Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Už jste ho potkali: bydlí v přízemním bytě, celý den sedí v okně nebo postává na chodníku před ním. Trenky, tílko, cigareta v ruce. Oslovuje kolemjdoucí, překvapuje, baví, občas i dojme. Když do jeho ulice vstoupí Dáma, věci se začnou měnit. Ale žraloka v hlavě nezastaví. Příběh, který by se mohl zdát i vám. Film se natáčel v dubnu a v květnu 2004 v Praze na Letné, v bytě Oldřicha Kaisera. Celý film se odehrává v malém přízemním bytě a na ulici před jeho oknem, nalezení přesného místa natáčení bylo tedy pro vznik filmu stěžejní. Z počátku se zdálo, že se nepodaří najít odpovídající lokaci, až se jako ideální ukázal byt představitele hlavní role Oldřicha Kaisera. Ten nakonec souhlasil a zapůjčil svůj byt filmařům na dobu natáčení. "Byla to poměrně neobvyklá situace, trochu záměrně jsme ji tedy zdůraznili v naší tiskové zprávě. To ale byla chyba", říká producent filmu Vratislav Šlajer. Krátce poté, co se v tisku objevila informace o natáčení, začali se kolem motat zvědavci. Totální katastrofa ovšem nastala, když byla v denním tisku uveřejněna přesná adresa natáčení a bytu O. Kaisera. Natáčení pak muselo být dokonce na čas přerušeno. "Je to opravdu peklo", řekla tehdy režisérka Maria Procházková, "denně se tady objeví cca 30 až 40 lidí, fotí si našeho hlavního herce i nás, nedá se vůbec pracovat." Oldřich Kaiser to tehdy komentoval: "Zájem fanoušků mě samozřejmě těší, ale tohle je moc, stačí, že tu mám teď dva měsíce filmaře, představa, že bych se musel po natáčení ještě pořád starat o návštěvy, mě děsí. Byt prodám." Natáčení bylo nakonec úspěšně dokončeno a O. Kaiser byt poté skutečně opustil. Dokončovací práce filmu proběhly už naštěstí bez problémů. Film se natáčel na širokoúhlý formát, používaly se tři různé kamery. Ve filmu bude celá řada obrazových triků - od klasických kamerových až po ty digitální. Některých si ale divák ani nevšimne, protože jsou přímo podřízeny ději. Část filmu bude upravena digitálně v počítači a posléze opět "vypálena" do negativu 35mm. "Žralok ale není film plný velkolepých efektů a vybuchujících aut, je to jednoduchý příběh. Ale určitě je to film do kina, velmi vizuální - zkrátka bude na co koukat." říká producent "Největším "efektem" filmu je ale jednoznačně Oldřich Kaiser", směje se.

Žralok v hlavě by měl být pozitivní, zábavný a dojemný film. "Na testovacích projekcích postava, kterou hraje pan Kaiser, diváky dojala a rozesmála. Mám radost, tohle je přesně, co jsme chtěli - působivý emotivní film, který diváky potěší." říká režisérka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (87)

Dokina.cz (Jindřich Göth)

"Chvályhodná snaha vykreslit portrét letenského Forresta Gumpa, který má rád, když je vše kolem něj v pořádku, je mnohem spíše než opravdovým filmem jen náčrtkem bez jasnějších kontur. Snímku chybí alespoň jedna scéna, v níž by se hrdina opravdu obnažil a donutil tak diváka pochopit mnohem více z…" více

Filmpub.cz (Petr Cífka)

"Jakmile začne Procházková svou pouť za žralokem v hlavě natahovat, dokreslovat dalšími nepodstatnými výtvarnými excesy a rozmělňovat variacemi na variace již viděných sekvencí, její ambiciózní počin se s plnou parádou odkope jako pětkrát prodloužená jízda bez dostatečného obsahového zázemí.…"

Filmweb.cz (Matej Šišolák)

"Maria Procházková natočila snímek, jehož největší devizou je samotná jeho existence. Navzdory kritice a podbízivým produktům loňského českého kinematografického roku totiž jejím přičiněním (a producenta Vratislava Šlajera) vznikl snímek, který není laciný, i když stál pravděpodobně ani ne polovinu…" více

Kinema.sk (Michal Michalovič)

"Autorský film Marie Procházkovej je teda rozhodne pozoruhodný. Ukazuje, že film môže byť skutočne filmom aj s minimalistickým poňatím a bez dramatických akcií. Stačí mať nápad. A tými nápadmi Procházkova hýri. Výhrady iných kolegov na margo minutáže sa z môjho uhlu pohľadu zdajú neopodstatnené.…" více

Premiere.cz (Barbora Šťastná)

"Postavě Blázna chybí vnitřní soudržnost a jeho jednání většinou nemá žádnou motivaci (ani tu psychoticky bláznivou). Chvílemi si vystřihuje z fotografií, pak zas maniakálně maluje, zaškrtává čísla z telefonního seznamu, cosi nalepuje nebo si čmárá po chodníku. Prostě se věnuje aktivitám, které se…" více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Režisérka, samozřejmě ve spolupráci s kameramanem Martinem Štěpánem, prokazuje smysl pro obrazovou kompozici statických záběrů: třeba silueta roztažené ruky na okenní tabuli patří k takovým. Převažují statické záběry, jimž většinou vévodí v detailu snímaná Kaiserova věčně neholená tvář, kamera…"

Volny.cz

"Mária Procházková prokázala, že je zručná animátorka a že dokáže vytvořit zajímavý hraný film. I když je Žralok v hlavě jemný a citlivý snímek o opuštěnosti a samotě lidí, pro které je i jediný váš úsměv šťastným dárkem, neskryje Procházková za oživlé obrázky ani za výkon Kaisera nudu a…"

Reklama

Reklama