poster

Desátá oběť

  • Itálie

    La decima vittima

  • Francie

    La dixième victime

  • Velká Británie

    The Tenth Victim

  • USA

    The 10th Victim

Sci-Fi / Akční / Thriller / Komedie

Itálie / Francie, 1965, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Seabeast
    ***

    Údajný předchůdce filmů Battle Royale a Hunger Games odehrávající se kolem roku 2000, kde je vzájemné lovení lidí povoleno a veškerý zločin úspěšně zregulován. Je zvolen lovec a oběť, která o svém "dravci" neví. A tak se vesele lidé za plného provozu jen tak střílejí na ulici jako by se nechumelilo. Celé je to pojaté jako velká nadsázka prakticky s absencí krve a se svými nadcházejícími filmy, zmíněné v první větě, se samozřejmě nedá vůbec srovnávat. Je to italský a spíš takový romanticky rozvleklý biják, který si zas tolik na akci nehraje. Postrádal jsem tah na bránu a těch několik úsměvných momentů stejně situaci nijak neurychlí, ale ve výsledku to vlastně vůbec špatné nebylo.(11.7.2014)

  • Dionysos
    ****

    Film rozpracovává v satirickém duchu řadu vážných témat a je překvapivé (což není myšleno jako hodnotící soud, ale prosté konstatování), jak společenskokritický Petri po celou dobu tohoto ducha neopustí. Vždyť příběh o institucionalizaci barbarského násilí - vydávané za jeho ovládnutí a přitom jej vlastně přenášející přímo doprostřed naší společnosti a plodící tím mezi lidmi ostudnou lhostejnost, plynoucí z pocitu, že legalizovaný akt konaný někým jiným pod rouškou všeobecné prospěšnosti naše mravní svědomí nemusí nijak narušovat - přímo volá po moralizování. Žánr komedie však není porušen a my si můžeme užívat především skvělou estetickou rovinu filmu. Neboť pokud si jako pisatel těchto řádků myslíte, že 60. léta jsou estetický vrchol posledního půlstoletí, je tento film pro vás. To nejprogresivnější reálné z 60. let (př. Jaguar E-Type) se tu snoubí s projektováním představ 60. let na budoucnost a tím samozřejmě odhalující zase jenom představy 60. let (móda, interiéry atd.). A k estetice pochopitelně patří i forma, kterou má Petri vždy mistrně zvládnutou (není se co divit, když kameramanovi G. Di Venanzovi dělal asistenta Pasqualino De Santis).(7.7.2014)

  • Anderton
    ****

    Talianske sci-fi je jav vskutku ojedinelý, o to viac poteší, ak sa jedná o príjemné prekvapenie. Divákov očakávajúcich taliansku komédiu v žánrovom obale môže zaskočiť prítomné násilie, kde prichádzajú o život v rámci zvrátenej hry aj krásne ženy. Petri natočil satiru a alegóriu na partnerský a manželský život, vyjadruje sa prostredníctvom prehnaného futuristického príbehu k talianskej spoločnosti a pripravil niekoľko koncov, ktoré Petrimu a producentovi Pontimu schvaľujem. Nebol som nimi sklamaný ako autor tunajšieho obsahu.(13.6.2012)

  • liuk
    ****

    Boží nápad, perfektní zpracování, které v dnešní době bombově těží z doby vzniku. Nějaké filmy stárnou, nějaké až skoro mládnou. Tím jak se vzdaluje rok jejich vzniku se stále víc a víc zdá nemožným, aby něco takového někdo natočil znova. Prostě ovce jako ozdoba bytu místo akvária nebo kulturní rozdíly mezi USA a Itálii, které vězí v lokálních pravidel Lovu, kdy se nesmí střílet ve stravovacích zařízeních nebo barech, o čemž tedy asi rozhodlo Ministerstvo Lovu. Takové věci jsou ve světě budoucnosti podle roku 1965. Celé hnané kupředu dokonalou Ursulou, se kterou musí Marcello laškovat, protože v ní svého protivníka tuší, ale za zastřelení nesprávného by šel na třicet let do lochu. Ona ho zase musí dostat před Koloseum, kde by bylo odprásknutí natočeno americkým štábem patřičně efektně. A i když závěrečné rozuzlení je možná trochu přepálené, tak jisté parádičky to bohatě nahradí. A taky stojí za připomenutí, že toto je film, podle kterého získala Britney Spears samopalovou podprsenku.(19.5.2008)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Pozor! Jsem oběť!" Centrální mozek lidstva, tentokrát umístěný v Ženevě, vybral k dalšímu duelu Caroline, lovce číslo 14632 a Marcella, oběť číslo14879. Lepší dvojici nám snad ani futuristická budoucnost, která je pro mne již 16 let minulostí, nemohla nabídnout. Já se přitom tedy skvěle pobavil, což je celkem zarážející, neboť italsky umím pouze počítat do deseti a titulky ani dabing si ke mně cestu nenašly.(23.3.2016)

  • - Snímek byl natočen na motivy povídky Roberta Sheckleyho „The Seventh Victim“. (Hans.)