Reklama

Reklama

Lůno

  • Německo Womb (více)
Trailer

Obsahy(1)

Eva Green se v roli mladé ženy Rebeccy vrací do dědečkova domu na chladném anglickém pobřeží, kde před mnoha lety prožila svou první, ještě dětskou lásku. Rebecca a Tommy, kterému zůstal rošťácký úsměv, naváží přesně tam, kde se v dětství jejich cesty rozešly. Renomovaný maďarský režisér Benedek Fliegauf však nevypráví klasický příběh o „l'amour fou", ale zamýšlí se nad podobou lásky v kontextu genetické reprodukce. Když Tommy zemře při autonehodě, rozhodne se Rebecca k umělému oplodnění za pomoci klonování lidské DNA a celý svůj život pak čelí důsledkům svého kontroverzního rozhodnutí.

Milostné drama v mezinárodní koprodukci připomene slavné Milence ze severního pólu Julia Medema. Příběh osudové a zakázané lásky však režisér Fliegauf zasadil do velmi blízké budoucnosti, která mu dovolila rafinovaně využít prvky science fiction. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (258)

Popluh 

všechny recenze uživatele

Chytrý a citlivý film, který diváka zkušeně navádí k přemýšlení nad věcmi, nad kterými možná za čas začneme vážně přemýšlet i mimo plátna kin. Méně je někdy více a všechny ty myšlenky a emoce ukryté pod povrchem a zdánlivě chladnými vizuály v závěru dopadnou se zdrcující tíhou i přes fakt, že postavy netrpí touhou (a velkým neduhem většiny filmů) verbalizovat svoje pocity. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Zvláštní až na kopec. Onen "incestní" náboj mě nešokoval, čekal jsem ho dokonce ve větší míře, ale po závěrečných titulcích zbylo jenom zklamání. Vadila mi zkratkovitost, nekonzistence, ani absence hudby ničemu neprospěla. Pokud čekáte psychologický rozbor Oidipovského komplexu, vraťte se k Freudovi. Zato obrázky připravil Fliegauf malebné. ()

Reklama

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Modrooka Eva green ve filmu Womb dokazuje, ze ma na to hrat "divny zensky". Vyvoj jeji postavy je presvedcivy, aniz by vlastne cokoli vysvetlovala. Sila tohohle filmu je zejmena v naznacich, gestech, pohybech a v severskem prostredi, kde snezi cely rok. Po skonceni filmu se nabizi nekolik otazek. Existuje osud a zda ho muzeme nejak zmenit. Dokazeme zakonzervovat minulost a prenest si ji do budoucnosti? Existuje osudova laska, ktera vam zmeni zivot? Je klonovani lidi vubec moralni - zejmena ke klonum samotnym? ()

chezush 

všechny recenze uživatele

No.. velice těžko se mi hodnotí tento film. Ani vlastně nevím, jak ho mám ohodnotit, protože jsem z toho celkem rozrušená. Možná to byl záměr režiséra, nevím.. ale jestli ano, tak se mu to povedlo. Celý film se odehrává u pobřeží, v deštivém, chladném počasí, kde je krajina sice krásná, ale osamělá a izolovaná. Pocit, že bych měla žít někde sama, se svým špatným (nebo dobrým? každý to vnímá jinak) rozhodnutím, mě děsí. To vše si ale dobrovolně vybrala Eva Green - matka, která se vzdala svého dosavadního života, aby vrátila na svět osobu, kterou tak moc milovala. Vidíme zákeřnou povahu společnosti, její péči o klon Tommyho, chce být skutečně dobrou matkou a za každou cenu se snaží udržet své city v roli matky, ale je zřejmé, že začíná žárlit, když přichází žena do Tommyho života. Film odhaluje svůj příběh ve velmi pomalém tempu a zřejmě tím chtěl režisér vytvořit atmosféru, ale jako celek to působí až moc.. no utahaně. Je to film na jedno zhlédnutí a konec filmu nebudu ani komentovat, protože jen ta myšlenka na to, se mi hnusí a nemám pro to žádné pochopení. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica filmu, paráda, zato tá druhá sa vliekla, ako v lete na saniach, že už aj Eva Green furt zaspávala. Nechápem, kde vyhrabali takého nesympatického mutanta pre úlohu Tommyho?!! To si ho tam snád' naordinoval sám pán režisér na svoju podobu... V tomto filme si viem dobre predstaviť slovenských cigošov. Oni to tak majú hodené, že otec je zároveň bratom a tak. Vôbec nemuseli behať to točiť k moru. OK, za Evičku päť, za debila mínus päť a dve za prostredie, atmosféru a chatrč, výsledok: 2*! ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)
  • Závěrečné titulky rolují odshora dolů, oproti klasickému směru. (sirjohn)
  • Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)

Reklama

Reklama