Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Podobne obrazovo "renderovana" future noir detektivka ako Sin City. Kombinacia detektiva starej skoly v meste buducnosti, ktory sa vydava najst unesenu mladu zenu, ma oproti SC kompaktnejsi pribeh (i ked jeho zaverecne vyustenie postrada silnejsiu gradaciu a udernost) a atmosferou pripomina Scottov Blade Runner. Niektore obrazky z filmu by som si kludne nechal zaramovat a povesit na stenu. 70%. ()
Jedna věc je jasná.Vizuál je prostě úžasný,to je fakt a taky největší (a možná taky jediný) klad filmu.Ale zhruba po půl hodině,po kterou jsem obdivoval animaci,jsem si uvědomil,že pod úžasným vizuálem je... no vlastně nic.Přiběh člověka nějak nechytne,postavy mi byly ukradené a po zbytek stopáže jsem se už jenom těžce nudil.Být to o půl hodiny kratší,tak bych možná přihodil hvězdičku,ale takhle jsem byl hodně zklamaný a málem jsem u filmu usnul,takže dvě hvězdy jsou nakonec možná až moc.Ale za ten vizuál,proč ne. 40 % ()
Ucházející detektivka, sci-fi, thriller. Barevě podáno jako Schindlerův seznam. Animace mi kupodivu nevadily, ale bez nich by si snímek možná ty 4* vysloužil. Dost mi vadili ti neviditelní hajzlové. Nevěřím, že neviditelnost bude někdy existovat, a ani v sci-fi nemá co dělat, od toho tu jsou pohádky. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 7 | hudba 7 | humor 0 | akce 4 | napětí 3 | pustil bych si znovu 6 ()
Jeden z nejnápaditějších a nejzajímavějších filmů roku 2006 co se Audio-vizuální stránky týče. Příběhová linie temného Animovaného Krimi je místy dost zmatená a chatrná, ale nenudí a má tempo, které nutí diváka napjatě sledovat film, až do úplného konce. Zajímavá hra se světlem a stínem, u které se tvůrci pravděpodobně nechali volně inspirovat u filmu Sin City z předešlého roku. Povedené sci fi s úchvatným comixovým Black & White obrazem. 80 % ()
Pokud existuje v současné době nějaký film, který dokonale pracuje s komiksovou estetikou a dokáže ji navíc vsadit do skutečně filmového scénáře, pak je to právě tahle neonoirová futuristická detektivka. Černobílé provedení jednak vychází z černobílých komiksů provedených perokresbou a americkou retuší, jednak navazuje na klasický černobílý noirový film. Je sice pravda, že příběh není až tak originální, ale přesto poráží většinu komiksových adaptací s naprostým přehledem. Ty hrané obvykle nabízí nějaké hvězdy v hlavních rolích a především velkorysý rozpočet. Renesance je audiovizuální skvost, kde si můžeme vychutnat hru stínů, nejrůznější výtvarné detaily a skutečné charaktery. Navíc rozuzlení je poměrně překvapivé a dobro ani zlo nejsou dopředu jasně identifikovatelné a navíc se v postavách překrývají - což je znakem dobrého příběhu a opravdu dobrého komiksu. Se Sin City mají společný pouze komiksový základ. Jako filmový útvar Renesance Sin City drtivě poráží. Celkový dojem: 90 %. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Renesance bývá často přirovnávána k filmu Sin City - Město hříchu (2005), tvůrci se ale hlásí spíš k filmu Metropolis (1927). (vesper001)
- Projekt byl tak náročný, že kvůli němu vzniklo nové studio se třemi sty supervýkonnými počítači. (Siriuss)
- Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)
Reklama