Režie:
Clarence BrownKamera:
Oliver T. MarshHudba:
William AxtHrají:
Joan Crawford, Gene Raymond, Franchot Tone, Edward Arnold, Esther Ralston, Jean Dixon, Leo G. Carroll, Akim Tamiroff, Helen Ware, Francis McDonald (více)Obsahy(1)
Těžký život pracující dívky, aneb jak Sadie McKee (Joan Crawford) ke štěstí přišla. Romantické drama Sadie, která občas obsluhuje u stolu v bohaté rodině Aldersonových, kde je její matka kuchařka. Mladý Michael Alderson (Franchot Tone) se do ní zakouká, ale když jednou u stolu kritizuje jejího přítele Tommyho (Gene Raymond), tak se Sadie naštve, prohlásí, že jsou všichni necitliví snobové a odejde středem. Tommyho současně vyhodí z fabriky a oba společně odjedou do New Yorku takřka bez centu v kapse. Ubytují se v penzionu u majitelky nočního klubu Opal (Jean Dixon). Sadie brzo ráno vypadne shánět práci a má se s Tommym sejít na úřadě, aby si vyzvedli svatební licenci, jenže ten se mezitím nechá ochotě svést sousedkou Dolly (Esther Ralston) a odjede s ní z města, aby společně vystupovali po kabaretech jako zpěváci.
Opal nechá zničenou Sadie pracovat v nočním klubu jako tanečnici. Ta tam pozná kamarádského alkoholika Jacka Brennana (Edward Arnold), aniž by tušila, že je taky náhodou milionář. Když se tam objeví i jeho kamarád Michael Alderson, naštvaná Sadie natruc odejde domů k Jackovi, který ji miluje a ožení se s ní. Sadie ke svému překvapení zjistí, že má spoustu peněz, ale protože není zlatokopka, snaží se celkem poctivě, aby Jack přestal pít a nechá dokonce i plavat Tommyho, který mezitím jako zpěvák celkem uspěl a jasně jí dává najevo, že by se k ní vrátil. Jenže pak Tommy dostane tuberu, Sadie pochopí, že ho miluje, vyzpovídá se Jackovi a rozvede se s ním. Až na smrtelném loži Tommy Sadie řekne, že mu celou dobu pomáhal Michael a bez něj by zemřel dřív. Co Sadie udělá? Vrátí se k Jackovi, nebo najde (staro)novou lásku u Michaela? (Peabody)
(více)Recenze (2)
Dalsi drama s moji oblibenou Joan. Melodramaticky zaver me neoslovil. Par peknych pisnicek ano. 3+ ()
Zasazeno v dobové všednodenní americké realitě, žádné romantizovaní (včetně zobrazení alkoholismu, který tu není ani tak zliterárńován jako ve Wilderově Ztraceném víkendu), hudba v bordelu i divadle živá, sympaticky nepřikrášlovaná. Milé překvapení. ()