Režie:
Frank A. CappelloScénář:
Frank A. CappelloKamera:
Brandon TrostHudba:
Jeff BealHrají:
Christian Slater, Elisha Cuthbert, William H. Macy, Sascha Knopf, John Gulager, Jamison Jones, Michael DeLuise, Frankie Thorn, Jason Trost, Sewell Whitney (více)Obsahy(2)
Bob Maconel (Christian Slater) nesnáší svou práci. Vyčkává na perfektní den, kdy by mohl se vším skoncovat. V šuplíku má připravenou zbraň a 6 nábojů, které jsou přesně rozpočítány pro své cíle. Ve chvíli kdy se rozhodne jednat ho díky náhodě předběhne jeden z kolegů. Ve snaze zachránit kolegyni (Elisha Cuthbert) pro kterou kulka být určena neměla a v otázce vlastního přežití neváhá. Jeho osud se tak během několika vteřin naprosto změní a rázem se z muže, který toho příliš nenamluví stává hrdina... (-dRaGoN-)
(více)Videa (1)
Recenze (160)
Christian Slater v roli jak ho neznám. Nicméně výborný výkon. Od Franka Cappello jsem neočekával skvělou režii, a stalo se. Film je typickým americkým psychodramatem od kterého divák očekává: "No a jak tedy v americké společnosti žít?". Bohužel, zde rozhodně nedostanete odpověď. Američan nenávidí svoji práci i existenci, své spolupracovníky a svou firmu. Změnit to chce pouze destrukcí. Pak nalezne smysl života v postižené Wanese ale výsledek je pouze šedý. Destrukce pokračuje. ()
Frank A. Cappello natočil vskutku zajímavé psychologické drama, které ovšem hodně záviselo na momentálním výkonu Christiana Slatera. Ten v některých momentech dokázal skvěle ztvárnit duševního (utlačovaného) „mrzáka“, ovšem měl i hodně slabé chvilky. Ostatní mu zrovna dvakrát nepomáhali a Elisha Cuthbert tu měla na můj vkus až moc málo prostoru. Po herecké stránce si však taky nevedla nejhůř. Tvůrce vsadil převážně na šílenost a chaotičnost zápletky, což se mu povedlo tak napůl. Přece jenom to chtělo vypilovat slabší pasáže, které mě dost nudily. Zvláště pak ke konci filmu. Nicméně některé hlášky a situace (viz zvracení v autě, upřímné zkonstatování jak se dělá rychlý kariérní postup…) mě přece jenom přesvědčily, abych tomu dal lepší průměr, tedy 60%. ()
Tak dlouho se prudí kolega, až se tento utrhne a jednoho dne přijde do práce s pistolí. Jenže stejný nápad mělo v téhle podařené firmě víc lidí. Než se Bob Maconel stal vrahem, hrdinou i obětí zároveň, žil běžný život kancelářské krysy, která nenávidí svou práci i spolupracovníky, dokonce i každý čtvereční centimetr a molekulu vzduchu, kterou je s nimi nucen sdílet. Po večerech si povídal s akvarijní rybičkou a určoval kulkám v zásobníku jejich budoucí cíle. Jenže ve chvíli, kdy skutečně stiskl spoušť, všechno se změnilo. Získal postavení, respekt i lásku, ale až na vrcholu zjistil, že jeho vozík nemá brzdy… Není to příjemný film. „Ptáte se, proč jsem to udělal. Ale dali jste mi jinou možnost?“ ()
Keby bolo hovno cukrom srali by sme si do kávy Možno sa pýtate, prečo som, urobil to, čo som urobil. Ale akú ste mi dali možnosť. Ako inak by som mal získať vašu pozornosť? Všetko, čo som chcel, bolo existovať vo vašom svete. Pozoruhodný príbeh jedného melancholického chlapa ktorý si nechá srať na hlavu až sa z toho zblázni ... u mňa musím povedať dosť dobrý film ... akurát tie grcky na prsiach jednej slečny si mohli odpustiť .... ()
Film se tváří jako levné béčkové drama z poloviny devadesátých let, ale herecké výkony a promyšlený příběh ho zařazují do lepší společnosti. Kdyby Christian Slater a Elisha Cuthbert nezahráli tak skvěle, tak by ovšem He Was a Quiet Man zapadl do šedého podprůměru. Díky nim vše funguje - od depresivní psycho atmosféry, až po sociální apel. Nutno dodat, že svou práci odvedla i kamera a hudba, která dokázala jejich výkon ještě podtrhnout. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (5)
- Brandon Trost získal na americkém filmovém festivalu Newport Beach Cenu poroty za nejlepší kameru. (Terva)
- Film byl natočen za 21 dní. (Spidey3)
- Frank A. Cappello získal na filmovém festivalu Jackson Hole cenu Cowboy za nejlepší režii. (Terva)
Reklama