poster

Desátá oběť

  • Itálie

    La Decima vittima

  • Francie

    La Dixième victime

  • Velká Británie

    The Tenth Victim

  • USA

    The 10th Victim

Sci-Fi / Akční / Thriller / Komedie

Itálie / Francie, 1965, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ****

    Akční sci-fi satira, která v mnohém předběhla dobu. Máme tu medializaci násilí, reality TV, mobilní telefony a další v polovině 60. let nezvyklé prvky. Marcello Mastroianni v roli oběti a Ursula Andress v roli vraha tu spolu rozehrají něco mezi akčním thrillerem a romantickou komedií, díky čemuž rozhodně nehrozí záměna s modernějšími filmy typu Battle Royale nebo Hunger Games. Navíc tu má Ursula ještě lepší plavky než v Dr. No. ;-)(15.7.2014)

  • Flego
    ****

    Mastroianni a sci-fi komédia ? Netradičné spojenie vytvorilo netradičný zážitok. Charizmatický herec si evidentne oddýchol od žánroviek, ktorými získal slávu a odskočil si do myšlienkovo drsnej sci-fi komédie, či skor satire. Sekunduje mu okrasa Ursula Andress, ktorá v tých rokoch prežívala najlepšie obdobie, čo bolo logické, lebo hereckého talentu veľa nepobrala. Tak či onak, obom to svedčilo. Doležitý je výborný scenár a samotný príbeh, ktorý sa odohráva v roku 2000 v časoch bez vojen. Aby sa ukojila ľudská agresivita, na globálnej úrovni sa vymyslela hra na lovca a obeť. Do hry sa dostanú dvaja lovci, kedy americká lovkyňa za účasti mediálnej show musí zabiť talianskeho lovca. Tak sa z muža stáva jej desiata obeť...(11.9.2017)

  • noriaki
    *****

    Elio Petri svou kariéru zasvětil točení levicových filmů tepajících do kapitalismu a moci peněz. Tady si vzal na mušku snad všechny neřesti doby. La Decima vittima je sžíravá satira na úpadek manželství, rozleptávání tradiční rodiny, uvolněnou morálku a násilí ve společnosti. Na kapitalismus pochopitelně taky nezapomněl. V roce 2000 je svět jiný, respektive stále á la 60. léta, jen dovedený ad absurdum. Cudnost se definitivně přežila, partnerská věrnost též, morálka zmutovala do hédonismu a na vraždu člověka se pohlíží jako na výbornou zábavu. Lidé žijí pro hru zvanou Velký lov, v níž počítače spárují dva náhodně vybrané lidi. Jednomu určí roli lovce, druhému roli oběti. Lovec dostane informace o svém cíli a kořist upozornění že je lovena. Kdo přežije, vyhrál. Už samotný námět je parádní. Když navíc los vybere do dvojice Marcella Mastroianniho a Ursulu Andress a vzájemná chemie oba dva pořádně znejistí, tak nemůže vzniknout nic jiného než klenot. Závěrečná scéna, v níž je akt sezdání popsán v celé své nahotě, nemá žádnou chybu.(28.7.2012)

  • kaylin
    ****

    Vskutku výborný snímek, který v italském teatrálním duchu ukazuje to, kam se může společnost dostat ve chvíli, kdy naprosto propadne televizi, kdy naprosto propadne komerčním iluzím a cokoli se pro ně stane zábavou. Dnes nikoli tak objevné, ale v roce 1965 přece jen skvělá kritika, která funguje i dnes, pouze s tím rozdílem, že vzniklo více podobných děl.(13.2.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Pozor! Jsem oběť!" Centrální mozek lidstva, tentokrát umístěný v Ženevě, vybral k dalšímu duelu Caroline, lovce číslo 14632 a Marcella, oběť číslo14879. Lepší dvojici nám snad ani futuristická budoucnost, která je pro mne již 16 let minulostí, nemohla nabídnout. Já se přitom tedy skvěle pobavil, což je celkem zarážející, neboť italsky umím pouze počítat do deseti a titulky ani dabing si ke mně cestu nenašly.(23.3.2016)

  • - Snímek byl natočen na motivy povídky Roberta Sheckleyho „The Seventh Victim“. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace