poster

Desátá oběť

  • Itálie

    La Decima vittima

  • Francie

    La Dixième victime

  • Velká Británie

    The Tenth Victim

  • USA

    The 10th Victim

Sci-Fi / Akční / Thriller / Komedie

Itálie / Francie, 1965, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Pozor! Jsem oběť!" Centrální mozek lidstva, tentokrát umístěný v Ženevě, vybral k dalšímu duelu Caroline, lovce číslo 14632 a Marcella, oběť číslo14879. Lepší dvojici nám snad ani futuristická budoucnost, která je pro mne již 16 let minulostí, nemohla nabídnout. Já se přitom tedy skvěle pobavil, což je celkem zarážející, neboť italsky umím pouze počítat do deseti a titulky ani dabing si ke mně cestu nenašly.(23.3.2016)

  • sskrblik
    ****

    Film Desátá oběť mě připomněl Cesta Gladiátorů, v němž byla vyobrazena nesmyslnost násilí. Zde je zabíjení prezentované jako hra, lidé jsou doslova nadšení pokud dojde k vraždě a radostně tomu tleskají. Podmanivý vizuální styl, který se opírá o pop art vytváří nenapodobitelnou atmosféru. Nesmím zapomenout zmínit velká herecká jména jako Marcello Mastroianni a smyslná Ursula Andress, kteří spolu vytvořili sympatickou dvojici. Hlasitým potleskem odměnilo publikum snímek a mě osobně film mile překvapil.(8.7.2014)

  • Jellini
    *****

    Při dokonalém dualismu formy a obsahu je nám tu představena Petriho vize budoucnosti, ve které již lidstvo zapomnělo a zcela rezignovalo na jakékoliv morální, etické a duchovní hodnoty (ještě lépe: lidstvo jakoby takové hodnoty ani nikdy nemělo). Vize společnosti, fungující na principech zažitého a normalizovaného fašismu, v duchovní sféře se navracející k primitivním pohanským rituálům, a v rovině všudypřítomného a nejmodernějšího entertainmentu oživující starověké gladiátorské zápasy na život a na smrt. V částečně komediálním, částečně dramatické a místy melodramatickém podání a za výrazné podpory skvělé hudby Piera Piccioniho energií nabitý film. A z dosud mnou shlédnutých Petriho filmů asi nejlepší. (věčná škoda toho debilního, producentem Pontim vynuceného konce, který veškerá témata filmu úspěšné zametá pod koberec).(24.6.2014)

  • noriaki
    *****

    Elio Petri svou kariéru zasvětil točení levicových filmů tepajících do kapitalismu a moci peněz. Tady si vzal na mušku snad všechny neřesti doby. La Decima vittima je sžíravá satira na úpadek manželství, rozleptávání tradiční rodiny, uvolněnou morálku a násilí ve společnosti. Na kapitalismus pochopitelně taky nezapomněl. V roce 2000 je svět jiný, respektive stále á la 60. léta, jen dovedený ad absurdum. Cudnost se definitivně přežila, partnerská věrnost též, morálka zmutovala do hédonismu a na vraždu člověka se pohlíží jako na výbornou zábavu. Lidé žijí pro hru zvanou Velký lov, v níž počítače spárují dva náhodně vybrané lidi. Jednomu určí roli lovce, druhému roli oběti. Lovec dostane informace o svém cíli a kořist upozornění že je lovena. Kdo přežije, vyhrál. Už samotný námět je parádní. Když navíc los vybere do dvojice Marcella Mastroianniho a Ursulu Andress a vzájemná chemie oba dva pořádně znejistí, tak nemůže vzniknout nic jiného než klenot. Závěrečná scéna, v níž je akt sezdání popsán v celé své nahotě, nemá žádnou chybu.(28.7.2012)

  • Slarque
    ****

    Akční sci-fi satira, která v mnohém předběhla dobu. Máme tu medializaci násilí, reality TV, mobilní telefony a další v polovině 60. let nezvyklé prvky. Marcello Mastroianni v roli oběti a Ursula Andress v roli vraha tu spolu rozehrají něco mezi akčním thrillerem a romantickou komedií, díky čemuž rozhodně nehrozí záměna s modernějšími filmy typu Battle Royale nebo Hunger Games. Navíc tu má Ursula ještě lepší plavky než v Dr. No. ;-)(15.7.2014)

  • - Snímek byl natočen na motivy povídky Roberta Sheckleyho „The Seventh Victim“. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace