poster

Dobrou noc, mami

  • USA

    'night Mother

Drama / Psychologický

USA, 1986, 93 min

Režie:

Tom Moore

Kamera:

Stephen M. Katz

Hudba:

David Shire

Střih:

Suzanne Pettit

Scénografie:

Jackson De Govia, Bonnie Dermer (set dekoratér)

Kostýmy:

Robert Blackman
(další profese)
  • misterz
    ****

    Nekompromisné a dramaticky výborne spracované. Film stojí predovšetkým na hereckých výkonoch a perfektných dialógoch, pomocou ktorých si tu režisér pohráva s divákom ako mačka s myšou, aj keď nikoho nenechá na pochybách, kam ten dlhý, večerný rozhovor matky s dcérou bude viesť. Tiež sa mi páčilo, ako v druhej polovici pekne naberala na sile aj emotívna stránka snímku, čo samozrejme vyvrcholilo samotným záverom. Veľká spokojnosť. 80/100(15.2.2017)

  • kajda.l
    ***

    Film se (asi?) snaží vyprofilovat depresivní ženu (popravdě vůbec nechápu o co se film vlastně snaží). A místo toho vyprodukuje epileptickou slepičku, vlastně dvě slepičky, jejichž myšlenkové pochody jsem prostě nepobíral. Porucha osobnosti je sviňa, ale i o ní mám v tomto případě vážné pochybnosti (a spíše ji zamítám). Nechutná a místy naprosto neúnosná citová vydíračka. Puntík hore za konec (jen škoda, že nebyl vyobrazen explicitně, abych se aspoň trošku zabavil)... čekat však na něj devadesát minut? :( Divadlo naprosto o ničem. Herečky (pouze) hrají. Nemám problém se základní dějovou kostrou, dialogy atd. Mám obrovský problém s pointou a jakým způsobem je k ní směřováno. Vypočítavě, samoúčelně a naprosto nereálně. Se Spacekové postavou se nedá soucítit, chová se jako psychopatka. A matka je úplně blbá, řešení, ke kterému se matka chystala úchýlit v "heroickém finále", bych já vykonal po pěti minutách (osmdesát minut jsem si marně říkal "švihni ji nečím po palici"). (rozhodně neděkuji svým dvěma nejoblíbenějším zdejším uživatelkám) Kakao, manikúra, žvásty, pistole... Poprávu zapomenutý film.(22.7.2014)

  • emma53
    *****

    Jessie s malými, či velkými pytlíky, do kterých vkládá spoustu věcí a označuje je, komu budou patřit. Šatník s podobnými popisky, úklid celé domácnosti, jedno po druhém koná téměř s bezvýrazným výrazem ve tváři. Dnes je její velký den a jen pohled na fotografie z minulosti a dotýkání se prsty osob, které měla ráda, to jí vžene slzičku do tváří. Její konfrontace se svojí matkou nemá chybu, je dokonalá a v 72 minutě mě Jessie totálně emotivně rozebrala na malé kousíčky monologem o svém životě a pocitech, kterými procházela a prochází. Bravo, Sissy Špačková, tím jsi si mě získala a doufám, že s Tebou uvidím další podivuhodné herecké výkony, jako byl v Night Mother. Strhující, niterně silný zážitek, který možná není pro každého, ale mě rozhodně mocně oslovil.(26.4.2015)

  • mat.ilda
    **

    Kus určený pouze pro divadelní prkna se ve filmovém zpracování stává neztotožnitelným opruzem, co z matky činí abnormálně afektovanou babu a z dcery hyperaktivní, chladnou a sobeckou mrchu... A vůbec, z boje a ze života se neutíká, alespoň ne bez vyčerpání všech dostupných pokusů o přežití. Dobré po částech, nestravitelné vcelku.(26.7.2014)

  • nascendi
    ****

    Napíšte zaujímavý scenár naplnený podnetnými dialógmi, umiestnite dve herečky do jedného bytu a nechajte diváka nech žasne nad poldruhahodinovou drámou, ktorá sa pred ním odvíja. Drámou dvoch svetov - sveta matky a sveta jej dcéry, ktoré sa minimálne prekrývajú a sú teda odsúdené na neúspech pri hľadaní spôsobu, ako pomôcť jedna druhej. Najmä ak je dcéra rozhodnutá vystúpiť zo sveta, ktorý je k nej neprívetivý o 50 zastávok skôr, pretože aj pri dojazde na konečnú by ju nečakalo nič iné. Asi nejde o dokonalý film, ale určite o film, ktorý vám nastolenými otázkami a problémami ostane dlho v hlave.(8.8.2018)