poster

Berlínské spiknutí

  • USA

    The Good German

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2006, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    ***

    Film Stevena Soderbergha, které i přes přítomnost velkých hvězd stojí mimo hlavní proud, vzdává hold noirovým filmům 30. a 40. let. Snímek pečlivě rekonstruuje styl svých vzorů použitím černobílého materiálu, ostrého svícení, zadní projekce a dobových kamerových technik, ale i důrazem na noirem ustanovený kult kouření a pití. Film však není jen formální hříčkou, ale nese i silný příběh, v němž ležérní hrdina poznává nejednoznačnost světa. Doba konce světové a začátku studené války ukazuje, že morálka je věcí kompromisů a úhlu pohledu.(19.8.2008)

  • mau
    ****

    Asi před rokem jsem viděla plakát k tomuto snímku, který odkazoval k filmu Casablanca. Na budoucí realizaci jsem se proto moc těšila.. Výsledné dílo celým příběhem, jednotlivými scénami i momenty ke Casablance odkazuje, ovšem zdaleka nedosahuje působivosti a osudovosti svého vzoru. Příběh mě nedokázal zasáhnout, upřímně musím přiznat, že jsem se chvílemi skoro nudila.. Nejen z nostalgie ke klasickému hollywoodskému filmu ovšem samozřejmě oceňuji skvělé vizuální pojetí a Cate Blanchett je úžasná a charizmatická jako vždy.. Z úcty ke Casablance ovšem nemůžu jít pod čtyři * ..(8.9.2007)

  • Terva
    ****

    Autorem knižní předlohy je Joseph Kanon. http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Kanon Ocenění: Oscar '06 - nominace: hudba MFF Berlín - nominace na Zlatého medvěda Las Vegas Film Critics Society Awards - hudba Sant Jordi Awards - zahraniční herečka (C. BLanchett ) ......Scénář : Paul Attanasio. Kamera : Steven Soderbergh. Hudba : Thomas Newman - Skladatel : Thomas Newman. Dirigent : Thomas Newman. Účinkuje : The Hollywood Studio Symphony. Datum vydání : 9.1.2007. Vydavate l: Varese Sarabande. ......Ocenění 2007 - Academy Awards, USA - nominace 2007 - Broadcast Film Critics Association Awards (nejlepší skladatel) - nominace(29.4.2011)

  • Lavran
    ***

    Každým coulem noir, ale přesto šíleně mrtvolné. Životnější by snad byla i kdejaká chladná mramorová skulptura v panoptiku. Naštěstí onu odosobněnost a chladnost lze přičíst na úkor nestálé a svárlivé době, kterou příběh postihuje. Na pohled jde opravdu o nádherný příklad stylizované filmařiny s mnoha fajnšmekrovskými indiciemi, ale pod potemněle precizní slupkou se krom nijakého příběhu (který se bohužel utápí v urputné snaze dosáhnout feelingu zašlé éry) a šablonovitých postaviček neskrývá zhola nic. Užití dobových záběrů navíc působí notně mimo mísu a jen přispívá k celkové umělosti. Dovolil jsem si navíc očekávat poněkud méně násilné zakončení s nádechem invence, ale ani zde jsem se nedočkal. Skladatel Thomas Newman odvedl svou práci na jedničku, ale s jeho notičkami se to má podobně jako s celým filmem - jsou přespříliš účelové a v jádru prázdné jako žaludek hladového.(3.2.2008)

  • nascendi
    **

    Steven Soderbergh sa do takej miery sústredil na vonkajšiu podobu jeho diela s noir filmami a na pripomienky konkrétnych filmov z tej doby, až mu uniklo, že ani kvalitní herci nespasia takmer bezpríbehový film. Aj v tomto prípade platí to, čo som napísal o remaku (že musí byť lepší alebo iný ako pôvodina). Berlínské spiknutí išlo opačným smerom, takže sa výsledku nemožno čudovať.(7.6.2016)

  • - Plakát filmu je pocta snímku Casablanca (1942). (Terva)

  • - Film je natočen jako „noir“ v černobílém provedení formátu 1.33:1 a situován do roku 1940. Rovněž neobsahuje žádné sexuální scény a klení, které nevyhovovali tehdejšímu výrobnímu zákoníku. (Terva)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Josepha Kanona. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace