Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (586)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Uvnitř je film se silným amatérským nádechem. Amatérismus zesiluje i amaterský dabing od Perla Group, se kterým jsem měl to štěstí film vidět. Především vedlejší postavy byly nadabování vskutku komicky. Eliminovat veškerý potenciální strach se tedy povedlo dokonale. Herečky jsou neuvěřitelně ošklivé. Efekty jsou na strasně nízké úrovni. Nicméně tvůrci se ani trošku nebáli ukazovat svoji neobratnost, tudíž jsou všude spousty krve. Tedy trošku předbíhám. Krev se začne objevovat až po totálně nudném úvodu. Nicméně, jakmile se začne objevovat, tak je to celkem milé a vítané. Naprosto exkluzivní je domácí porod v závěru. Film doporučuji zejména všem těhotným maminkám i tatínkům. Pěkné 2*. ()

Ded@M@tes 

všechny recenze uživatele

Z první řady dabing úplně nehorázně trapnej, jak kdyby to dabovali lidi co k tomu přišli poprvé. Za druhé je to nechutný a zase takovouhle blbost nemusím, prostě to šlo hodně mimo můj vkus. Jistý strach z filmu je cítit a neodrazuji od sledování, ale je mnohem povedenějších hororů. S bídou za jednu hvězdu, div jsem se nepřiklonil k odpadu. ( Hodnocení: 1/10 ) ()

Reklama

MISSha 

všechny recenze uživatele

Byla jsem popravdě natěšená na pořádný horor ale konečný výsledek je zcela rozpačitý. Co bych nejprve vyzdvihla, je že si absolutně z ničeho nebere servítky- nekompromisně reálné nebo spíš naturalistické pojetí, masky a stupňující se zlověstné napětí. Co mě naopak zklamalo a docela naštvalo, byly nelogičnosti a přehnanosti v ději a demence hlavní hrdinky. Tenhle hororový subžánr mi nebude asi nikdy blízký,ale tohle byla jedna z mála čistě hororových vyvražďovaček,kterou dokážu nějak ocenit. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Téma krize rodiny a svobodných matek zřejmě nikdy nebylo zpracováno brutálněji. Postava Sarah je klasickým případem dítěte, vyrůstajícího v neúplné rodině (setkáváme se pouze s její matkou, o otci nepadá zmínka) a následně kopírujícího tento model. Pro vyznění příběhu není podstatné, jakým způsobem její přítel zmizí z jejího života; důležitá je fatalita, se kterou k tomu dochází - jako by dětem z nefunkčních rodin bylo předurčeno, že se později v roli rodičů nevyhnutelně ocitnou v totožné situaci. Vzhledem ke zklamání, jakým pro Sarah zjevně její dosavadní rodinný život byl, je logické, že se k vlastní matce staví až odmítavě (odvoz do nemocnice si zařídí raději u kolegy z práce, kterému svěří i klíče od svého domu = chová k němu větší důvěru a pravděpodobně v něm nachází absentujícího otce). Sama má sklony k izolaci, film opět toto žene do extrému a nechává Sarah doma samotnou na Štědrý večer (kdy jindy by měla být rodina pohromadě, ať už jsou vztahy jakékoli), kde jí dělá společnost jen místní policejní patrola. ____ V úvodní scéně na lavičce míří hrdinka fotoaparátem na šťastnou, kompletní rodinku a opakovaně tiskne spoušť. Foťák je v tuto chvíli zbraní/pistolí, skrze kterou si Sarah vybíjí svoji frustraci a zároveň ikonizuje něco, o čem ví, že sama nikdy nebude mít. V průběhu filmu využívá fotoaparátu ještě dvakrát a pokaždé znovu jinak. Nejprve jako detektivní nástroj, nakonec jako baterku. ____ Těhotenství Sarah děsí především na tělesné úrovni; dítě vnímá jako vetřelčí zárodek. Ve chvíli, kdy se ona/její dítě dostává do ohrožení, není jasné, do jaké míry se brání, protože je v nebezpečí i ona sama. Je to ale až fyzická bolest, která aktivuje ochranitelskou, pudovou reakci. ____ Na svého bývalého partnera vzpomíná v čistě erotické rovině; chybí jí mužské fyzično, nikoli postava konkrétního otce. Muž v její fantasii je nahý a nemá tvář, je tedy zaměnitelný. ____ Inside ku své škodě obsahuje i velké množství samoúčelné řezničiny, která vyplňuje valnou většinu snímku. Alespoň že se jedná o vydařený gorefest v artovém stylu. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Vynikající instruktážní video pro nastávající maminky, které se zcela mylně domnívají, že porod bolí! Než se svěřit těm řezníkům v nemocnici, je rozhodně pohodlnější rodit doma. Matka jednak není stresována cizím, anonymním prostředím a navíc empatická a zkušená porodní asistentka nepochybně dokáže individuálním a pečlivým přístupem prvorodičku natolik motivovat, že miminko přijde na svět dříve, než by jste řekli "krejčovské nůžky". Zajisté by se teď dalo sáhodlouze polemizovat o vhodnosti takovéhoto prostředí a to zejména v situaci, kdy se miminko správně neotočí a je nutná chirurgická asistence, nicméně erudovaný domácí porodník si dokáže s takovou situací hravě poradit, a to jen za pomocí běžného kuchyňského vybavení! Doufám, že už se chystá dvojka, která se bude jmenovat Outside a bude stejně citlivě a hravě pojednávat o problematice postnatální péče! ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama