Reklama

Reklama

Na Zlatý glóbus nominovaný Ewan McGregor (Muž ve stínu, Andělé a démoni), na Cenu Akademie nominovaný Christopher Plummer (The Last Station) a Mélanie Laurent (Hanebný pancharti) se představují ve filmu Začátky, povznášející komedii o tom, jak legrační a proměnlivý může být život. Když grafik Oliver (McGregor) krátce po smrti svého otce (Plummer) potkává svobodomyslnou Annu (Laurent), dochází mu, že v otázce dlouhodobých romantických vztahů je úplný začátečník. Až při vzpomínkách na otce, který po smrti své ženy, se kterou byl 45 let, přiznal svou homosexualitu a zbytek života si užil jako divoký mejdan, Oliver pocítí touhu dát šanci vznikajícímu vážnému vztahu. Originální milostný příběh, při jehož natáčení se scenárista a režisér Mike Mills nechal inspirovat vzpomínkami na svého otce, si získal filmové kritiky, protože je “chytrý, dojemný a často legrační!” (Karen Durbin, Elle). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (221)

nunka 

všechny recenze uživatele

Podľa toho čo som videla si viem domyslieť, čo chcel Mills svojím filmom povedať, ale to čo chcel povedať, nemalo takú formu, aby to bolo aj pútavé. Množstvo zvláštnych a od veci dialógov, infantilných scén s Ewanom a Mélanie komediálnemu rozmeru nepomohlo. Dramatická línia bola povrchne podaná a romantické to nebolo ani zďaleka. A tak si po dopozeraní musím domýšlať, čo malo u diváka vytvoriť dojem. Zostáva mi z toho len vzťahová rovina - otec, syn a partnerský vzťah versus samota. Spracovaním strašná nuda i napriek snaživým hereckým výkonom. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Zůstat sám je velmi snadné“ I banality, podávané s citem, dokážou udělat dojem. Začátky, interiérová freudiánská tragikomedie, formálně ani obsahově nenabízejí nic radikálně nového, přesto působí svěže. Fragmentarizace zacykleného vyprávění, vystihující životní zkušenost v postmoderní době bez začátku a konce, a absence většího dramatu i menšího konfliktu, film odlišuje od přímočařejších, k cíli směřujících vztahových dramat (stejně tak „indie“ look s podzimně melancholickými barevnými tóny). Triviálně nejsou pojímány ani vztahy mezi postavami. Zamrzí jen, vzhledem k autobiografické podstatě scénáře pochopitelné, soustředění veškeré pozornosti k Oliverovi. Ostatní, otec, matka, otcův milenec i nová přítelkyně, jsou v důsledku jenom klíčem k pochopení jeho osobnosti. Pochopení jím samým i námi. Ústředním tématem filmu, od něhož Mills poněkud roztěkaně (ovšem v souladu se zvolenou formou vyprávění) odbíhá k politice, občanské angažovanosti a starým filmům, je možnost, potažmo schopnost sebevyjádření. Po smrti otce, který dlouho nemohl dát najevo svou homosexualitu, se Oliver uzavírá do sebe, namísto toho, aby dal světu na vědomou, že je tady, a že je osamělý (kvůli povaze), smutný (kvůli minulosti a vzpomínkám) a plný obav (kvůli budoucnosti). V tom, aby si nahlas zařval, mu oproti gayům, jejichž hlas byl desetiletí umlčován, brání jen vlastní neschopnost přijmout posun, jenž v jeho životě smrtí otce nastal. Zpátky do světa mluvících (tzn. ne psích) hlav ho – psychoanalytikové, zpozorněte – vytáhne dívka bez hlasu, převlečené v okamžiku prvního setkání za muže (čili je zpočátku jenom náhradou za otce, výplní uvolněného prostoru). Navenek prosté až tuctové sbližování Anny a Olivera se vyhýbá řadě romantickým klišé s rozcházením a opětovným scházením a ve světle dvojnásobně iracionálního vztahu mezi Oliverovou matkou a otcem nastoluje otázky, jimiž se tuctové romance nezdržují. Například tu zcela nejzákladnější – proč 2 lidé zůstávají spolu? Na vztahové rovině je znát, nakolik osobním filmem Začátky pro Millse jsou. Stěžejním slovem je „citlivost“ a význam mu dávají herci. Ewan McGregor, jehož utlumený projev výborně odpovídá Oliverově rozpoložení, tudíž pro jednou padá podezření, že herec svůj part odehrál pod vlivem valia. Veterán Plummer, který si svého „starého teplouše“ užívá stejně jako Mélanie svou půvabnou ochranitelku, o níž můžete vědět všechno, a přesto bude budit dojem kohosi tajuplného. Je tak trochu bytostí z jiného světa, navenek nezatíženou žádnými vážnými starostmi, ale opět se nabízí ona lehce alibistická omluva – Anna slouží výhradně tomu, aby protagonista našel sám sebe, pročež její pečlivější prokreslení není žádoucí. Začátky se dokázaly vyvarovat debilně optimistického, všechno bude v pohodě, všichni jsou šťastní feelingu, přesto a přes určitou nevyrovnanost, zanechávají veskrze příjemný pocit. Pocit, za který se nemusíte stydět. 80% ()

Reklama

T2 odpad!

všechny recenze uživatele

Rozpočet $3,2miliónaTržby USA $5,790,894Tržby Celosvetovo $14,311,701 ▐ Niekto sa moc chcel hrať na umenie a vznikol z toho potom taký rozháraný povrchne odbitý guláš ničoho, najviac zamrzí keď v tom hrá dosť dobré obsadenie: Ewan McGregor, Christopher Plummer, či aj čarovná Mélanie Laurent. Vydržal som pri tom trpieť asi hodinu a keď sa to nikam neposúvalo som to vzdal. /10%/ ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Film s naprosto úžasnou atmosférou, bez přehnaných fórů a zbytečných dramat, zkrátka takový ze života. Mélanie Laurent, Christopher Plummer i Ewan McGregor odehráli svoje role výborně a všichni se mi moc líbili. Problém spočívá v pomalém tempu, kterým film plyne. Zpočátku mi to nevadilo, ale stopáž by přeci jen mohla být kratší, prostě mě to úplně nepohltilo. Za mě 4 slabší *. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

NAŠE ŠTĚSTÍ NÁM DOVOLILO POCÍTIT SMUTEK, NA KTERÝ NAŠI RODIČE NIKDY NEMĚLI ČAS. A TAKÉ RADOST, KTEROU JSEM U NICH NIKDY NEVIDĚL....... /// Je mu 38 a zamiloval se. Snad mu zajímavá, sympatická a milá Anna dá jiskru do života. Oliver je totiž ten nejnudnější člověk na světě. Nebo nejsmutnější? A ONA je jiná, přesto stejně osamělá... Hodně komorně udělanej film. Příběhy a vztahy Olivera s Annou, jeho táty a Andyho, Olivera se svým (nemocným) tátou, Olivera (chlapce) se svojí matkou, Olivera, Anny a psa Arthura ..., který se tak ledabyle skládají a laborují (u mě!!) nad propastí (ne)zajímavosti. Film, ve kterým všichni většinu času vypadají příliš nešťastně, a se vztahy, ve kterých jsou všichni příliš zamilovaní na to, aby přemejšleli, jak jsou smutní a jestli se mají cítit tak, jak se cítí, vám fakt musí vyloženě seknout k pleti (nebo se jen trefit do (ne)nálady). 2a½!, ale dám 3*. Za Melánii a Ch. Plummera. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Můj 75letý otec mi řekl, že je gay. Od tý doby mám pocit, že je u něj doma teplá i židle. 2.) Jsem zralej na sepsání dějin smutku. 3.) Thx za titule ,,ni.na29“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • V hereckých oscarových kategorií se Christopher Plummer ve svých 82 letech stal nejstarším hercem, který kdy obdržel Oscara, a překonal tak rekord Jessicy Tandy, která sošku získala v 81 letech za výkon ve filmu Řidič slečny Daisy (1989). (ČSFD)
  • Příběh Oliverova otce (Christopher Plummer), jeho nemoci a coming-outu je autentickým příběhem režisérova otce. (JardaBauer)
  • Režisér Mike Mills je mimo jiné stejně jako hlavní postava filmu Oliver (Ewan McGregor) grafickým designérem, který je zodpovědný za vizáž hudebních alb několika kapel. (JardaBauer)

Související novinky

Zemřel Christopher Plummer

Zemřel Christopher Plummer

05.02.2021

Z Ameriky přichází velmi smutná zpráva. Dnes ráno ve svém domě v Connecticutu zemřel legendární kanadský herec a držitel Zlatého glóbu i Ceny akademie, Christopher Plummer. Populárnímu tvůrci známému…

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

27.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v…

Reklama

Reklama