Reklama

Reklama

Red Road

Trailer
Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický
Velká Británie / Dánsko, 2006, 113 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Jackie pracuje jako operátorka bezpečnostního kamerového systému CCTV, jehož kamerami je skotské Glasgow neustále monitorováno. Život v ulicích Glasgowa pozoruje Jackie denně na monitorech a svou povinnost chránit lidi, které zná pouze z obrazovek, bere velmi vážně. Sama si však drží všechny od těla, její uzavřený život má svůj řád a klid – až do chvíle, kdy na monitoru zahlédne muže, o kterém si myslela, že už ho nikdy neuvidí. Posedlost, s níž neznámého muže začne pronásledovat, ji brzo dovede do Red Road, shluku strohých domovních bloků na severním okraji Glasgow. Jackiino skrývané tajemství tady začně vyplouvat na povrch a drama o posedlosti tak směřuje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (78)

berusche 

všechny recenze uživatele

Red Road je snímek, který vás rozhodně nezaujme svou dynamičností. Zato je ale schopen vám ukázat jiné možnosti. Námět bohužel nešel evidentně tak daleko, neb pointa je tušitelná již brzy. Chování hrdinky tak tušitelné už není, a proto celkem oprávněně divák čeká, co udělá. Nevím, jestli je to mnou nebo postavou, ale její stalkerství mi lezlo chvílemi trochu na nervy. Stejně jako její opěvovaná krása, neb herečka rozhodně nepatří mezi ženy, na které by se dalo koukat déle (né, že by ti ostatní jimi byli). Vůbec mi nevadilo, že se to podle některých "vleče", o nudě nemůže být ani řeč, když přemýšlíte, čeho je ještě člověk schopen kromě masochismu, který tady přebývá. Závěr je odzbrojující a má takový správný styl "zadostiučinění". ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Tento Film s velkým F, natočený, aspoň občas, šmíráckou kamerou přišroubovanou k nějakému nároží nebo semaforu, tedy elektronicky, bez nutnosti filmpásu, je 100x silnějším sociálním dramatem a výpovědí o dnešku než všechny oscarové srágory dohromady (režisérka snad jednoho holohlavého panáka má taky, jak jsem pochopil, a pokud jsem se dočetl, vyjádřila se o té ceně jako o psích gonádách, "koulantně" řečeno). Bravo. Jestli pozoruju nějaké tvůrčí navázání na hnutí Dogmatiků, pak je to tady. Možná to ještě nevíme, ale tenhle elektrofilmek už vstoupil do historie. A je o to sympatičtější, že stál pouhý pakatel. Zážitek. Kdo se odváží na to kouknout, nechť se obrní trpělivostí. Vyplatí se. ()

Reklama

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut nadějné režisérky Andrey Arnold, jež svou pozici obhájila v následujícím neméně podařeném snímku Fish Tank, se zabývá stěžejním tématem pomsty a odpuštění, přičemž notnou část stopáže divák absolutně netuší, jakým směrem se děj bude dále ubírat. Sledujeme konání osamělé a zahořklé protagonistky Jackie, aniž známe její úmysly, motivaci jednání, její minulost. Nevíme o ní nic. ~ Někomu se mohou zdát tyto pasáže poněkud zdlouhavé, ale dle mého soudu právě ona záhadnost hlavní představitelky udržuje divákovo napětí a zaručuje očekávání, jakým směrem se vše vyvine. Dokumentární kamera v kombinaci se špinavými záběry bezpečnostního kamerového systému města Glasgow, na jehož předměstí je děj situován, monitoruje též místní sociální poměry, kriminalitu, šeď panelových bloků s množstvím odpadků v ulicích. Vypíchnu zajímavou hru barev v bytě. ~ Red Road si jede svou (pěkně syrovou, naturalistickou) písničku a divákovi rozhodně nepodlézá, naopak ho sofistikovaně mučí svým pomalým tempem dodávání informací. Kvalitní podívaná pro nemasového diváka s pro mě přijatelným, ba dokonce vítaným koncem. ()

ad-k 

všechny recenze uživatele

Autentické, tedy dobré. Jen škoda zbytečných usmiřování, dovysvětlení, rozvíjení něčeho, co mohlo zůstat z větší části klidně skryté (vzhledem ke slibně nečitelné, pozornost udržující první polovině filmu škoda o to větší). Velice solidní, voyeurismem prodchnutý debut (srdce každého Peeping Toma nad komplexním kamerovým systémem jistě plesá). │70% ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

První polovina, kdy ještě divák netuší o co jde a udržuje ho v očekávání věcí příštích, byla velmi dobrá a v určitém smyslu zábavná. Její poutavost spočívala v zobrazení prosté každodennosti v kombinaci s odhalováním minulosti a zvyšující se posedlostí hlavní hrdinky. Samotný nápad s kamerami a tím, že hrdinka dění na kameře vlastně sama ovlivnuje je výborný. Bohužel, ve druhé vysvětlovací polovině už vidíme jenom křeč a stokrát použitou pointu a veškerá originalita či scénáristická nápaditost mizí do háje. A rádoby smířlivý konec, který ještě podbarvuje jakýsi nechutně sladký song, dává nezvládnuté druhé část filmu korunu. Tři a půl hvězdy. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama