Reklama

Reklama

Lidé opustili Zemi před 700 lety a přesunuli se flotilu obřích plně automatizovaných hvězdoletů. Ze Země se stalo jedno velké smetiště a uklízecí roboti, kteří ji měli dát znovu do pořádku, přestali dávno fungovat. Zůstal jen poslední z nich, VALL-I. Ten každý den ráno navlékne housenkové pásy, nabije si sluneční články a se svým kamarádem švábem se vydává do práce. Osamělost, sbírání všemožných lidských předmětů, a hlavně koukání na videokazetu s muzikálem Hello Dolly! ho postupně proměnily v citově uvažujícího tvora, který touží po lásce. VALL-I jednoho dne objeví mezi smetím výhonek rašící zelené rostliny. Tentýž den zažije i další nečekanou událost, setkává se s robotkou Evou, která byla vyslána z hvězdoletu Axiom zjistit, zda je planeta obyvatelná. VALL-I pozve Evu do svého příbytku a ukáže jí všechny své poklady, včetně zelené rostlinky. K jeho úžasu mu Eva rostlinu sebere a vypne se. Čeká pouze, až bude přepravena zpět na Axiom. Když pro ni dorazí raketa, zamilovaný VALL-I ji odmítá opustit. (TV Nova)

(více)

Videa (22)

Trailer 2

Recenze (1 550)

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Pixar se možná překonal v animacích, ale srovnávat WALL-E s Ratatouille je absolutně zcestné. Jestliže příběh o krysákovi, který chtěl vařit je takřka bez chyby, vtipný, svižný příběh; WALL-E je totální nuda. Stačilo by pár minut a byl by to velmi zdatný kraťas. Ale hodina a půl ekologicky smýšlejícího robota, který popojíždí sem a tam a dialog prakticky žádný, je strašně ubíjející. Někdo před spaním počítá ovečky, někdo čumí na WALL-E. Chrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Pixar zase válí, opět perfektní a nádherný animace, prostředí, stíny, barvy, osvětlení, prostě úplně všechno a ještě víc to posléze vynikne, když se děj přesune na kosmickou loď. Nicméně tentokrát to trochu ztrácí příběhově, sice je děj velice milej, taktéž postavy, ale nic novýho to nepřináší, ale ono to ve výsledku nakonec ani nijak nevadí. Pixar se svým Wall-E jsou opět daleko přede všemi konkurenty a jen tak někdo je z trůnu nejlepších animáků asi nesesadí. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Klíčová otázka: Je-li VALL-I filmem konzumním, orientovaným na vyžraného západního diváka (yuppíci po zhlédnutí vytúrujou neonový káry a sešikujou se před McDonaldem), jak muže mít tu drzost a kritizovat konzumní styl života vedoucí ke zdevastované planetě a k obezitě? Tahle ideologie se na první pohled zdá v pořádku. Jako by film cíleně útočil na své vlastní obecenstvo a snažil se ho poučit. Jenže pravda je někde jinde. Ve skutečnosti Pixaři vmanévrovávají diváka do předem utkaného symbiotického systému kalkulu a farizejství, kde filmař není o nic lepší než divák, a stejně to platí i obráceně, přičemž Bursíkovi se oba dva smějí leda tak pod knírek. ____ Celému filmu předchází pětiminutový a odlehčený kraťas z Pixarlandu o rozmíšce kouzelníka a králičího familiára. Jaký to má důvod? Za prvý je třeba odvrátit poučku, která tvrdí, že nezaujme-li film diváka do prvních deset minut, nezaujme ho vůbec. A za druhý kouzlení v tom kraťasu nemá co do věrohodnosti daleko k realitě, přestože se nacházíme v animaci, tedy ve fiktivním meta-světě ještě za filmem. VALL-I přebírá metody hraného filmu, aby se vyhnul nesrozumitelnosti. Animace tedy neznamená popření všech zákonů a zavádění evolučních postulátů. I proto se nedočkáme ve VALL-I jediné transfokace, jevu, který zpřítomňuje kameru a vytrhává diváka. Předměty a postavy zde tudíž zbíhají a vzdalují se od kamery a ona na ně trpělivě čeká, ne obráceně. Kamera ve VALL-I udivuje jistě mnohokrát sama sebe, když zjišťuje za pochodu, že slouží jako pozorovatel, ne jako zachycovatel, a hrdiny následuje jen zřídkakdy. VALL-I nemíní podvracet dohodnutou fikci, naopak sám sebe označuje za G-rated crowd-pleaser, chce zaujmout všechny, vydělat peníze a předně chce vyprávět velký, „anti-lyotardovský“ příběh a legitimizovat nejrůznější společenské činnosti a dát jim celkový smysl. Je proto neomluvitelný podvod na divákovi, když se robot VALL učí s hasícím přístrojem a hraje chaplinovský ping pong, jako by ty předměty viděl poprvé v životě... když by je měl dávno znát z garbage-pyramid, které desítky let hromadí. ____ VALL-I není dramatem děje, ale dramatem okamžiku. Scénu komponuje vždy od detailu k celku a zpátky k detailu. Pokud se přece jen pokouší o zásadní twisty a dramatický oblouky (viz kubánská revoluce ve ¾ filmu), nemůže najít klenební svorník a událostem schází jak motivace, tak nenucená spontánnost. Nedominuje zde text nad obrazem, jako u telenovel, protože Pixaři sebevědomě, a nakonec i oprávněně, předpokládají, že u VALL-I prádlo nikdo žehlit nebude. ____ Enviromentální čtení filmu donutilo přehodnotit filmovou TOPku nejen aktivistu Al Gorea, rodáka z Washingtonu, ale všimli si toho i odborníci přes fokalizaci (vypravěčská finesa zostřující hledisko té které postavy). Zatímco tedy Eve (Expert vegetační evaluace = neboli rostlinářský odborník) trpí klausovským prizmatem, tudíž se jí dostává výhradně fokalizace vnější a neznáme její myšlenky, na Vallovi participuje vypravěč mnohem častěji a poskytuje nám o něm řadu indiskrétních informací a vodítek. ____ Režisér a scénárista Andrew Stanton není zdaleka první, koho sledování běžných životních situací dovádí k soudům nad okolní společností, avšak do svých filmů to promítá s takovou průzračností, že nezbývá než s ním od první minuty (nikoliv však bezvýhradně) souhlasit. Jenže tady se vyskytl majoritní problém v nemožnosti odstředit myšlení od propagandistické rétoriky celého filmu, která se tváří děsně dekonstruktivně tím, jak rezignuje na jednotný smysl a zdůrazňuje pluralismus (už jen v tom smyslu, jak chce mermomocí infiltrovat kina po celém světě), ovšem de facto jen nepřesně parafrázuje Derridu ve smyslu kritického přezkoumání naší kulturní pansofie a výchozích pojmů (právě proto, že tyto pojmy visí nad propastí nepřezkoumané kultury, tudíž ani VALL nechápe, k čemu je Rubikova kostka a kam zařadit vidličku). ____ Je tedy nutno volat do Vatikánu, že je třeba uznat další zázrak? Není. Když na tyhle věci máte oko, vidíte, ze animák VALL-I není stoprocentně atraktivní, ani revoluční. Nakonec všemožnými citacemi a vsuvkami dává VALL-I najevo, že před klasikou se je třeba shýbat (Kubrickovi se jen uctivě přibližuje) a že autonomní klasikou vlastně ani být nechce. () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak nastesti to nebyla takova picovina, jak jsem se obaval, ale zase to neni ani zadna velka pecka. Pribeh je totiz dost jednoduchej, sice jsou tu fajn napady jako liny lidi, planeta plna odpadku a podobne, ale co si budem povidat, je to jen patnactiminutova groteska o dovadeni dvou robotu roztazena na 90 minut. Coz by zas tak nevadilo, obcas je to vtipny a oba roboti jsou sympaticky. Jenze problem je, ze obcas je nejakej gag zbytecne natazenej a pak to pusobi lehce stereotypne a obcas by to fakt chtelo, aby nekdo promluvil. Jinak co se tyce ozvuceni, k tomu vyhrady nemam, ale tentokrat me moc nebrala animace, skoro mi to prislo jako krok zpet po perfektni animaci v Ratatouille. Samozrejme se najdou vyjimky, vesmir a Slunce jsou udelany perfektne, ale pak tu jsou taky vyjimky na druhou stranu, lidi jsou udelany naprosto priserne a silene odflakly, jak kdyby se nemohli rozhodnout, jesli z nich udelaj karikatury nebo je udelaj realisticky a vysledek jsou stovky stejnejch sisek. Celkove jsem sice necekal, ze se budu docela slusne bavit u prihod pipajici robota, takze v tom me film mile prekvapil, ale na druhou stranu, Pixar ma daleko na vic. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Už behom pár sekúnd som videl, ako dávam tomuto filmu plné hodnotenie. Je až neskutočné, ako ma dokázal strhnúť a rozcítiť. 'WALL-E' vo mne vyvolal pocity malého dieťaťa, pocit infantilnosti a krásnej úprimnosti, ktorú som dlho nepocítil pri žiadnom filme. Nápad strieda nápad, občas sa nájde skvelý, poctou precítený odkaz na klasické filmy. Originalita v každej scéne maximálna, ani chvíľu som nezapochyboval o tom, že film nabúra moju animačnú topku, v závere nakukol dokonca na jej vrchol. Záver je totiž dokonalý, dobrodružný, úsmevný a vynahrádza vtipné momenty, ktoré v úvodných pasážach trošku chýbajú, čo som však postrehol až dodatočne, pretože toto magické kovové stvorenie na seba v momente strhlo všetku pozornosť a ja som sa už len rozplýval. Jedným z faktov, ktoré určite prispeli k môjmu chutnému vnímaniu tohto robotického anjela je, že film 'Short Circuit' patrí k mojim nostalgickým filmovým úchylkám. A myslím, že tohto robota si k ním určite pridám. Disney/Pixar, ďakujem za božský zážitok! 100%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (65)

  • Výtvarný umělec Derek Thompson vytvořil pro produkční práce neuvěřitelných 125 tisíc nákresů, přičemž obvykle postačí 50-70 tisíc. (Dlee)
  • Každého z robotů autoři navrhli specificky podle funkce, kterou měl vykonávat a když ho animovali a vytvářeli mu osobnost, snažili se držet těchto funkčních omezení. (Rodriguez)
  • Pracovní název filmu byl „Trash Planet“. (Ruuzha)

Související novinky

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

25.05.2011

Kdybyste z nějakého bizarního důvodu zkombinovali Já, legenda a Vall-I, dostali byste Oblivion. Ve vzdálené budoucnosti je Země zdevastovaná a lidstvo žije v oblacích. Na povrchu už pracují jen… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Reklama

Reklama