Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jako každý měsíc přichází čtyřicetiletý počítačový grafik Jan Cvrček za svým sedmdesátiletým otcem Ivanem, který pracoval jako biolog v zoologické zahradě. Jako každý měsíc se spolu vydají na dlouhou procházku Prahou, během níž probírají nejen současný život a vzpomínají na různá období rodinného soužití i nedávnou minulost. Dojde i na společný koníček, letadla, a na historky z jejich okolí. Jan vypráví o známém a jeho kumpánech, kteří se rozhodli ochutnat lidské maso a skutečně to udělali. Otec vzpomíná, jak v lázních úspěšně sváděl zdánlivě nesmělou vdovu a jak neslavně jeho pokus skončil. Oba vzpomínají na své lásky, hořké chvíle rozpadu rodiny i drobnosti, které osudově změnily jejich životy. Zatímco otec se netají touhou po vnoučeti, Jan se svěří s tím, že má již dospělého syna, o jehož existenci neměl donedávna ponětí. Ve stejnou dobu se setká Janova šestadvacetiletá přítelkyně Marta s jeho pětadvacetiletým synem, Slovákem Robertem. Než se jedna i druhá dvojice rozloučí, dojde k zásadním životním změnám, přestože podle Ivana se na světě už dvě miliardy let nic nového nestalo. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (383)

Psema 

všechny recenze uživatele

První hodina je vynikající, ale po zlomové polovině to začne jít do kopru až příliš rychle a absence jakékoliv gradace zamrzí čím víc má člověk Michálka zafixovaného jako precizního tvůrce. Ne že bych od Rodičů a dětí očekával mnoho, ale po tom úvodním šoku z uvěřitelného českého filmu jsem měl během čím dál nudnějšího konce chuť mlátit hlavou do zdi takovou silou, že by mi ji záviděla i armáda zbrojnošů s beranidlem. ()

Ajinka126 

všechny recenze uživatele

Je to velmi zajímavá křižovatka mezi lidskými vztahy. Celou dobu jsem byla přesvědčená o průměru.. až do jedné chvíle.. Jsem dost filozofický člověk, o všem až příliš přemýšlím. A ve chvíli, kdy jsem ve filmu zaslechla myšlenku, nad kterou si lámu hlavu, zda je něco po tomhle životě a že mě přejde mráz po zádech při představě, že už by jednou nemuselo nic být. Často slýchám, že se už lidé smrti nebojí, já se bojím a ráda slyším, že v tom nejsem ještě sama. A to je to, o čem tento film je.. vypráví o tom, že ono klišé "nesmrtelnost je v našich dětech" je pravda. Díky tomu si mě tento film získal. Je to i velmi zajímavá křižovatka mezi lidskými vztahy. Hezky zpracované. ()

Reklama

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Kam pořád všichni chodí na to, že jde česká kinematografie do prdele? Vždyť pro mě je současný český film bezmála jistota a když pominu extrémy typu Kameňáků, Paniců naniců, Crash Roadů a podobných projektů, které jsou odsouzeny k tomu být špatné už ve chvíli, kdy scénárista napíše první slovo, málokdy jsem byl v posledních letech zklamán. Vladimír Michálek pak svým filmem přidal další bod na stranu „nových“ českých filmů, které mne přímo nadchly. Melancholická, sentimentální a hořká komedie (ano, uznávám že mnoho jiných „žánrů“ se u nás netočí, ale na to se můžu víte co, mě se to líbí, češi to umějí a vystihnout tu naší náturu jinde nedokáží, a o české akční sci-fi nestojím, na to jsou lepší jiné země!:-)) mě nejprve rozesmála, následně jsem prožil neopakovatelné vzplanutí a nakonec dojatě ztuhlý seděl u závěrečných titulků. Zpočátku mě dějová linie přítelkyně a syna spíše rušila, když poměrně zbytečně, nezáživně a násilně skákala famóznímu Somrovi a Novotnému do řeči při jejich procházce Prahou, jenže se sílícím jiskřením získávala tato polovina příběhu na důležitosti a zajímavosti, až nakonec tlachající staříky úplně zastínila a závěrečné protnutí udělalo za tímto vynikajícím filmem hodně silnou tečku! K hereckému obsazení asi toto, jedná se o sólo pro čtyři postavy, Josef Somr a David Novotný jsou třída, jejich hereckému umu nemá smysl cokoliv vytýkat (snad jen Somrova postava chvilkama vybočí až na hranici karikatury svéhlavého důchodce) a při jejich konverzaci skutečně působí jako otec a syn, na Luboše Kostelného a Marianu Kroftovou si však člověk musí chvíli zvykat, ale nebojte, zvyknete si a tak zářivou přeskakující jiskru jsem na „plátně“už dlouho neviděl, především ze strany Kroftové! Jasných 5* a v nejbližší době repríza! ()

Phobia

všechny recenze uživatele

Celých 25 minut jsem vydržela sledovat, jak Somr s Novotným spíčujou o h... o ničem a v druhé linii nějací exoti mlátili ještě prázdnější slámu. Možná mě film zastihl v maximálně blbé náladě, ale druhou šanci k vylepšení reputace pravděpodobně nedostane. Kdybych tu nakoukanou chvilku hodnotila, byly by to 2*, převážně za sympatický výkon Chosé Somra. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

V úvodu dlouhého rozhovoru říká otec (J. Somr) synovi (D. Novotný), že dialog je jen iluze. A tento film je jen iluzí, že se jedná o komedii, drama či poetiku. Od všeho sice trochu, ale chybí originalita. Předvídatelný je paralelně se odvíjející vztah synovy přítelkyně a "Syčáka". Rušivě působí přemíra flashbacků, ve kterých dominuje témata o ženských, trochu o alkoholu a v úvodu o kulinářství (i kanibalismu). Občas zaujme nějaká hlubší skorofilozofická hláška, ale celkově průměrný film bez výraznější atmosféry. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (15)

  • Robert (Luboš Kostelný) nabízí, že pustí hudbu, a Marta (Mariana Kroftová) odpovídá: „Hlavně aby to nebyla Zóna A.“  Zóna A je slovenská punk rocková skupina založená v roce 1984. O kapele byl natočen dokument Zóna A (1985). (sator)
  • Když připravují otec a syn Cvrčkovi karbanátky, mají do nich připraveno několik velkých cibulí. Když je ale začnou smažit, cibule zůstávají na stole nedotknuty, a když začnou jíst, cibule už na stole nejsou. (sator)
  • Ve filmu si zahrál spisovatel Ivan Landsman jako pán se psem před Šlechtovou restaurací a v závěru filmu jako podivín sedící na stromě. (sator)

Související novinky

Zemřel herec Josef Somr

Zemřel herec Josef Somr

16.10.2022

Česká kinematografie v neděli přišla o jedno z velkých hereckých jmen, ve věku osmaosmdesáti let totiž odešel známý český filmový a divadelní herec Josef Somr. Mnozí diváci si na něj vzpomenou jako… (více)

Reklama

Reklama