblíbenou pochoutku. Je však obvyklé ji před pozřením nařezat. Když pak film dostal cenu v Cannes, poděkoval režisér kromě štábu a hercům také těmto chobotnicím. (don corleone)
- V roce 2004 vyhrál režisér Chan-wook Park Velkou cenu poroty na Filmovém festivalu v Cannes. Dalších 5 ocenění snímek získal na jihokorejských Grand Bell Awards. (imro)
Reklama