poster

Divoká krása

  • Španělsko

    Savage Grace

  • Slovensko

    Divoká krása

Drama

Španělsko / USA / Francie, 2007, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    *****

    Film o hledání pochopení a o předstírání, že se nám ho dostává. Hlavním hrdinou není smetánka šedesátých let ani exotické exteriéry či vyšinutá manželka a matka, ale lež a její podoby a také sobeckost hluboce zakořeněná v každém z rodičů - chtějí ubližovat jeden druhému a všechny jejich smrtelné údery vykrývá nevinný a křehký syn. Eddie Redmayne a Julianne Moore zvládli svoje role na jedničku, však také oba dle mého názoru kopou za nejvyšší současnou hereckou ligu. Do jejich výměn může málokdo vstoupit, ale když se mu podaří získat lístky do první řady, může mu být zprostředkován naprosto jedinečný zážitek z výjimečně hluboké a niterní hry. --- Opravdu nemůžu pochopit, že jsem na Savage Grace použila fotbalovou metaforu, zvláště když fotbal nesnáším a SG miluji, ale je to tak. Kdybych se chtěla vdát a mít děti, chtěla bych takto oddaného syna. A kdybych se k němu chovala tak, jako se chovala Barbara k Tonymu, zasloužila bych si také skončit jako ona. -"How does that feel?" -"I think you know." ♥♥♥(7.5.2008)

  • zdenny
    **

    Dva manželé si dlouhodobě nerozumějí a defacto si žijí každý svůj život. Mají syna Tonyho, o kterého se stará spíše matka, která si jeho láskou nahrazuje tu manželovu nevyjevenou. Tony v adolescentním věku začne chodit se španělskou vrstevnicí. Ta se zanedlouho stane milenkou jeho otce a začne s ním žít. Tonymu to moc nevadí, neboť zjistí, že je homosexuál a začne se oddávat nespoutanému životu se svým kamarádem - milencem. Neustále ale píše svému otci dopisy, aby se vrátil domů, protože cítí, jak jeho matka trpí. Ta si pozve homosexuálního kamaráda, aby jí poradil, co a jak dál. Zanedlouho se s ním vyspí. Jenže předtím se s ním vyspí i její syn. Následuje scéna, kdy si začnou v posteli užívat všichni tři. Zatím ještě s tím, že společný přítel je uprostřed. Přijde ale chvíle, kdy se konečně vyspí i matka se svým synem. Pěkné. Asi z nedostatku lásky. Vzhledem ke stylu, jakým to bylo natočeno, by se dalo říct dekadentní. Pro mě ale naprostá prasárna, která nemá omluvu. Ať mi pan režisér nevykládá, že chtěl umělecky ztvárnit atrofii citu a do popředí vysadit homosexuální problémy. Hnus. Vše prostě směřovalo k tomu, žesi matka nakonec zapíchá se svým synem. A já se ptám: Je to normální? Pan režisér musí být trochu mimo. Každopádně kamera i interiéry obrazově nad průměrem, Julianne Moore předvádí velmi dobrý výkon. Tři hvězdy tedy hlavně za formu. PS: Na dané téma je na netu nespočet videí. Ale kdybych se na to díval, byl bych prasák. Pan režisér není? PPS: Samozřejmě vím, o co v tomto příběhu šlo. Ale má někdo zapotřebí tady toto zfilmovávat? PPPS: Po dvou dnech od zhlédnutí dávám hvězdy dvě.(22.3.2010)

  • Košoun
    ****

    Opravdu zvláštní film, který bych bezprostředně po zhlédnutí zhodnotil za 3*. Ale jelikož jsem na něj za poslední týden nemohl přestat myslet, zvedám na 4*. Pro mě to byl jeden z těch filmů, které šokují a postupně se dostávají pod kůži. Hned po filmu jsem si přečetl spoustu anglických článků o Baekelandech, zkrátka mě to zaujalo a donutilo k širšímu průzkumu. Film má moc pěknou kameru, ale především těží z výkonů Julianne Moore a Eddieho Redmayna. I kdyby ten film byl o ničem, měli mezi sebou takovou hereckou chemii, jakou jsem dlouho neviděl. Každopádně film má velice chladnou atmosféru, hodně skáče v ději a působí tak útržkovitým dojmem. Ale kvůli závěrečné scéně, kam celý film malými náznaky směřoval, stojí zhlédnutí za to.(5.1.2013)

  • ivishka
    ***

    Prazvláštní film s hlubokou myšlenkou, která se spíše než na postavy soustředí na jejich chování a myšlení. Kdo jiný než Julianne Moore a Eddie Redmayne by mohli tyto role takhle dobře zahrát? Obávám se, že nikdo jiný by to tak skvěle nezvládl. Bohužel čekala jsem jaksi trochu jiné pojetí. Sobeckost rodičů byla očividná a také mi bylo jasné, že Tony byl nemocný - nebo to byl následek právě toho chování těch rodičů. Nikdo nikdy neví co se tomu druhému odehrává v hlavě, protože mozek je hrozně zvláštní prostředek smyslového vnímání. Tak nějak jsem to já měla s tímto filmem - pochopila jsem ho, viděla jsem ho ale nebyla jsem schopna podívat se mu pořádně do "duše". A já se stále ptám - která matka takhle sobecky využívá své dítě a ke konci dokonce sexuálně?Zajímavý moment kdy si po vraždě své matky Tony otevře čínské jídlo a nad mrtvolou se v klidu nají... Těžko říct kdo byl více psycho jestli matka,dítě nebo otec.(20.11.2012)

  • easaque
    *

    1* moje nízké hodnocení hodně ovlivňuje fakt, že film životopisně dokumentuje jen události z rodiny, která je hodně uhozená a vyšší životní styl a zejména závislost matky na synovi deformuje funkčnost výchovy a působí patologicky. Herecky není vůbec špatný a i jiné filmařské profese jsou v normálu. Film prostě nepřináší nic zajímavého, je předvídatelně depresivní a spíš jsem se u něj nudil. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 0 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ](14.12.2017)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Natalie Robinsové a Stevena M. L. Aronsona. (Terva)

  • - SPOILER!!! Mezi skutečným Anthony Baekelandem a jeho matkou docházelo častěji k hádkám, kdy se on kolem sebe oháněl noži, jimiž byl posedlý. Projevoval také příznaky počínající schizofrenie, ale jeho otec nepřipustil, aby se jeho syn léčil, protože by to zkazilo jeho pověst. Nemoc tedy nerušeně propukala a nakonec tragicky vyústila napadením v roce 1972 v Londýně. Anthonymu bylo 25 let, Barbaře 52. (Morien)