Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 2

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (197)

Petroff 

všechny recenze uživatele

Poloprázdnej film o poloprázdnejch lidech. Hlavní postava je týpek, kterýmu je tak 30 a má IQ podobný hodnoty. Dějově jde o ... sakra, o co tam vlastně šlo ... jo, lidi šňupou koks... pořád, furt, neustále... Přitom ve filmu není jediná věc, která by snad naznačila, kde takhle tupý lidi jsou schopný si na to vydělat .) Teda, ona je to asi právě taková jakože agitka, aby lidi nechodili "do učení na dealera", protože průběžně se sice máte fajn, šňupete si, chlastáte co to dá, snažíte se ukecat děvky na kuřbu bez gumy... a pak stačí aby se posral jeden kšeftík... a jste v hajzlu. Týpek si tu hlavní roli dává hodně dobře, probleskne tu i nějaká ta další postava z prvního dílu... V zásadě nezkurvený pokračování. Konec je blboučkej, ale mě se dost líbilo jeho podání!! ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Platí můj komentář k prvnímu dílu trilogie, s tím rozdílem, že tady je to všechno na ještě trochu intenzivnější výrazové rovině - jakoby poučenější a dospělejší podívaná. Hudba více dominuje a určuje tempo obrazů a herecké akce. Už je tu dost znát Refnův vizuální styl. Jsem zvědav na trojku, resp. na Drive, který se má Pusherovi blížit jak v některých dějových motivech a výběru lokací, tak ve vizualitě. Líbilo se mi, že tu spodinu neheroizuje, k čemuž má hodně podobných filmů dnes nebezepčně blízko, ale nechává všechno tam, kam to patří, tj. na úplném dně morálního hnusu. Závěrečná jízda autobusem je naštěstí jako symbol natolik nejednoznačná, že nelze režiséra obviňovat z nějakého nadržování. ()

Reklama

Happens 

všechny recenze uživatele

Pokračování úspěšného snímku zaměřeného na Tonnyho v podání neskutečného Mikkelsena, kde patriarchálně orientovaný Tonny se snaží uspět v rámci svých možností ve svém kriminálním mikro světě s těžkou závislostí na drogách. Vše eskaluje k finálnímu vzepření se osudu, otázkou je reálnost udržitelnosti. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

V tejto kvalitatívne extra vyrovnanej dánskej trilógii vôbec nemusíte riešiť, či ste videli Daeler 1 alebo Dealer 3...Filmy nie sú dejom previazané, sem-tam sa tu objaví nejaká postava z inej časti, ale v každom filme sledujeme jedného kriminálnika a JEHO príbeh. Všetky ostatné postavy sú skutočne len vedľajšie. Tu dostal senzačný priestor môj obľúbený M. Mikkelsen a sledujeme jeho smolnú cestu od jedného prúseru k druhému. Mikkelsen bol už vtedy extra trieda. Trilógiu Dealer rozhodne nie je med lízať, je to drsný pohľad do sveta kriminálnikov a podsvetia. Najdrsnejší je jednoznačne Dealer 3, ale ani toto nie je film na romantický večer. Každopádne silný zážitok, s Mikkelsenom obzvlášť. 80%. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pusher 2 je oproti jedničke trochu vlažnejší. Svoje plusy však nadobúda inde, teraz sa totiž hrá na rodinnú strunu a pripomína takmer až antickú drámu. Keď som si v 2/3 filmu položil otázku, kam sa za ten čas posunul Tony, zistil som, že v podstate nikde. Po dejovej stránke tu absentuje výrazný konflikt, poriadne sa film rozbehne až v záverečnej tretine, odhalí svoje motívy a dodá predošlým scénam zmysel. No v mafii je rodina veľmi relatívny pojem, ak nie vôbec iba pokrytecký žvást. Tony je stále vôl, ale niekde vnútri sa v ňom možno skrýva charakter. Nakoniec zo všetkých postáv z toho vychádza najlepšie. Znova 70%. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)
  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)

Reklama

Reklama