Obsahy(1)
O divadle Paravan, Rokoko a Na zábradlí, patřících do tzv. seskupení divadla malých forem. Paravan bylo pražské divadlo, jež vzniklo v roce 1959 a zaniklo v roce 1965. Charakterizovat ho jde jako literární kabaret kombinovaný s dobovou divadelní revue s důrazem na satiru, parodii, persifláž, recesistický až absurdní humor. Rokoko je pražská divadelní scéna, která se nalézá v Pasáži Rokoko na Václavském náměstí. Divadlo Na zábradlí je jedno z nejznámějších menších divadel v Praze. Bylo založeno roku 1958. Během jeho existence se zde vystřídalo mnoho i v zahraničí známých ředitelů divadla, režisérů a herců. Divadlo bylo přičítáno k avantgardě československé kultury. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (6)
Tento film ukazuje začátky nových malých divadel mimo jiné i Semaforu. ()
Noční život, mladí se baví a…3 divadelní spolky si dělají reklamu. Přičemž mě více zaujalo jenom představení Divadla Na Zábradlí, které nabídlo několik vcelku chytlavých písniček. Minimálně vtipné a zajímavé. Slabší 3*. ()
Tehdy bych do malých forem nechodila, ani kdyby mi za to Ljuba platila. A to v této době patřila mezi to menší zlo. ()
Je zde cítit duch doby, ale je too milé. Založené hlavně na písničkách pro mladé - dnes bychom řekli pro seniory. Některé vtipy byly platné jen ve své době jako "dal jsem si českou zmrzlinu. Není nejhorší, ale italská je lepší. A pak tu s mickled picles". Pobavil mě jediný vtip "Lidé si nemohou vždy říkat, co si myslí. Zkuste se naklonit nad kočárek a říct "Ježíš Marjá, to je ošklivý dítě, s kým to máte? .Tehdy měli ženy první dítě v 21 letech, druhé v 25 a měly hotovo. Kdo měl třetí, bylo na něj pohlíženo jako na sociální případ. Ročně se počalo 300 tisíc dětí, 200 tisíc porodilo a 100 tisíc bylo potratů. Dnes je počato ročně 120 tisíc dětí počato, 100 se narodí a 20tisíc potratů- 80 tisíc každý rok chybí, proto jsme schopni přijímat cizince aniž by Praha 30 let rakovinotvorně bujela a bobtnala jako všechna další města ve světě. .V kanceláři typ "open space" je z padesáti žen čtyřicet z různých důvodů neplodných. Z tohoto dobového úhlu pohledu je třeba se dívat na tento vtip apod. ()
Každému nemusí sedět poetika jednotlivých zde uvedených divadel - a ta se od sebe dost lišila /Pickův Paravan byl literární a přehánějící v akcentu - zvlášť patrné u Ladislava Mrkvičky schazujícího z piedestalu budovatelské reportáže, Rokoko paraelou dobové televizní zábavy včetně budoucího pendlování k propojení s tehdejší pop music, Zábradlí předstupněm Semaforu hlavně v mimografii L. Fialky, L. Hermanová je v kramářských písní a žižkovském folkloru tak trochu mimo čas, ale bez ní by malá divadla nebyla/ - ale atmosféru jak publika, tak tehdejší noční Prahy přenáší dokonale. ()
Námět:Svitáček Fajná doba, doba nadechování ke svobodě... Hermanová s prvorepublikovými odrhovačkami tam neměla co dělat... ()