Reklama

Reklama

Hanyeo

Trailer
Jižní Korea, 1960, 109 min (Alternativní 111 min)

Obsahy(1)

Učitel a skladatel hudby po dostavění domu se svou manželkou zjišťují, že potřebují pomoc, a tak si najmou služku. Učitel je u dívek velice žádaný, i když je věrný jen své ženě a dopřává jí vše, po čem touží. Jednoho dne však učitele mladá služka svede a jeho idylický život se sesype jak domeček z karet. (balone)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to vydarená thrillerovo ladená dráma. Má celkom dobrý príbeh o učiteľovi hudby, ktorý má viacero ženských obdivovateliek, ale je verný svojej žene a rodine, ktorí pre neho znamenajú všetko. Po nasťahovaní do nového domu si najmú slúžku, ktorej raz v slabej chvíli podľahne a tým sa jeho rodine začínajú len samé problémy. So spracovaním som mimoriadne spokojný, táto zápletka síce na prvý pohľad nepôsobí zase až tak veľmi zaujímavo, ale spracovanie sa skutočne vydarilo. Očakával som niečo jednoduchšie a priamočiarejšie, no to sa rozhodne nestalo, dej je výborne prepracovaný, ideálne zoznamuje so všetkými postavami a hlavne postupne buduje atmosféru až do takého hororového štýlu, čo ma veľmi milo prekvapilo a chválim aj takú menšiu líniu s triedou žien, ich scény ma dosť bavili. Síce po prvej hodine, ktorá pôsobí úplne realisticky sa to zmení, už to prestane pôsobiť dôveryhodne a postavám som ich správanie moc neveril, podobnú situáciu by určite riešili úplne inak, ale ani s tým nemám väčší problém, pretože práve kvôli tomu sa udrží atmosféra. Takže síce určité menšie nedostatky sa tu nájdu, ale celkové dojmy sú výborné. Skvelo sú zvládnuté aj jednotlivé žánre, dráma a thriller sú najvýraznejšie, ale tá druhá polovica už miestami pôsobí ako horor s pár výborne podanými situáciami. S hereckým obsadením som nadmieru spokojný, sympatická rodina, kde síce manželka mohla dostať trochu viac priestoru, ale aj tak nevadí, výborná postava slúžky, ktorá si miestami vie získať rešpekt a ani tých pár vedľajších postáv nesklamalo. Réžia a technická stránka sú perfektné, vynikajúca kamera, skvelá atmosféra, v priebehu filmu som si musel spomenúť na Hitchcocka, pretože je to podobná špičková úroveň. Toto ma teda veľmi milo prekvapilo, keďže som videl remake, tak som čakal niečo iné, ale toto predčilo všetky moje očakávania. Plné hodnotenie síce nedám, ale vidieť tento film v dobe vzniku, tak o ňom ani trochu nepochybujem. 79% ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Strašlivě rozbitý snímek, který by chtěl být vším a není ani ruinou po tom všem. Režisérovi se sice daří vybudovat extrémně nesnesitelné, neobyvatelné prostředí, ale není jasné, co jeho neobyvatelnost způsobuje. Hrdinové jsou zcela zbaveni psychologie a zredukováni na loutky. Jejich činy nevzcházejí z žádných životných osobností, jsou papírové, a tato bezživotnost odhaluje veškerou krutost vyprávění jako samoúčelnou a vygradovanou jen pro efekt. Otázku, kam až jde zajít, odpovídá nesmyslný moralizující rámec, který alibisticky vše shlédnuté popře jako fikci. Hned jsem si vzpomněl na Richarda Weinera, jehož vypravěč v jedné povídce jasně sděluje: mohl jsem a mohu cokoliv. Zatímco však jeho světy s tím vnětextovým rezonovaly, tento film se na stříbrném plátně kazí, odtržený od všeho, co by jej drželo při životě. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Kim Ki-young (ktoreho viacere filmy predbehli v case natacania dobu a dnes je nanovo objavovany a brany ako inspiracny zdroj pre viacere sucasne korejske reziserske esa) je takym korejskym Hitchcockom. Podobne ako maestro napatia, tak aj Kim na svoju dobu disponuje v Housemaid velmi zivou kamerou s castymi pohybmi a najazdami/odjazdami hlavne v scenach budujucich napatia az strach (najazd do detailu napatej tvare). A rovnako ako v Hitchovom Psycho, tak aj v Housemaid nastava postupne vyznamove prelievanie, resp. presun / predavanie stafety z vedlajsej zenskej postavy do pozicie hlavnej. Znama kostra pribehu "zenskeho votrelca v domacnosti, ktora svojou pritomnostou postupne znici nielen harmoniu ale i samotnu rodinu" je vystavana z vemi dobre napisanych a nasnimanych scen, majuc podobu coraz tazivejsej nocnej mory. Korunou je samotny zaver s uzitim tzv. scudzujuceho efektu. Ten prinasa ambivalentne ulavu, ovsem s vystrazne zdvihnutym prstom, ukazujucim okrem ineho aj na zhubnost pachtenia sa po cisto materialnych hodnotach. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Ihned po projekci jsem tu chtěl radostně napsat, jak mi Hanyo připomněla hitchcockovské thrillery, ale bohužel koukám, že bych nebyl první ... škoda. Každopádně výborný, napínavý kousek, s vypjatými emocemi a perfektními hereckými výkony. Na asijské poměry je snímek poměrně uměřený, což jsem uvítal (byť je pravda, že filmoví Korejci jsou obecně méně hysteričtí než třeba Japonci). ()

ambron 

všechny recenze uživatele

Priznám, že skôr som videl akože remake tohto diela z roku 2010, takže som si myslel, že som s príbehom ako tak oboznámený. Na moje prekvapenie, obe diela spája len postava slúžky, manžela a tehotnej manželky, nakoľko príbeh a zápletka sú značne odlišné. Nič to nemení na tom, že táto verzia je o dve triedy lepšia. Filmu dominujú výborné herecké výkony ( predovšetkým postava desivej slúžky v podaní Eun-shim Lee ), práca s kamerou, tempo je strhujúce a divák si nie je istý, čo sa udeje, čo ho udržuje v napätí, Pri pozeraní Hanyo som si spomenul na film Čo sa vlastne stalo s Baby Jane?, v mnohým prístupoch sa filmy podobajú. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (4)

  • V roce 1960, kdy se Hanyeo dostalo do kin, nebylo nikdy bráno jako revoluční či dokonce dobré dílo. Ale díky retrospektivě o Kim Ki-Yoingově dílech na mezinárodním filmovém festivalu v Pusanu roku 1997 se film dostal do podvědomí lidí a v dnešní době se řadí mezi revoluční díla v historii korejské kinematografie a je zařazeno do „1001 filmů, které musíte vidět, než umřete“. (balone)
  • Tento film mohl znamenat pro herečku Eun-Shim Lee i konec kariéry. V době příchodu do kin to byl první snímek s velmi ráznou tématikou. Její ztotoženění se s postavou a skvěle zahraná role jí přinesli velmi negativní ohlasy od publika, které v kinosálech řvalo „Zabij tu děvku!“. Produkční firmy jí pak odmítali díky tomuto nadále obsazovat. A nejen ji, ale i další z jejích kolegů, kteří v tomto snímku hráli. (balone)

Reklama

Reklama