Režie:
Ralph NelsonScénář:
James PoeKamera:
Ernest HallerHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Sidney Poitier, Lilia Skala, Isa Crino, Francesca Jarvis, Pamela Branch, Ralph Nelson, Stanley Adams, Lisa Mann, Dan Frazer, Bobby DriscollVOD (2)
Obsahy(2)
Pan Smith se toulá světem a bydlí ve svém autě. Jednoho dne se zastaví na doplnění vody u chaloupky, v níž žije žije pět jeptišek. Jejich představená Marie bere Smitha jako vyslyšení svých modliteb a proti jeho vůli ho zapřahá do práce. Nejprve do opravy domu, poté do stavby nové kaple. Co dokáže víra Marie a poslušnost jednoho muže? (KrestanFilms)
(více)Videa (1)
Recenze (35)
Hodně sentimentální film. Spousta němčiny a především infinitivů. Sidney Poitier chovající se podle hesla "když tě uhodí, nastav i druhou tvář" nejenže perfektně hraje (jako ostatně vždy), on i moc pěkně zpívá. Nelsonův snímek v podstatě začíná a končí stejným obrazem - autem na silnici, liší se jen směr jízdy. Celkově ale hrozná nuda a pro mě zklamání, celou skupinu jeptišek (tvořící základ filmu) bych vyškrtnul, to jejich hrozné mluvení a příšernou lekci angličtiny ("všichni vstaneme, všichni si sedneme") už bych znovu nedal. A dabing studia Bear s Liborem Teršem (určitě bydlí v dabingovém studiu, jinak to není možné :-( to ještě víc pokazil. ()
Tady čtu, že to je Drama / Komedie. Moc teda nechápu, co bylo v tomto filmu dramatickýho. Hodnej černoch se z nějakýho nepochopitelnýho důvodu nechá překecat k tomu, že zadarmo postaví kapli uprostřed nějaký pustiny, kde žije 5 jeptišek a někde poblíž se ještě vyskytuje pár mexičanů. A jestli je nejvtipnější věcí na celym filmu to, že černochovi řikaj "Herr Schmidt", tak je to spíš k pláči. Ale ve chvíli, kdy všichni s úsměvem přiložej ruku k dílu a ona jim ta stavba tak pěkně roste, jsem se teda smál taky, protože mi to připomínalo nějaký budovatelský ptákoviny, co se tady točily v 50. letech. Jenom tady se holt stavěly obytný domy, nemocnice, školy nebo obchody a v USA kostel. Když si k tomu ještě přidáte, že celou dobu posloucháte nějaký náboženský písničky, modlení a různý kecy o bohu, tak je dílo dokonáno. Pochvalu si zaslouží snad akorát Sidney Poitier, kterej to zahrál celkem přesvědčivě. Tahle náboženská sračka tak vstoupí do dějin pouze tim, že to byl první film, na kterej jsem se podíval na nový televizi, kterou jsem včera dostal k vánocům. Vidět to na starý televizi, tak to možná ani nedokoukám. ()
Mily film so sympatickym Sidneym Poitierom. Pacila sa mi hlavne pevna vola a istota prisnej Matky Marie, ze prave Homer Smith, ktoreho tak radi prezyvali Schmidt je ten spravny clovek na postavenie kostola a pritom on len tadial prechadzal autom. Film, ktory ma celkom pobavil, obcas som sa i zasmial, ale staci mi na jedno pozretie, preto 3 hviezdicky. Pre zaujimavost Matku Máriu dabovala Libuše Švormová, ktora dabovala i ANGELIKU, MARKIZU ANJELOV (1964). V zavarecnych titulkoch ma prekvapil hudobny doprovod skveleho Jerryho Goldsmitha, ktory pocas svojej celej kariery zlozil hudbu az pre 241 filmov a serialov. Napriklad: Votrelec (1979), Poltergeist (1982), Rambo: Prva krv (1982), Zakladny instinkt (1992) alebo aj Mumia (1999)... 20.12.2008 _____ Sidney Poitier - (Homer Smith) +++ Lilia Skala - (Matka Maria) +++ Lisa Mann - (Sestra Gertrude) +++ Isa Crino - (Sestra Agnes) +++ Francesca Jarvis - (Sestra Albertine) +++ Pamela Branch - (Sestra Elizabeth) +++ Stanley Adams - (Juan) +++ Dan Frazer - (Otec Murphy) +++ Hudba: Jerry Goldsmith +++ ()
Slušný a úsměvný příběh o sympatickém Homeru Smithovi, jenž se dostane do prostředí německých katolických sester, pro které začne nakonec pracovat jako stavitel jejich kaple. Sidney Poitier je výborný herec, takže každá scéna, v níž se objevil, stála opravdu za vidění. Nakonec Oscar, kterého získal, to jen potvrzuje. Ještě teď mi v hlavě zní "éé-jmen...éé-jmen...éé-jmen...See the little baby...éé-jmen...éé-jmen...éé-jmen...". 4* ()
Osobně bych raději někoho civilistnějšího než Poitiera, nebo aspon Karla Maldena (i když samozřejmě ten by těžko mohl hrát baptistického černocha). Jinak nejde o náboženskou agitku, jak se lze dočíst, ale střet katolického přístupu (tradičnějšího, neziskového, více zakořeněného v nepeněžním světě) a amerického protestanského, kde jde víc o peníze. Na druhou stranu i černošská emocionalita a katolická hudební vážná spiritualita. ()
Reklama