Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádku o Popelce znají všechny děti. Její příběh si vypůjčil Josef Lada, a jak to uměl jen on, vtipně jej převyprávěl jako jednu ze svých originálních pohádek „naruby“. Tento Ladův text se stal podkladem pro televizní zpracování, které se i ve výtvarné podobě inspirovalo mistrovými obrázky. Pohádku s původními písničkami natočila v roce 1986 režisérka Vlasta Janečková s Karlem Greifem v titulní roli, Milenou Dvorskou coby macechou, Jiřím Zahajským jako otcem. Květa Fialová si zahrála tajemnou paní, Simona Vrbická princeznu a Carmen Mayerová s Petrem Kostkou královské rodiče. (Česká televize)

(více)

Recenze (56)

topi80 

všechny recenze uživatele

Jo, Popelák je docela legenda. Nechá na sobě sice dříví štípat, ale když macecha poručí, je z něho takových borec, že jednomu bratrovi strčí nohu do úlu a druhému nohu klidně usekne. Nebo to bylo trochu jinak? Každopádně, když existuje milion variant této pohádky, tak proč se nepobavit právě u této. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

"Umřela mi maminka a už je v hrobečku, tralala," uvede se Popelák citlivě a vtáhne diváka do děje. Ubohý siroteček, deptán zlou macechou, není, na rozdíl od nevlastních bratrů, systematicky veden k tomu, aby chcípl na přežrání či na proleženiny. Oděvy postav jsou samozřejmě poplatné době, kdy pohádka vznikla, ale z rukávů princova kabátce, které mi silně připomínaly svatební šaty princezny Diany, bych asi na princeznině místě měla mžitky. Z pohledu na princeznu, která vypadá, jako by jí někdo vyrazil zuby, bych zas měla mžitky být Popelákem. Ti dva na sebe tak divoce v tanci mžikali, až došli k tomu, že se milují a chtějí spolu strávit zbytek života. Věštecká mazurka, to je ten pravý tanec. Královský pár svým pochopením, vzájemnou náklonností a důstojností silně připomíná manželskou královskou dvojici ze Tří oříšků pro Popelku, zlá macecha je skvostná (a kingikovo brilantní slovní spojení "neodolatelným způsobem zesnulá Milena Dvorská" je neuvědoměle vtipné), její manžel je správně dlouhodobým terorem vydeptaný muž a rádce je sympaťák. Pohádce nejvíc škodí její hlavní postavy. Pro mě jedna ze slabších Ladových pohádek. Být autorem předlohy někdo jiný, byla bych shovívavější. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Původní pohádka o Popelce dostává nový ráz, když si pan Lada vypůjčil děj a změnil ho na muže se ztracenou botou. V pohádce de facto není nic nového. Vše je téměř stejné až na to, že v obráceném gardu. Ale tak nějak je to urychleno. Tedy holubi prostě pomůžou a není to nic divného, ani se nedočkáme viditelného důkazu, je to prostě zmíněno. Popelákovi pomáhá čistě víla a sám tak nic nenajde ani nezařídí, navíc se pěkně zlobí, když na ples skoro ani vyrazit nechce. Vlastně ho k tomu v počátku musí nutit. Ocenit tak lze snad jen hudbu a Milenu Dvorskou. Pohádkové předělávce nepomáhá ani studio. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

docela vtipné a milé, i když jde pochopitelně jen o Popelku naruby. Škoda, že se tam zase zpívá, zvláště pak představitelé hlavních rolí, kteří nijak zvlášť zpívat neumějí. Nejlepší je tu Milena Dvorská coby macecha sekernice, navzdory lidovým průpovídkám, co jí scénář nutí do úst (samé prokrýlepána, ať si tě všichni kozli odnesou atd.), výborní jsou také královští manželé Kostka - Mayerová a Beneš, který variuje starou roli rádce z Popelky. Šaty z oříšku vytažené a v kozím chlívku uskladněné, to by jistě zacloumalo i s lépe stavěnou princeznou. ()

Igy007 

všechny recenze uživatele

Je to celý takový dřevěný, ale přesto originální. Greifa těžko označit za herce, ale slušelo mu to, takže ok. Strašlivý jsou ty písničky - které v pohádkách všeobecně težko vykousávám - ale tady jsou fakt úúúúúděsný :D Jenže macecha Dvorská je tak srandovní, že musím nejméně jednu hvězdu přidat ... Proč nehrála více takových kuden ? Opravdu mega vtipná v této roli, už jen kvůli ní asi stojí tento studiový sterilát za vidění. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama