Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý člen Jakuzy sa ocitne uprostred prepukajúceho konfliktu medzi dvoma rivalskými klanmi... (matriosa)

Recenze (3)

Rimland 

všechny recenze uživatele

Po jistém váhání nakonec solidní čtyřka. Jasnými klady jsou zaměření na jakuzu v době jejího přerodu do korporátní podoby (Gošovo oblíbené konfrontování starých a nových pořádků), slušná atmosféra sychravých exteriérů (zejména v kombinaci s těmi "industriálními" scenériemi, které jdou krásně ruku v ruce s oním tématem "legitimizace" jakuzy v ekonomicky se obnovujícím Japonsku), gošovsky intenzivní bitky a v neposlední řadě obsazení Noborua Andóa (který se mi moc líbil už ve Vlcích a který byl, jak jsem zjistil, dříve sám členem jakuzy) do hlavní role. Na druhou stranu tu je pohříchu prostinký příběh, poměrně slabý vizuál (slušela by tomu černobílá) a vůbec tak nějak nic, čím by se to vrylo výrazně do paměti (snad vyjma té tematizace a bitek/přestřelek). A s tou velkou realističností bych si dovolil do určité míry nesouhlasit, protože aby maník vypálil z dvouhlavňové brokovnice nějakých tucet ran bez přebití (z toho minimálně 4 v jednom záběru), to se s mým pojetím reálného dvakrát neslučuje. Ale jinak je to zábavná, stylová a stopáží rozumná žánrovka, to ne že ne. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

První novodobá jakuzárna Hideo Goši. A rovnou i ta nejslabší. Je sice nekompromisní (a na to jak je jinak seriózní tak v násilí poněkud přestřelená), obsazená je klasiky žánru čili co ksicht, to jakuzák jak vyšitý a má skvělé zasazení do doby, kdy si Jakuza začíná uvědomovat, že korporátní struktura, styky s politiky, právníci či ustoupení od bojů s ostatními klany zajistí navyšování zisku a byznys lépe než dlít i nadále ve škatulce pouličních gangsterů z nelegálních heren a hampejzů. Jenže zároveň ve strukturách jednotlivých klanů jsou stále staré páky, které na nějaké ty nové pořádky nejsou zvědavé a rády by zpět ty staré. Právě vnitřní pnutí uvnitř klanů je na Violent Streets to nejzdařilejší, tam by jeden Gošu a jeho oblíbené téma i poznal. Jenže zbytek je tuctový a snad jako jediný film jeho kariéry bohaté na jeden vizuálně vypiplaný snímek vedle druhého skoro až nevzhledný. Navíc i přes krátkou stopáž to má těžkopádný a pomalý rozjezd; zvlášť když za Gošovy hrdiny obvykle mluví činy a tady za ně dlouho mluví pouze deklamující postavy, které jejich motivace a minulost vysvětlují skrze monology typu "Pamatuješ, jak si před ani ne dekádou miloval až za hrob tu holku, co tě nechala a vzala si bosse, kvůli kterému si se obětoval a šel za katr. Pamatuješ si to, že? Nezapomněl si?". To by si jeden zuby uskřípal. Což je věc, na kterou u Goši zvyklý a ani zvědavý vskutku nejsem. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Našlapaná, téměř pětihvězdičková, Goshova řežba z prostředí yakuzy ve fázi přerodu v oficiální korporace. Tradičně skvělá je stylizace, která jde tentokrát ruku v ruce také s velkou realističností. Žádné stagnující pasáže, patrný je i velmi slušný rozpočet. V poněkud poťouchlé roli se na chvíli objeví Bunta Sugawara známý z různých žánrových klasik, v čele se sérií Yakuza Papers (Kinji Fukasaku), pobaví také Tetsuro Tamba v roli magnáta (u nás známý především jako Tiger Tanaka z bondovky Žiješ jenom dvakrát). Pokud někomu nestačí poctivá srdcařská filmařina, jsou tu ještě akce s břitvou, bitky s lahvemi, přestřelky ve slepičárně;), to vše korunované geniálně strohým, trpkým koncem s jednoznačnou (a zcela reálnou) pointou. ()

Reklama

Reklama