Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Osudy židovských obyvatel jednoho pražského domu v období bezprostředně po německém obsazení Československa. (oficiální text distributora)

Recenze (11)

fragre 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem uvažoval, co mi na tom filmu neštymuje, až jsem došel k tomu, že je to ten německý podíl. Kamera, hudba, výkony čs. herců, to všechno víceméně šlape, jak je našinec u našich filmů z 60. let zvyklý. Ale nějak mi do toho nesedí to herectví německých protagonistů. Rovněž je ten příběh někdy přizpůsoben německému publiku, takže jsou tam vysvětlovány jevy, které tehdejšímu českému publiku byly jasné. To na našince působí rušivě. Dokonce více rušivě než třeba německy namluvený Rudolf Hrušinský. ()

kocour22 

všechny recenze uživatele

Jediný film, ve kterém jsou zobrazeny události kolem 17. listopadu 1939 a transportu 1200 českých vysokoškoláků do nacistického koncentráku, i když s mírnými nepřesnostmi v reáliích. Paradoxně se jedná o film německý, ačkoliv nemálo jedinců si dodnes u nás na étosu 17. listopadu, byť toho o 40 let později, buduje kariéru. Výborný herecký výkon Rudolfa Hrušínského, Jany Brejchové či Ivana Mistríka. Škoda, že je tak málo k vidění u nás. ()

Reklama

tatopulos 

všechny recenze uživatele

Ve srovnání s Vyšším principem, Smrt si říká Engelchen, Polnočnou omšou nebo třeba s filmem Přežil jsem svou smrt je to slabé a odfláknuté. Jenom sledujeme, co se komu zlého přihodilo za okupace, ale vychází to jaksi do prázdna. Jaký teror přišel, jaká byla okupační moc se tam taky přiliš neobjevuje (na rozdíl třeba od Sequensova Atentátu). Napadá mě Obchod na korze, kde je psychologie postav lépe zvládnuta, spory s vlastním svědomím a jednáním. Současným ideologickým oddělením (na posuzování těch správných "liberálních" názorů) odsuzovaný Klíč je taky dobře natočený a pan Narenta tam má nezapomenutelnou roli a hrůznost nacismu je tam lépe vyjádřena. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Na úvod si shrňme určité zmatení. Ponrepo uvádí verzi v délce 114 minut, na DVD z kolekce ARD vychází tří dílná verze v kombinaci 38 + 58 + 58 minut. Už toto samo o sobě je velmi podezřelé, když se dále objevují další a další domělé stopáže a v České televizi nebo na českém DVD Das Haus in der Karpfengasse nenalézáme v posledních letech vůbec. Není podstatné, jestli jde o umělecky přínosný projekt, zkrátka opět narážíme na nesmyslnost našich dramaturgických plánů. Na každý pád Dům v Kaprové ulici stojí za pozornost pro realizaci společného týmu Berlín-Mnichov-Praha, který dal příležitost Kurtu Hoffmanovi pracovat s českými herci mimo jejich domácí škatulky. Velice zajímavý je tu Deyl ml., Voska a Hana Vítová. Určité zmatení vyvolává skutečnost, že například Iva Janžurová si své dialogy namluvila sama, Jana Brejchová přechází z té své málo uvěřitelné němčiny neustále do češtiny a na delší věty má dabérku. Zcela zásadní je nicméně téma, které by v takovéto podobě jen v českém prostředí samozřejmě nevzniklo. Takže lze ocenit intenzivní Liškovu hudbu, která společně s Illíkovou kameru vytváří několik velmi zajímavých expresivních mometů. Na druhou stranu klasicky naprosto selhává dobová výprava, rekvizity, kostými a líčení. Takže sice řešíme konkrétní události v konkrétních dnech, ale po Staroměstském náměstí je lépe se nerozlížet po komparzu, což zvlášť vyniká v kombinaci s dokumentárními dobovými prostřihy. ()

javlapippi 

všechny recenze uživatele

"Vem už konečne na vědomí, že je konec se zeměpisem a začali dejiny." Poprepletané osudy obyvateľov jedného domu rôznej etnickej príslušnosti aj pomeru k aktuálnej politickej situácii v pohnutej dobe na konci tridsiatych rokov dvadsiateho storočia. Točené v Prahe v polovici šesťdesiatych Nemcami za účasti hercov oboch krajín. Silné príbehy, dobre natočené s parádnou Liškovou hudbou. Mierne rušivé je vidieť známe herecké tváre nadabované do nemčiny, aj keď niektorí jazykovo zdatnejší si svoje hlasy zachovali. Ale zase kde inde môžete vidieť Vladimíra Menšíka vo vedľajšej miniroli ako gestapáka?  Vynikajúce. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film se odehrává na počátku Protektorátu, přesto z úřadovny SS vyjíždí v čele kolony vozidel ze zatčenými demonstranty nákladní vůz typu Praga S5T, vyráběný až od roku 1956. (Ganglion)
  • Filmová Kaprova ulice je ve skutečnosti Maiselova ulice. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno