Obsahy(2)
Čtrnáctiletá dívka Hayley Stark potkala na internetu okouzlujícího fotografa Jeffa Kohlvera a po následném setkání přijala pozvání navštívit jeho dům. Jeff však není jen tak obyčejný fotograf... Hayley je chytrá čtrnáctiletá holka. Ale i chytré holky dělají chyby. Přes internet se seznámí s Jeffem, módním fotografem lehce přes 30. Dají si sraz v kavárně a pak vyráží do Jeffova domu na předměstí Los Angeles. Ačkoliv je Jeff uhlazený profesionál, na jejich setkání je něco zneklidňujícího. Proč tak bystrá holka vstupuje dobrovolně do domu prakticky neznámého staršího muže? Co vedlo Jeffa, aby ji pozval? Náhodný pokec po síti, fotografování nebo skrytý záměr? Pouhé dvě postavy rozehrávají napínavou hru, která nenechá diváka v klidu až do samého závěru. Přes ožehavé téma není film prvoplánově provokativní ani přehnaně moralizující. Daleko lépe než krev a sex funguje napětí, zvyšovaném pozvolným odhalováním motivů obou postav. V pasti se pohybuje mezi psychologickým dramatem a thrillerem. Film spočívá na výborných výkonech dvojice herců v hlavních rolích: Patrick Wilson hraje Jeffa a mladá Ellen Page ztvárnila roli Hayley. Doslova vynikající je širokoúhlá kamera, která dokonale využívá možností rozlehlého moderního interiéru Jeffova domu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (681)
V pasti trpí jednoznačně syndromem divadelní hry (i když jak jsem pátrala, scénář je nejspíš původní). Celý film jsou v podstatě na plátně pouze dva hlavní představitelé a v popředí stojí jejich dialog. Vše je umocňováno ultramoderním podivně barevným prostorem, který rovněž nemá nepodstatnou roli, téměř žádnou hudbou (až na dvě vyjjímky) a přeexponovanými zvraty ve vývoji děje. Nad onu dramatičnost tu stojí velmi zajímavé technické zpracování (barevné ladění, poskakování kamery). Velká část výsledného úspěchu spočívá na hercích, ti se opravdu snaží, takže jejich figury nepůsobí příliš ploše a jednoznačně. Navíc si myslím, že divák určitě při sledování párkrát své (ne)sympatie obrátí opačným směrem. V pasti je určitě zajímavý počin, který se snaží něco sdělit. Je jasné, že tu není pouze pro to, aby vyvolal antifeministické bouře nebo propedofilské laskavosti, je to především drama dvou zvláštních lidí. ()
Nie príliš zvládnutý americký nezávislý film. Nie príliš zvládnutý scenár a nie príliš dobre vymyslený námet (tvorcovia si určite myslia, že vytvorili niečo geniálne originálne). Z filmu mi ostala na jazyku určitá pachuť, že mi tvorcovia chceli niečo povedať, ale zvolený štýl príliš nezvládli. Ale niekedy stačí, ak je film zaujímavý, nemusí byť hneď geniálny. Aspoň sa v ňom zviditelnila Ellen Page a tak mohla začať svoju hviezdnu dráhu. ()
No nudit se u toho asi nebudete. Celé je to dobře a vlastně i dost originálně vymyšleno a hlavně velice zručně natočeno. David Slade rozumí vizuálům a ten film vypadá setsakra cool na to, že se celej odehrává v bytě. Občas mi to trochu skřípalo v dialogách. Když Ellen Page mluvila hrozně chytře a sofistikovaně, cítil jsem závan kalkulu k dosažení co největší mrazivosti, jenže třeba rozjařená Kathy Bates z "Misery" mi naháněla mnohem větší hrůzu. Herecky zvládnuté slušně, ale když se sebou Patrick Wilson škube na stole a řve, působí to už spíše groteskně. Dost by mne zajímalo, jak by si s touto látkou poradil takový Alfred Hitchcock. ()
Nejsilněji film zapůsobí, pokud o něm vůbec nic nevíte - ani sebemenší nástin děje (můj případ). Samozřejmě se jedná o holý konstrukt a těžko uvěřit, že by se něco podobného mohlo stát (nikdy neříkej nikdy). Je to takové "bu bu bu" všem potencionálním pedofilům. V pasti je sólo představení o dvou hercích, podpořené občas videoklipově roztěkanou kamerou. Říkal jsem si, že scénárista, který napsal veškerá slova pro 14-ti letou dívku, se zřejmě s žádnou nikdy nesetkal, protože takhle "chytré" děvče jsem snad nikdy v životě nepotkal (naštěstí), ale Ellen Page to vše tak bravurně zahrála, že jsem ji to všechno věřil. Vlastně ten film zachránila před trapností. Díky ní ten domeček z karet docela obstojně stojí. Žánrové dílko, které jsem si užil do poslední kapky potu. ()
Ellen Page v červené mikině působí jako Karkulka, jenž se pouští do nebezpečné hry s vlkem. Avšak není to další vlk, kdo se ukrývá v rouše Karkulčině? Vynikající psychologická hra, v níž není až do samotného konce zcela jasné kdo je obětí. Psychologické trýzni nejsou vystavěni pouze hlavní aktéři ale i divák. V samotném závěru nás David Slade dostal přesně tam kam chtěl - na kolena. 90% ()
Galerie (56)
Zajímavosti (14)
- Pracovní názvy filmu byly "Vendetta" a "Snip Snip". Název Hard Candy byl nakonec přijat proto, že v sobě obsahuje sladkost i ostrost zvoleného tématu. Internetoví pedofilové tak expresivně nazývají nezletilé dívky. (-bad-mad-wolf-)
- Vzhledem ke kontroverznímu obsahu filmu drželi tvůrci rozpočet pod jedním milionem dolarů, aby studio nedostalo choutky cokoliv měnit. (-bad-mad-wolf-)
- Sandra Oh natočila své scény za jeden den. (houseofwax)
Reklama