Režie:
Barbara LeibovitzKamera:
Nicholas BlairObsahy(1)
Fascinující dokumentární portrét zachycuje osobnost legendární americké fotografky Annie Leibovitzové, která proslavila skupinu Rolling Stones a pracovala pro časopisy Vanity Fair či Vogue. Fotografovala Micka Jaggera, Hillary Clintonovou, Patti Smithovou, Demi Mooreovou, Keithe Richardse či Arnolda Schwarzeneggera. Se svým fotoaparátem však také neohroženě dokumentovala válečnou apokalypsu v Sarajevu a ve Rwandě. V uplynulých třiceti letech se podílela na formování podoby současného světa a dnes je stejně slavná jako celebrity, s nimiž pracovala. Barbara Leibovitzová zachycuje svou starší sestru jako osobnost, která si dokázala ochránit soukromou sféru a udržet integritu i v dramatických, nátlakových situacích. V práci, na idylické rodinné farmě i nad poslední knihou svých fotografií – všude tam je Annie Leibovitzová ženou, která nikdy neztratila tvář. To potvrzují i všechny známé osobnosti, které režisérka zpovídá. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Samotná Annie Leibovitz je osobnost v O a fotografka s F ještě o několik fontů větších. V tomhle dokumentu se o ní člověk sice něco dozví, uvidí některé fotky, Barbara taky vypíchne několik veledůležitých fotek, ke který přidá příběh, ovšem jako celek je dokument příliš rychlý a divák si tak k samotnému snímku nemá šanci vypracovat nějaký vztah, či cokoliv by mu utkvělo v hlavě. It was Rolling Stones, so it means, it was all about drugs ()
Za Annie Leibovitz hovoří celý život její fascinující fotky. Tento snímek není dokumentem o fotkách, ale přesto jimi sestra Barbara na režisérské sesli nechala zaplnit obrazovku, aniž by k naprosté většině z nich dodala zajímavé informace. Životní dráha Annie byla načrtnuta pouze povrchně, avšak Annie alespoň dostala trochu prostoru prokázat, že umí dutinu ústní užít k vyjádření názoru. Nejzajímavější byly ukázky ze samotného focení, kdy se vytvářela scéna a pak docházelo k zobrazení něčeno, co si umělkyně vysnila ve své kreativně hlavince. Její vyjímečnost během celého snímku potvrzovaly světové megastar, ale neustálé (a v podstatě stále stejné) vychvalování její práce bylo spíše otravné. ()
Hm... . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . "...Annie Leibovitz..." . . . ...adorují paní fotografku všelijaké >ty celebrity< hned v úvodu a pak už jen následuje konformní a rutinně vyrobená filmová směska, mající jasný cíl - i přes různé ty kontroverzní detaily ze života a marketingové plky (fakt nebudu některé ty žvásty raději ani citovat...) vytvořit jednoznačně pozitivní obraz Annie Leibovitz. No a to je vpodstatě celý... :-/ . . . D.m.s.n. však o paní fotografce více vypovídají na jednu stranu její FOTKY (některé [!] adoruji... ;-), na druhou stranu pak třeba i aktuální události kolem její chamtivosti (zde ve filmu prezentovaná doslova jako "skromná holka s foťákem" - sic!...) a z té vyplývající značně nepříjemné a z hlediska její tvorby vlastně fatální finanční potíže, jimiž našince v současnosti krmí nejen bulvární média. A tak si jen tak říkám - co že si ta fotografská hvězda aspoň nenajala nějakou tu filmařskou hvězdu, sobě >rovnou< k obrazu svému... A to teď myslím samosebou trošku jizlivě... Takže resumé: Prostě jen takový průměrný televizně-celovečerní řadový >medailonek< o mimořádné fotografce, takto světoznámé hlavně díky tomu, že prostě fotí světoznámé osobnosti (...Na druhou stranu zase ale lepší, než například nějaká ta >adorantská< sračka o božském K.G. nejmenované tuzemské >filmařky< , že...)... - - - P.S. Ale stejně - z laického zájmu i díky práci znám povícero dobrých i skvělých fotografů - když už jsme u těch žen, tak rád mám třeba vskutku syrovou Nan Goldin (úžasná výstava kdysi před jedenácti lety v pražském Rudolfinu, jejíž katalog zaujímá dodnes čestné místo v mé >knihovničce< ... ;-) i třeba >ve světě< téměř neznámých - takže vlastně o nic nejde. Z >mediální< A. L. si zkrátka na zadek nesedám... Jen od tohohle konkrétního filmu (!) jsem prostě (jako vícero zdejších >poučených< nepovrchních diváků...) pošetile čekal víc... Škoda. - - - - - (Poprvé viděno 20.9.2009 na ČT2, komentář zde jako neadoračně subjektivní mnohý - 20.9.2009) ()
Fascinující dokument o profesní a životní cestě jedné slavné hollywoodské fotografky, klasické focení portrétů mě nikdy moc nebavilo ani nešlo, teď když jsou ty digitály tak je to o poznání lehčí. Nemám slov, tohle byla a je opravdu záslužná činnost, bravóó paní Annie Leibovitz. Focení pod drobnohledem, focení do legendárního časopisu Rolling Stone (ten vycházel jistý čas i u nás), Vanity Fair nebo modního Vogue (ten jsem vždy obdivoval) focení různých rockových hvězd (John Lennon, Patti Smith, Stouni, Bruce Springstean), focení celebrit, focení na poli sociálním a politickém, focení válečných konfliktů, to vše nepostrádá nápaditost, vtip i občasný nádech jisté skandálnosti..Její postavení je i nadále neotřesitelné, všecky hvězdy chtěli, aby je fotila právě Annie..:-) ps: Ani jsem netušil, kolik známých fotografií, obalů desek, apod. pochází právě od ní.. ()
Možná by se to mělo jmenovat spíš Óda na Annie. Je sice vynikající fotografka, a některé její fotografie jsou tak výrazné, že jsou nezapomenutelné, dokument však její práci i život představí jen velmi zběžně a spíš ji nekriticky oslavuje. A to tak, že občas připomíná spíš soubor typicky hollywoodských zdravic než dokument. Ani ona sama nedostane příliš prostoru vyjádřit se k některým klíčovým forografiím nebo životním mezníkům. Navíc film příliš pospíchá a sotva se rozpovídá na zajímavé téma, už ho vytlačí nějaká další celebrita se svou oslavnou ódou. Fotografie se míhají, bez vysvětlení či uvedení do souvislostí, takže spíš jen navnadí k tomu, aby si člověk našel nějakou jej knihu a tam si v klidu fotografie prohlédl a pochopil je. Nicméně, Annie je taková osobnost a její fotky, zejména ty černobílé, tak silné, že to prostě na třech hvězdách udrží. ()
Reklama