Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdinou dodnes svěží filmové komedie Zdeňka Podskalského z roku 1959 je svobodný muž v nejlepších letech, úspěšný lékař a vědec, kolegy trochu zlomyslně přezdívaný doktor Faust. Zahleděný do své práce si nevšímá zájmu žen o svou osobu, nevidí úpornou snahu černovlasé ctitelky získat jeho přízeň. Psychické vyčerpání, shoda náhod a narážky na faustovskou minulost jeho pracovny jej dostanou až na pokraj zhroucení. Všude kolem sebe vidí ne mladou a žádostivou dívku, ale prohnanou Mefistofelu s jediným cílem – získat právo na jeho duši. S Mefistofelou se vydá na tajný výlet… (Česká televize)

(více)

Recenze (125)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Spočiatku to vyzeralo na mysterióznu romantiku plnú temnej, ale príjemnej atmosféry, perfektne sa hodiacu na jesenný sychravý večer. Neskôr sa z toho čoraz viac stávala bláznivá letná komédia, ale našťastie ten záver tú romantiku zachránil. Horníček a Hlaváčová sú takmer dokonalý pár a osobne ma teda táto dvojica zaujala viac ako Brodský so Sovákom a ich prínos vo forme zdravého sedliackeho humoru. Nakoniec ale Kam čert nemúže nepôsobí až tak neucelene, ako opisujem, len mi vac sadla tá pôvodná poloha, s ktorou film začal. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Já ten film mám prostě rád, myslím, že Zdeněk Podskalský tady a v Bílé paní dosáhl svých vrcholů, jinak jeho spíše kabaretní TV tvorbu moc nemiluji. Nicméně tyto dvě řekl bych hradní a mírně strašidelné příběhy vyhovují jeho stylu a režijně zvládl dobře vybrané herce výborně. Miroslav Horníček tady i v Smrti za oponou, kde hrál asi taky hlavní postavu, je sice pořád více Miroslavem Horníčkem než lékařem, stejně tak tam je to více MH než detektiv. Sovák s Brodským jsou v obou vynikající, Rudolf Hrušínský je v Bílé paní ještě lepší, ale dá se. A debutující Jana Hlaváčová je pro mne tím, co převažuje poslední  hvězdičku, protože Ireny Kačírkové je tam málo a Jiřiny Bohdalové - pro mne osobně je tam příliš.  Kdežto mladá dvacítka JH je k nakousnutí.  Tohle je prostě čistá situační komedie s hezkými hláškami - vždycky jsi říkal, že si mne nikdo normální nevezme, společenská kritika se nekoná, ale jako romkom mi to vyhovuje. A Pernštejn je krásný hrad. Zajímavé je, že o dva roky později natočená Spadla z měsíce je daleko budovatelštější, než tohle, opět jsou tam skvělí Brodský se Sovákem, ale ač je to natočeno v šedesátých letech, tak jsou to vyprávěním léta padesátá. Čím to je? ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Jak se na scéně objeví Jiří Sovák, Vlastimil Brodský a Rudolf Hrušínský, začíná uragán! Jana Hlaváčová ve své první filmové roli ihned zazářila. Miroslav Horníček mě nikdy moc nebral, ale jako dr. Faust mě vyloženě bavil, podobně jako v Písařích. Skvělá, tak trochu netradiční komedie z konce padesátých let, Podkalského režie se nezapře. Moc příjemný film, jehož duší je inteligentní humor s mysteriózním nádechem. Jako vysoce kvalitní koření posloužila Liškova hudba. ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Výborná komédia. Hoci začiatok je skutočne dramaticky mefistofelovský po návšteve hradu sa schizofrénia rozplýva v záplave roztopašných situácií končiacich psychickým zrútením psychiatra. Jana Hlaváčová je roztomilá čertica, ktorá zvláda všetky polohy svojej diabolskej úlohy. Miroslav Horníček svojimi cholerickým scénami dokonale predvádza Faustovské rozpoltenie. Jiří Sovák, Vlastimil Brodský sú starí komici, ktorí ako duo nič nepokazia. ()

lemonova 

všechny recenze uživatele

Dokonalá a rozkošná Jana Hlaváčová. Škoda, že sa film žánrovo príliš lacno zlomil na "venkovskou veselohru." Ona totiž dodala príbehu správnu dávku šmrncu aj záhady. Zvyšné herecké osadenstvo tiež skvelé, ale práve prítomnosť týchto postavičiek rozbila tú faustovskú atmosféru. Aj tak však ide o podarený film. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (14)

  • Natáčelo se v Praze a na hradě Pernštejn. Filmová obec pod hradem Pernštejn se točila na dvou místech, ve Zbudově a Petroupci (obě obce od sebe dělí 120 kilometrů). (M.B)
  • Scéna na nádraží (příjezd vlakem z Prahy) a následující scéna (půlroční rozhovor hlavních postav v sedě na schodech) se natáčely v jihočeských Vodňanech. (Empatic)
  • Při výpadku proudu při přednášce používá Mefistofela (Jana Hlaváčová) mechanickou svítilnu, která dodávala proud do žárovky opakovaným mačkáním páčky. Charakteristický zvuk svítilny skladatel Zdeněk Liška zesílil a udělal z něj magický. (sator)

Reklama

Reklama