Režie:
Pavel GöblKamera:
Tomáš JuríčekHudba:
Karel MaříkHrají:
Filip Tomsa, Sandra Nováková, Jitka Kocurová, Václav Postránecký, Bohumil Klepl, Anna Šišková, Eva Ujfaluši, Jana Doleželová, Iveta Dušková (více)Obsahy(1)
Honza je normální devatenáctiletý kluk z Ústí nad Labem po uši zamilovaný do své přítelkyně studentky a fotografky Terezky. Honza, po tragické smrti svého otce - vášnivého golfisty, vyrůstá jenom s maminkou a malým bráškou Lukáškem. Rodina se smrtí otce těžce vyrovnává, navíc se na ní řítí i existenční problémy v podobě exekutorů vymáhajících pohledávky za lichvářskou půjčku na byt.
Honza se k celé vzniklé situaci staví čelem. Nechce nechat všechny starosti na mamince, a tak místo plánovaných romantických prázdnin s Terezkou ve Francii nastupuje na brigádu do luxusního hotelu v Karlových Varech, kde pracuje jeho strýc Maxmilián. Právě probíhá Mezinárodní filmový festival a Honza má jedinečnou možnost „vychutnat si“ velký svět z jeho odvrácené stránky – jako myč nádobí a příležitostný číšník v jedné osobě . Pracuje celé dny a noci a všechen výdělek posílá rodině. Na večírku, kde Honza zaskakuje jako číšník se nechtěně dostane do sporu s hlavou partičky zlaté mládeže – golfistou Reném. Strýc Maxmilián zařídí Honzovi brigádu v golfovém klubu, kde se seznámí s krásnou PR manažerkou Alicí, která ho pozve na firemní golfový turnaj. V noci po směně najde Honza na odpališti pohozenou hůl a několikrát zkouší dávno zapomenutý švih. Staré instinkty se vrací. Golfový trenér Karel okamžitě rozpozná velký talent a nabídne mu pomoc. Svůj první turnaj Honza vyhrává. Otevírá se mu cesta do náručí P.R. manažerky Alice, a s ní i cesta do světa malého českého šoubyznysu. Honza brzy začne při své strmé cestě za úspěchem ztrácet půdu pod nohama. Přichází nejen o vztah s Terezkou, důvěru mladšího brášky Lukáška, ale nakonec i přátelství trenéra Karla. Alice ho zavaluje prací v reklamě a bez skrupulí na něm vydělává. Honza přestává mít čas na trénink a poslední kapkou je vážné zranění při tréninku na juniorském mistrovství republiky.. V nemocnici s ním Alice rázně ukončí smlouvu i vztah. A tady teprve Honzův příběh začíná. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (316)
Peníze kazí charakter, to nám chtěla říct tahle rozplizlá moralitka, no jo, jen pozor, chlapče, aby se z tebe nestal druhý Tiger Woods, páč golf je sportem zákeřných bab a floutkovských chlapců. Takže mi z toho vycházejí jen dvě pořádné -erotické- scény (i když ta druhá byla falešná jako celý ten příběh) a Bohumil Klepl. ()
Extrémní produkto a bulváro-celebritoplacementový terorismus, brought to you by Karel Janák, zvěstovatel moderních trendů (alespoň podle jeho vlastního vnitřního přesvědčení). Položíte-li si otázku, proč je děj tak zoufale slabomyslný a nelogický, budiž vám odpovědí za prvé: že celou tuhle věc zaštiťoval právě ten Mr. Janák, který je dodnes přesvědčen, že svými Snowboarďáky (2004) učinil z "okrajového adrenalinového sportu pro pár vyvolených" (v roce 2004!!!) "masovou záležitost" - což jak doufal, mělo díky Veni, Vidi, Vici potkat i golf, omg. A za druhé: že si všichni herci a štáb natáčení mocinky moc užili, nejvíc Sandra Nováková, která si tady narazila producenta Nejedlého (ke kterému zahořela čistou nefalšovanou láskou od srdíčka, jak jinak;)). Byli jste varováni... tohle je čiré české filmové ZLO. Zdá se, že nejzajímavější rolí Filipa Tomsy (to je ten jak si ho nikdo nepamatuje z Kvasky, kde měl taky hlavní roli) bude reklama na krekry TUC:) Zbytečných, na divákovu šrajtofli odporně nalíčených a pro mozkové buňky smrtelně nebezpečných 20%. ()
VVV je špatný film, ale veskrze pozoruhodný projekt. Jako film je to žánrově naprosto nezvládnuté. Ač propagováno jako „romantická komedie z prostředí golfu“, romantické to není, komedie také ne (plný, ale tichý sál mluví za vše) a prostředí golfu je tam jen částečně. Příběhem má film nejblíže „zdokonalovacím outsiderským snímkům“, kde v sobě looser či outsider objeví talent pro určitou činnost (nejčastěji sportovní) a navzdory nepřízni okolí ve finále uspěje. Bohužel ale ani v tomto směru VVV nefunguje, neboť je pojato jako tuctový televizní sitcom. Vyprávění se ve vleku cameo rolí a product placementu jen na základě odškrtávacího seznamu řadí za sebou schematické a dramaturgicky až drze nemotivované scény s toporně deklamovanými dialogy. Pouze ve chvílích, kdy se postavy ocitají v exteriérech, jakoby filmaři ožili a dokázali scény povznést za úroveň studiové umělosti. Co na tom, že se zmůžou jen na reklamní estetiku – to je pořád v české kinematografii nadstandard. Jenže to vše nemá vůbec u VVV smysl, protože to totiž není film, nýbrž důmyslný mediálně orientovaný projekt. Není vůbec náhodou, že neexistují žádné fotky z filmu, pouze promo fotky s pózujícími aktéry a to spíš než z placu tak z PR akcí (viz také zdejší sekce Galerie). VVV představuje výsledek snahy uživit na určitou dobu spoustu lidí, což se snaží maskovat a zároveň omlouvat ve filmovém příběhu. Ten se točí okolo postoje, že aby člověk neskončil na ulici a měl co do pusy, musí se kurvit, ale to především proto, že takový je svět kolem nás. VVV vzniklo bez podpory Fondu pro rozvoj kinematografie, ale zato má kupu soukromých sponzorů, že se stěží vejdou na plakát, a honosí se řadou jmen, která se mohou točit v bulváru a společenských časopisech (od Jitky Kocurové přes Karla Gotta po Radka Johna). 1:0 pro tvůrce vůči sociálce, médiím, ale také divákům, žánru a kinematografii. ()
Film, který ve mě po sobě nic nezanechal a nijak se mě nedotknul. K českému filmu jsem sice docela tolerantní, ale abych mu udělila alespoň pár hvězdiček, bavit mě musí. Tady sice vidím spoustu známých tváří, ale ne všechny vidím ráda (Kocurová je huhlající tragédie!!). Scénář naprosto nijaký, atmosféra rádoby luxusní a hudba šíleně přehnaná. Celkový dojem: zbytečný film, který si kino nezasloužilo. 1,5* ()
"Když jsem říkal odpálit, myslel jsem jemně, něžně, jako pohlazení. Tou ranou jste měla míček jenom poprosit, aby udělal vám i sobě tu dětinskou radost a vepsal, kurva, tu hezkou křivku ve vzduchu." V golfu se vyznám a kdyby mě jednou pustili na týčko, tak by míček letěl přesně tak, jak pravil trenér Karel. Anebo neletěl. Nevím, ale na počítači mi lítá krásně a já jsem rád, že se našel český film, který má golf jako téma. Co na tom, že je to tak trochu kravina, když na fairwayi je tak krásně, obě holky vypadají víc než použitelně a teprve při uvedení na TV Nova vyniká jeho genialita, neboť divák nemá šanci poznat, kdy sleduje film a kdy reklamní blok. ()
Reklama