Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 1

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (176)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Ač je mi to nemilé, musím jít zase po nějaké době proti proudu a nejopěvovanější dánské gangsterce uvalit pouhopouhý průměr, protože mě příběh balkánského mafiosa Mila příliš neuhranul. To mě mnohem více bavil i první příběh, kde jsem sympatizoval s Kimem Bodniou. Zlatko Burić ve mně nezanechal jediný impuls k tomu, abych na jeho sólo cestu brzo nezapomněl. [viděno v Edisonline 9.7.2023] ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Epilog dánské kmotrovské trilogie se věnuje té nejnesympatičtější postavě ze všech, a to gangsterskýmu bossovi, Milovi, který byl v prvních dvou dílech (stejně v jedničce Tonny) vedlejší postavou. Refn kupodivu opět překvapuje naprosto přirozeným vtažením do vykreslení postavy srbského drogového barona, jenž připomíná něco mezi dnes již zesnulým podnikatelem Peterem Kovarčíkem a producentem Františkem Janečkem, a ukazuje nám jeho druhou (rodinnou) tvář. A právě scény, kdy se na Milovy projevují pohnutky svědomí, jsou těmi nejlepšími momenty filmu. Závěrečná jatka (doslova) jsou jen třešničkou na dortě Refnovy bezskrupulózní série. Série, která je protipólem současného rozmělněného sebeadorujícího Refna, který má hlavu zaraženou pěkně hluboko ve svý vlastní prdeli. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vrchol. V tom smyslu, že se tu všechny dílčí motivy předchozí dvou dílů spojují do neskutečně silného a filmařsky nekompromisního celku, který svinstva dosud tušená přesouvá divákovi na oči s řeznickou zjevností. Burič byl generátorem charismatu už v předchozích Pusherech, tady si ale vysloveně vychutnal kontrapunkt uzvařených seveřanů. Jeho Milo v sobě má onu srbskou teatrálnost, horkokrevnost a bezprostřednost, i punc nedotknutelného kmotra – o to bolestivější je jeho pád do jámy osamění. Trestem nejvyšším v sérii Pusher nejsou kulky nebo kudly, ale bezmocná samota a izolace. Trojka v tomto ohledu dochází nejdál, má nejvýraznější vnitřní "oblouk" při konstrukci hlavní postavy a závěr mistrovsky nehnutý a přitom křičící titulní pocit celé trilogie. Moderní Kmotr-feťák zablácené kodaňské periférie. Nic menšího Refnova trilogie není. ()

Jello Biafra 

všechny recenze uživatele

Záverečný diel dánskej trilógie privádza späť na scénu srbského drogového bossa Mila z prvého dielu. Časy sa zmenili a Milo už nie je tým, kto mal pod palcom drogový biznis v Kodani. Snaží sa ho vyšachovať albánska konkurencia. Lenže Milo sa len tak nenechá. Tretí diel je o poznanie brutálnejší než boli prvé dva a jeho zápletka sa točí opäť okolo nevydareného kšeftu s drogami - tentoraz sú to lentilky vymenené za extázu. Dotyčná brutalita príde na záver a práve záverečnou "zabíjačkou", ktorú si režisér mohol odpustiť, sa film zhodí na obyčajný priemer. Dusná atmosféra však zostáva. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pusher funguje najlepšie komplexne ako trilógia. Samostatný tretí diel by bez tých predchádzajúcich bol trochu vytrhnutý z kontextu. Síce som sa po Tonyho dvojke tešil na jeho pokračovanie, ale spätne musím uznať, že takéto rovnomerné rozloženie síl na jednotlivé postavy robí z Pushera celkom výnimočnú trilógiu. Možno pre množstvo fanúšikov je jej tretia časť vrcholom, pre mňa je Milo predsa len taký hulvát, že tí dvaja idioti a ich smiešne pozérstvo ma bavili viac. Trojka je najsmutnejším a najnekompromisnejším dielom, ale mne vo všetkých chýbal trochu silnejší príbeh a menšia stávka na náhody. Na druhú stranu život takéhoto typu ľudí o nepredvídateľných náhodách, prameniacich z ich podrazov a nefér hry, bude. Znova 70% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Lidé na protidrogových setkání byli skuteční narkomani. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama