Reklama

Reklama

Ve jménu Říma

  • Itálie Nel segno di Roma (více)

Obsahy(1)

Po smrti palmyrského krále - vládce dosud věrné římské provincie - usedne na trůn Septima Augusta Zenobia (Anita Ekberg) a prohlásí Palmyru za nezávislou na Římu. Římský císař Aurelian (Gino Cervi) však nehodlá nezávislost Palmyry akceptovat. Císař a Senát tak do Palmyry posílají konzula Marca Valeria (Georges Marchal). Jeho vojsko je ale poraženo desetinásobnou přesilou a Valerius je zajat... (Pohrobek)

(více)

Recenze (13)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Když film vyšel na DVD, hned jsem si ho zakoupila, protože římské dějiny mám ráda, jak v knižní, tak i filmové podobě. Musím přiznat mírné zklamání. Chybělo tu napětí, ať už vinou hereckých výkonů nebo příliš vleklého děje. Příběh s komplikovanou zápletkou, ale s předvídatelným průběhem mne moc nezaujal. Rozjížděl se velmi zvolna, herecké výkony byly vlažné, skoro divadelní. Co bych vyzdvihla byla krása a nápaditost kostýmů a velké množství komparsistů a koní v na tu dobu náročných bojových scénách a samozřejmě i krásnou a vnadnou Anitu Ekberg. Těch více než 50 let od natočení bylo na filmu znát. Nebyla to žádná bomba, ale vcelku slušný snímek na sobotní odpoledne. ()

gumli 

všechny recenze uživatele

Celkom slušný film,teda ak vezmeme v úvahu rok výroby.Tento film sa ale dosť ťažko zháňa.Vojnové stroje sú celkom realistické,najmä vrhače a katapulty.Záverečná bitka bola dosť zaujímavá.Anita Ekberg ako kráľovná vyzerala naozaj dobré,hlavne na koni v krátkej sukničke.V tej dobe bola hereckou ikonou,a právom.U niekoho takéto filmy vzbudzujú skôr úsmev,ale pre fanúšikov tohoto žánru je to klenot. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Pre dnešného diváka rozťahaný, príliš dlhý film, veľmi veľa dialógov, skôr takých úvahových než dej posúvajúcich. Na druhej strane je to typický historický výpravný film danej doby, čím sa Taliani tak radi pýšili, Určite ale stojí za to pozrieť si, kam sa posunul za tie roky ideál ženskej krásy. Anita Ekberg bola v tom čase jedným z top symbolov ženskosti, dnes by bola za tučnú a oversize modelku. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pro ty, kterým Vávrovy historické filmy jeho mladého i zralého období připadají plakátové a tezovité, nabízí toto historické drama, nadané hned trsem skvělých jmen světové kinematografie, řadu zajímavých srovnání. Počínaje svody plavovlasé Ekbergové a konče jmény Antonioniho a Leoneho. Je pravda, že přechodové období římských dějin mezi koncem vlády dynastie Antoninovců (96-192 n. l.) a nástupem už nepotlačitelných prvků úpadku a rozpadu po vymření krátce vládnoucí dynastie Severovců (postupný nástup tzv. dominátu) je badatelsky poměrně temné a prostor pro fantazii, který se tak nabízí, je značný. Ale i tak zarazí až příliš prvoplánové ovlivnění ŘÍMA ne francouzskou školou souofobého historického filmu, jak bychom mohli důvodně čekat, ale očividně hollywoodskou produkcí. Zploštění, které z toho plyne, je nepřehlédnutelné. Přesto - nebo právě proto - se nejedná o film plytký a lehce pominutelný. Pečlivosti a odborného zázemí, jež naopak charakterizují Vávrovy velké historické filmové epopeje, však nedosahuje ani v přibližně srovnatelné míře. Na obalu DVD nosiče nemile překvapí záměna císařů Marca Antonia (161-180) a Aureliana (270-275). Je-li tedy spolukomentátorem položena otázka po míře možného přínosu obou velkých italských tvůrců, je odpověď na ni zřejmá: s poměrným úspěchem zabránili úplnému pádu filmu do propasti nevkusu a kýče. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Skutečná historická událost posloužila jako pozadí barvitého italského filmu "meče a sandálu", tentokrát v trochu nadprůměrnějším provedení. Čeho si divák všímá asi nejvíce je sexbomba Anita Ekberg v roli legendární královny Zanobie. Anita dostala nezvykle mnoho prostoru, aby předvedla něco ze svého hereckého umění, to se jí sice až tak nepovedlo, ale kouká se na ní dobře. Výprava je slušná, režie ucházející a příběh není úplně nejjednodušší. Považte ale! Spolurežisérem je Michelangelo Antonioni a na scénáři se podílel Sergio Leone. Hodně by mě zajímalo, co mají Antonioni a Leone opravdu na svědomí. Rozhodně se ale za tento snímek nijak zvlášť stydět nemusí. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama