poster

Berlínské spiknutí

  • USA

    The Good German

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2006, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    **

    Bohužel, i opravdu poctivá napodobenina filmů noir, včetně hvězd současného filmového průmyslu, nemůže zachránit snímek s absencí děje. Jediná věc, u které jsem se probírala z letargie, byla absolutně nesedící uniforma George Clooneyho - vypadal, jako když zrovna spěchá na maškarní a v půjčovně neměli jeho velikost. Ani jeho mužné, ostře řezané rysy nevynikaly v černobílé tak, jak se asi předpokládalo.(1.3.2009)

  • k212
    ***

    Soderberg si jde opět vlastní cestou a nehledí příliš na diváka. Ostatně není to poprvé, jenže tentokrát si příliš nepohráva s pojmy šokující, umělecký či intelektuální. Nejspíš pro vlastní potěchu si natočil válečnou noirovku, co o to, že černobíle, je to práce precizní, ale ten děj... líně a nevzrušivě se plazící, průhledný ač schován za háv překombinovanosti. Sem tam nějaké to rýpnutí do všech stran, sem tam překvapující otevřenost (ano, to je ten zásadní rozdíl mezi rokem 2006 a 1946: naturalismus sexus a výskyt slova fuck, ve všech jeho významech a formách). No vzhledem k tomu, že prvních 20 minut jsem obdivovala řemeslnou stránku věci, další dvacet minut čekala nějakou zajímavou dějovou konstrukci a zbývajících 50 minut jsem se nudila, není to u mě za víc jak 55%.(26.1.2008)

  • Cervenak
    ***

    Emocionálne do značnej miery chladné (ale príde mi to ako režijný zámer) a trošku viac prekombinované, než by bolo treba (záverečné priznanie na letisku už bolo fakt navyše), ale určite by som to nenazval sklamaním či nevydareným experimentom. Zápletka je zaujímavá od začiatku do konca, vo filme je isté vnútorné napätie, vizuálna stránka je do-ko-na-lá a herci aj napriek tomu zvláštnemu chladu, ktorí z nich všetkých robí do istej miery nesympatické postavy, veľmi dobrí. Hlavne Tobey by sa mal vykašľať na poletovanie medzi mrakodrapmi a odteraz hrať už len takéto vrcholne odporné, slizké postavy. ;-)(14.10.2007)

  • gogo76
    ***

    Pocta (nielen)Casablanke ... Soderbergh zvolil vizuálne zaujímavý čiernobiely štýl rozprávania, kde pri pocte atmosféry 40.rokov, hojne využíval zadnú projekciu i dosť rušivé prechody medzi dobovými zábermi. Do filmu výborne zapadla Thomasova hudba i herci, ktorých zvolil. Toľko pozitíva.Je to jeden z ďalších snímkov kde forma zvíťazila nad obsahom. Slušne ne(sympatický)výkon T.Meguira(samozrejme, že je to tým, že joho postava je proste zaujímavá) zatieňuje všetkých ostatných a po jeho "vytratení sa" z príbehu sa iba brodíme príbehom ktorý pôsobí dosť chladne a režisér, ani herci niesú schopný nás vtiahnuť do deja a už vôbec nie precítiť ho. Je to škoda, lebo všetko naznačovalo že pôjde o vynikajúci film. Keď si pomyslím, že som na tento film rok netrpezlivo čakal,tak ma výsledok teda nepotešil. Pán Soderbergh, ani já Vás nepoteším! 50%!(8.2.2009)

  • mau
    ****

    Asi před rokem jsem viděla plakát k tomuto snímku, který odkazoval k filmu Casablanca. Na budoucí realizaci jsem se proto moc těšila.. Výsledné dílo celým příběhem, jednotlivými scénami i momenty ke Casablance odkazuje, ovšem zdaleka nedosahuje působivosti a osudovosti svého vzoru. Příběh mě nedokázal zasáhnout, upřímně musím přiznat, že jsem se chvílemi skoro nudila.. Nejen z nostalgie ke klasickému hollywoodskému filmu ovšem samozřejmě oceňuji skvělé vizuální pojetí a Cate Blanchett je úžasná a charizmatická jako vždy.. Z úcty ke Casablance ovšem nemůžu jít pod čtyři * ..(8.9.2007)

  • - Film je natočen jako „noir“ v černobílém provedení formátu 1.33:1 a situován do roku 1940. Rovněž neobsahuje žádné sexuální scény a klení, které nevyhovovali tehdejšímu výrobnímu zákoníku. (Terva)

  • - Plakát filmu je pocta snímku Casablanca (1942). (Terva)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Josepha Kanona. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace