poster

The Light at the Edge of the World

  • Španělsko

    Luz del fin del mundo, La

Dobrodružný

USA / Lichtenštejnsko / Španělsko / Švýcarsko, 1971, 120 min

Předloha:

Jules Verne (kniha)

Kamera:

Henri Decaë

Producenti:

Kirk Douglas

Střih:

Bert Bates
(další profese)
  • JohnSmith
    **

    Doma jsem prohrabával starý VHSky a našel tenhle titul,kouknu sem a vidím Kirka Douglase a Yul Brynnera a hodnocení 5 hvězd.Dobrodružný filmy mám rád, ale tenhle pro mě byl opravdu tristním zážitkem.Ani Douglas ani Brynner nemají co hrát, scénář je dost hloupý a nechápu proč na malým ostrůvku, kde se nedá nikde moc schovat, krom jedné jeskyně, nedokáže banda pirátů chytit jednoho strážce majáku a připravují na něj náročné pasti. Problém je i s režií, která postrádá jakoukoli dynamiku a když už se něco děje,tak je to hodně špatně natočené.Zaráží mě, že Douglas v roli producenta nesáhl po někom lepším.(5.5.2008)

  • majo25
    ***

    Film nakrútený podľa dobrodružného románu Julesa Verna nesie veľa jeho znakov. Mnoho vecí mi pripomínalo útržky z jeho slávnejších diel. Akurát, kedže nepoznám predlohu, neviem posúdiť, či logické chyby príbehu sú obsiahnuté už v samotnej knihe, alebo sa o ne postaral "schopný" scenárista. V závere, poznajúc aspoň stručný obsah knihy, čakám, ako pirátsky kapitán spácha samovraždu, lenže vo filme sa nič takého neudeje, on hynie neštastne po neumýselnom zapálení majáka. Odhliadnuc od toho má príbeh svoje čaro, dobre vykreslenú studenú atmosféru ostrova kdesi "na konci sveta" a dve brilantné hviezdy filmového priemyslu, ktoré to ťahajú ostošesť. Privítal by som však kratšiu stopáž.(24.9.2016)

  • vesper001
    ***

    Tři strážci majáku versus banda pirátů. Tohle ovšem není žádné romantické dobrodružství typu I Pirati della costa nebo blbnutí v Karibiku, tohle je giallo. Přeživší strážce Will Denton se vyznačuje obdivuhodnou vůlí k životu v situaci, kterou by i patologický optimista označil za beznadějnou, kdy jej po skalnatém ostrůvku nahání tlupa hrdlořezů a jeden rohatý kůň. Osazenstvo pirátské lodi je opravdu přehlídkou špinavců, primitivů a úchylů bez špetky komického potenciálu, na který jsme u těchto postav zvyklí. Zato kapitán Kongre má překrásné bílé zuby, prudce slušivé obleky a je to čistokrevný psychopat, který s lehkým úsměvem a výrazem „ať se mládí vydovádí“ pobaveně sleduje bestialitu své posádky a dámy v zajetí nonšalantně obdarovává drahocennými prsteny i s… ehm… příslušenstvím. Krik Douglas ve filmu ani tak moc nehraje, jako spíš předvádí svou úctyhodnou fyzičku, účast Renata Salvatoriho v roli trosečníka Montefiorea potěší, a Yul Brynner je i přes zvrácenost své postavy neuvěřitelně sexy – ale tím klady bohužel končí. Je tu pár silně nechutných, ale také mnoho nedotažených scén. Například z „koňské corridy“ mohla být s trochou snahy nervy drásající hra na Kirka a na koně, kapitánova posedlost Dentonovým skalpem začne zničehonic nabývat rozměrů Moby Dicka, a Dentonovy nekončící úspěchy v partyzánské válce proti obrovské a po zuby ozbrojené přesile, jsou i pro tolerantního diváka obtížně stravitelné. A navíc, že by si takový chlap jako Kongre, konvencemi a lidskostí nezatížený, s krásnou zajatkyní jen tak lehce pohrál, se mi také nezdá pravděpodobné (i když co já vím :). Zkrátka a dobře, tenhle film není úplně tím, čím mohl být.(2.7.2012)

  • anais
    ****

    Přítomnost Kirka Douglase vrací vzpomínky na Disneyho 20 000 mil pod mořem, ale skutečnost snad nemůže být vzdálenější. Maják na konci světa je trochu obskurní sedmdesátková záležitost, která by se dala zařadit do škatulky giallo (nečekaně brutální scény, často vysoká stylizace), ale když napíšu, že Maják na konci světa by mohl být i spaghetti western (tedy chorizo western, vzhledem ke španělskému původu), asi také nebudu daleko od pravdy - přinejmenším některé prvky tomu odpovídají - sám proti všem, až absurdně stylizovaní banditi, scény mučení... Maják na konci světa je tak v mnoha ohledech překvapením, a po strnulých dobrodružstvích s výchovným apelem, ke kterému Verneovy předlohy často svádějí, zajímavou změnou směru.(19.1.2014)

  • mortak
    ***

    Kirk Douglas měl bezpochyby rád Julese Verna a tento film si i produkoval. Bohužel výsledek je dosti diskutabilní. Maják na konci světa vyšel až po Vernově smrti péči jeho syna Michala. Je to útlá knížka, která má něco přes 100 stran rozehrávající plně základní situaci. Douglas ji bohužel natáhl na dvě hodiny filmového času a dodal nezbytnou ženskou. Kdyby se držel románu, mohlo jít o tak osmdesátiminutovou dobrodružnou pecku v krásné přírodě. Ale takto natahované...(29.10.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace