Režie:
William A. SeiterKamera:
Ted TetzlaffHudba:
Leigh HarlineHrají:
Fred Astaire, Rita Hayworth, Adolphe Menjou, Leslie Brooks, Larry Parks, Adele Mara, Barbara Brown, Douglas Leavitt, Xavier Cugat, Dave Willock, Barry Norton (více)Obsahy(1)
Boháč Eduardo Acuňa (Adolphe Menjou) má čtyři dcery. Nejstarší se právě vdává a po ní je podle tradice na řadě Maria (Rita Hayworth). Ta však o nápadníky nemá zájem. Zatímco její dvě mladší sestry Cecy (Leslie Brooks) a Lita (Adele Mara) by se vdávaly hned. Otec si proto vymyslí neznámého ctitele, který jí posílá zamilované dopisy a květiny. Jednou pošle jako poslíčka nezaměstnaného tanečníka Roberta Davise (Fred Astaire) a Maria v domění, že je to její ctitel, se do něj zamiluje. (janejudyjune)
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Muzikál? Ale kdeže. 3 společná taneční čísla hlavních hereckých hvězd (jednoznačně se jedná o vrcholy filmu), to je prostě málo. Zbytek děje totiž nabízí nablblou, chvílemi i dost prkennou limonádu, která mě absolutně ničím nezaujala. Rita je sice Rita, ale ani pohled na ní sám o sobě film neutáhne. Ale tančí božsky. 4/10 ()
Rita je fajn, ale ani ona prostě nezamaskuje, že ten scénář je pitomá srágora.. Oproti svěží a dodnes plně funkční Cove girl (1944) je tohle tuctová, dobová křeč. Písničky jsou ucajdané.. Když Rita a Fred spolu tančí, je znát, že jsou konečně uvolnění a oba dělají co je baví, ale i ty taneční čísla jsou vlastně na jedno brdo ( zase v kontrastu s nápaditou a rozmanitou Cover girl). ()
Miluji tyhle filmy, kde po parketu pluje Fred a nádherná Rita (jindy Ginger) v nádherných šatech, kde se tají dech a kdyby to šlo, tak bych Freda požádala o tanec a vznášela se v oblacích jako ni dva. Filmy, kde přes různé intriky dojde většinou k naplnění toho nejkrásnějšího, co si každý člověk na světě přeje a proto mám pro tyhle filmy slabost.....jsou to krásné pohádky pro dospělé. ()
S Fredem Astairem je to těžké... Jeho filmy jsou vesměs zaměnitelné a snadno zapomenete po měsíci, o čemže to byly. Na druhé straně ale stojí jeho nezdolný šarm, komický talent a fantastické taneční kreace, nad kterými lze žasnout pokaždé znovu. Rita je samozřejmě zdatná sekundantka (stejně jako v You'll never get rich) a člověk by se na ni vydržel koukat celé dny, i když přiznávám, že mi víc konvenují její emancipovanější, noirově laděné role (Gilda!). You were never lovelier se z astairovského průměru nevymyká. Tanec je božský, skvěle nasnímaný (to rámování upomíná na zlatý hollywoodský standard), pár povedených slovních vtipů nechybí, romantická zápletka je tuctová a jak se patří přeslazená (v tom ohledu dostává Ritina role dost na frak). Co překvapí, jsou odvážné róby, v nichž Hayworthová předvádí svá taneční čísla. Z toho, jak se jí nadzvedává sukně, musel nejednomu cenzorovi upadnout monokl. ()
Povídá se, že Fred Astaire a Rita Hayworthová zkoušeli poblíž pohřebního ústavu u hřbitova, když šlo pohřební procesí, museli zkoušení přerušit. V hypoterické souvislosti mohla být premiera filmu ve chvíli, kdy američtí vojáci bojovali na Guadalcanalu. Jak to jde dohromady sám nevím, ale moc se mi to nelíbí. Ostatně: rozevlátý, opičácky nakročený, končetinami šermující Fred Astaire nebude nic pro milovníka flamenca. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (5)
- Nie všetky scény sa podarili, takže strihači vyradili napríklad tanečné scény na titulnú pieseň "You Were Never Lovelier." Nedostalo sa ani na skladbu "On The Beam," napísanú špeciálne pre film. (classic)
- Rita Hayworthová měla ze všech svých filmů tento nejraději. (Babous)
Reklama