Reklama

Reklama

La casa sperduta nel parco

  • USA House on the Edge of the Park (více)

Obsahy(1)

Dvojica mladíkov prichádza do New Yorku na stretávku z výšky. S pokazeným autom zájdu do servisu, kde sa na nich nalepí jeho majiteľ s kamarátom, opravárom. Na vysokoškolský večierok nakoniec prichádzajú štyri indivíduá, z ktorých dve majú sotva základnú školu a jedno z nich je sexuálny sadista s britvou vo vačku. Thriller od tvorcovského týmu filmu CANNIBAL HOLOCAUST. (POMO)

(více)

Recenze (28)

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Deodato tentokrát nepřekvapil a to jest myšleno v tom lepším smyslu. Očekával jsem Násilí, Krev a Znechucení a toho se mi v určité míře dostalo. David Hess představující slizkého zvrácence nezklamal a jeho obličej zajistil filmu asi nejvíce bodů, jelikož ten člověk působí, jako docela seriozní úchyl a pivo bych si snim asi nedal. Ostatní postavy jsou víceméně taktéž docela sympatickou sestavou. I přes řečená pozitiva La Casa sperduta nel parco mnoho hluchých míst a scén, které by jistě bylo možné přiostřit a vyzdvihnout tak film z průměru žánru. Je sice pravda, že podobný snímek má dějovou linii jen jako vatu mezi brutalitami, ale i tak nedokázal uržet mou pozornost tak, jak bych si představoval. Hudebně opět velmi zajímavý a v kontextu dosti úchylně působíci Riz Ortolani, soudtrack bych si však bez filmu neposlechl, narozdíl od vynikajících Kanibalů. Pokud bych měl ještě na popud ostatních zdejších komentářů porovnat s debutem Wese Cravena, daří se mi to jen ve velmi omezené míře, ale Last House on the Left by asi získal mírně navrch. Hodnocení je velmi na hranici a dost možná se ještě rozleží, prozatím však zůstane to vyšší. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Deodatovo ryze čistý exploitation, tentokrát horroru na míle vzdálený. Kupa psychického teroru, čtyři bobři, osmero koziček a jejich půvabné majitelky, a nakonec i trocha krve. S explicitním násilím se to ale nepřehání, tady jde hlavně o sehrané duo hlavních záporáků. David Hess je ďábel, o tom žádná. Role podobně narušených (leckdy i svým zvrhlým způsobem sympatických) grázlů mu jdou samy a on se v nich vskutku vyžívá, jeho mučení krásných dívek je pak mnohdy zábavnější, než samotná odplata jeho obětí. A pak je tu Giovanni L. Radice, kterého budete určitě znát třeba z Fulciho geniálního Pátera Thomase, kde si nechal provrtat lebku. Tady hraje Hessova lehce ovladatelného kamaráda, a přesto, že je malinko v jeho stínu, i tak tu má své silné momenty jako ten při hraní pokeru. Připomínám, že film je pouze pro okrajové publikum. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Ach bože, zlatý Hitchcock. Ako thriller je to absolútne nemožné, nudné, so špatnými hercami, nenápaditým a kŕčovitým scenárom a s nulovou vizuálnou štýlovosťou (ach bože, zlatý Argento). Ale to sa od talianskeho brak-makera Deodata dalo čakať. Čo ma však prekvapilo viacej, film je skutočne len thrillerom a je v ňom minimum krvy, žiadne znásilnenie a miesto príjemne špatného pocitu, aký mi navodil CANNIBAL HOLOCAUST, som sa pri ňom akurát nehorázne nudil. Britva hlavného úchyláka síce preskúma všetky krivky kompletného dámskeho osadenstva baráku, ale nikdy k ničomu nedôjde. A tá "prekvapivá" záverečná pointa... ach bože! ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo pro mne neuvěřitelné překvapení, a to v dobrém slova smyslu!! Film jsem dlouho odkládal (ovlivněn samozřejmě komentáři k filmu a hodnocením), ale o to větší nadšení mne při jeho sledování postihlo. Tohle je naprosto čistý explotation. Nejedná se o thriller, giallo, drama ani krimi. Pokud si někdo zamění tento film s těmito žánry, ničeho příznivého se nedočká. Deodato, vykradač a buřič, zde jasně reaguje na Cravenův průkopnický a maximálně šokující Last House on the Left (1972), do hlavní role obsazuje Davida Hesse, který hrál hlavního šmejda i v Cravenově díle a Hess rozjíždí od začátku filmu takový explotation terror, že člověk jen s těží chvílemi lapá po dechu ... Zákeřný, nevypočitatelný, úchylný maniak, kterého zde Hess hraje je se svým potrhlým kamarádem v jejich autodílně zkontaktován mladými lidmi, kteří jedou na privátní párty. Tak trochu se vnutí po opravě auta na párty, kde Hess brzy rozjíždí psychický a fyzický teror a násilí. Polovina z osazenstva jsou opravdu krásné mladé dívky, takže násilí a teror je zejména sexuálního charakteru. Ale i mužská část osazenstva dostane od Hesse pěkně zabrat ... Musí se uznat, že celý film utáhl jeden člověk a to právě Hess, jeho herecký výkon je excelentním koncertem! Mix pozorného galantního mladíka s brutálním násilníkem a vrahem je opravdu šílený ... Herecké výkony ostatních herců jsou na první pohled prkenné a jakoby nezúčastněné ... ovšem nenechte se zmást, ve finále jejich prkennost možná pochopíte ... Deodato se jednoznačně (opět ...) nebál nahoty a detailních záběrů na nahá ženská těla, takže si šmírácké oko diváka příjde opravdu na své (chvílemi jsem přemýšlel, jestli by se k typu žánru nehodil také dát žánr "erotický"). Hess neustále napadá, svléká, zneužívá, ponižuje, mlátí, řeže břitvou, ponižuje a ztrapňuje všechny dívky v domě a jeho násilí a frenetický zápal do těchto činností se ve finále stále stupňuje ... Po náhodném příchodu mladičké krásné dlouhovlasé blondýnky do domu jsem cítil i já, otrlý divák, že jde opravdu do tuhého ... Ale pak příjde konec a pro mne osobně EXCELNTNÍ pointa, která mne absolutně dostala!! (přitom jako bych ji někde v nevědomí pořád tušil). Čistý explotation horror s excelentní závěrečnou pointou, to se hned tak nevidí. Opravdu skvělé Deodato!! Beru zpět, že jsem někdy někde napsal, že ten chlap je špatný režisér. Viděl jsem od něj již tři filmy, kterým dávám plné hodnocení a tento je rozhodně jedním z nich. Jeden z nejlepších explotation horrorů, jaké jsem vůbec kdy viděl. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Kdo má rád exploitation "rape and revenge" klasiku "Last House On The Left", oblíbí si jistě i tento efektní, ale v našich končinách stále málo známý sadistický exploiter nebo také shocksploitation od taliánského režiséra Deodata. Film se svému staršímu bratříčkovi sice nevyrovná, ale hraje tu opět David Hess, a to je vždy záruka kvality a výtečné podívané, ten se pro psychopaty nejrůznějšího ražení přímo narodil, jen si vzpomeňme třeba na Adama z brilantního poliziesca "Autostop rosso sangue". Film měl dobré vedení, neohrožený styl, silnou vizuální stránku, přesvědčivé výkony (nebyl tu jen Hess, zaujala mě smyslná Lorraine De Selle, opět nahá v jedné lechtivé scéně, kdy svedla Radiceho) dvou hlavních povahově zcela odlišných násilníků. Alex (Hess) je vyloženě sadista, jeho mladší kolega Ricky (Radice) je nečekaně soucitný, nerozhodný a spíše pod vlivem nejen tím Alexovým. Dá se říct, že Hess Radiceho dokonale zastínil nejen po filmové stránce. Film je patřičně napínavý s překvapivými momenty různého druhu násilí, psychického a fyzického druhu mučení. Neuvěřitelně mě bral Ortolaniho magický zvukový doprovod s lahodnou ústřední melodií "Cindy" a samotný revenge konec už byl jen třešničkou na dortu, zvláště třeba ta zpomalená sekvence pádu do bazénu, ale bylo tu toho víc. Nakonec bych jen dodal, že u scény s tou vytaženou pistolí ze šuplíku by se dalo přece jen zaspekulovat, proč ji už nevytáhli dřív, to nevěděli, že ji tam mají? Nebo se k ní prostě jen nedostali, nebyla vhodná příležitost? Jasně, režisér to tak nechtěl, nehodilo se mu to do krámu. Dále jsme byli svědky nevídaného jevu a sice toho, že sami trýznitelé, ač řádili opravdu pěkně, tak nakonec v odplatě je snad sami překonali jejich hostitelé svou násilnou odplatou! Ale to tak už bývá. Zase přece jenom oni za celý film nikoho nezabili (jejich sexuální a násilné hrátky nebyly ani tak krvavé a zhýralé ve srovnání s kultovním bratříčkem, a to především vůči ženám), přišli se jen pobavit, i když po svém, samozřejmě na náklady zazobaných prominentních fracků. Suma-sumárum fanoušek Deodata čekal přece jen asi trochu víc, zvláště pak po filmech jakými byly "Ultimo mondo cannibale" a "Cannibal Holocaust". Pro všechny ostatní, není to vyloženě špatný film, určitě stojí za pozornost a milovníci násilné exploitace, kteří jsou i značně shovívaví by jej neměli rozhodně minout.. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (9)

  • David Hess přepsal většinu dialogů své postavy. (Chatterer)
  • Tvůrci filmu chtěli Davida Hesse ve filmu za každou cenu, nabídli mu proto polovinu filmových práv. (Chatterer)
  • Film byl ve Velké Británii roku 1981 umístěn na seznam tzv. "videonasties" filmů, tedy filmů zakázaných promítat a produkovat z důvodu zobrazování násilí, brutality, nahoty, sexu apod. (Chatterer)

Reklama

Reklama